جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
قدیر ابیانیه

حوزه/ کارشناس مسائل سیاسی گفت: در کشورهایی مانند کره جنوبی ساعت مفید کاری ۹ و نیم ساعت و در ژاپن ۸ ساعت است، در حالی که مطابق با گزارش بررسی های مرکز پژوهش مجلس شورای اسلامی این میزان در ایران ۲۲ دقیقه در روز است و این به معنای این است که یک فرد کره ای به اندازه ۲۶ نفر ایرانی کار می کند.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از اصفهان، محمد حسن قدیری ابیانه صبح امروز در جمع طلاب و اساتید مدرسه علمیه صاحب الزمان(عج) اصفهان ضمن مقایسه و محاسبه بین درآمدهای نفتی و غیرنفتی کشور و تاثیر آن در میزان و وضعیت رفاه اجتماعی، تلقی مردم از میزان این درآمدها را نادرست دانست و اظهار کرد: اگر در ذهن مردم درآمد نفت کشور ۱۰، ۱۰۰ و یا ۱۰۰۰ برابر باشد اتفاقی که می افتد این است که افراد دچار سوء ظن می شوند و نتیجه این می شود که گروه ها و اقشار مختلف تصور می کنند حق آنها خورده شده است.

وی افزود: مقایسه وضعیت کشورهای عربی اطراف خلیج فارس نیز با کشور ایران درست نیست، چرا که با یک محاسبه و فرمول ساده مشخص می شود جمعیت اندک بومی و صادرات نفت آنها با جمعیت و صادرات نفت کشور ما قابل مقایسه نمی باشد و ما هم اگر همه درآمد نفت را تنها در قشم و برای مردم قشم هزینه می کردیم چیزی شبیه دبی اتفاق می افتاد، اما وسعت کشور ما بیست برابر امارات است.

قدیری ابیانه با بیان این که مردم در ایران دچار یک تصور غلط از میزان درآمدهای نفتی و غیرنفتی هستند، گفت: دوگانه تصور نادرست از میزان درآمدهای کشور و تصور از اندازه اختلاس ها عامل اغتشاش است، لذا ما باید این مسئله را در سطح گسترده روشن کنیم، چرا که هزینه آگاهی افکار عمومی بسیار کمتر از هزینه اغتشاش و خسارت های آن است.

وی اضافه کرد: باور مردم در ایران این است که حکومت مسئول تامین نیازهای مردم است و همه منبرها و تریبون ها نیز به این موضوع دامن می زنند، در حالی که در دنیا مردم مسئول تامین نیازهای حکومت هستند و به دلیل همین تصور غلطی که وجود دارد همه مطالبه گر بوده و می خواهند دولت آنها را تامین کند.

قدیری ابیانه، کار و تلاش را ضامن تامین هزینه ها عنوان کرد و ادامه داد: این باور باعث شده در ایران نقش مدیریت در اذهان بسیار پررنگ تر از آنچه که می باشد جلوه کند و ما به دلیل این تصور که دولت مسؤول تامین نیازهای مردم است حتی بندهای قانون اساسی را نیز بد فهمیده ایم.

وی ضمن مقایسه وضعیت کار و تلاش مردم در دیگر کشورها در میزان رفاه اجتماعی با وضعیت این پارامتر در ایران، گفت: در کشورهایی مانند کره جنوبی ساعت مفید کاری ۹ و نیم ساعت و در ژاپن ۸ ساعت است، در حالی که مطابق با گزارش بررسی های مرکز پژوهش مجلس شورای اسلامی این میزان در ایران ۲۲ دقیقه در روز است و این به معنای این است که یک فرد کره ای به اندازه ۲۶ نفر ایرانی کار می کند.

وی خاطر نشان کرد: ما جزء مسرف ترین ملت های دنیا هستیم و این درست نیست که جزء مسرف ترین و کم کارترین ملت ها باشیم و توقع آن را داشته باشیم که مشکل کشور حل شود، در حالی که کشورهایی مانند کره جنوبی روی خرید جنس کشور خود تعصب دارند و اگر کسی جنس خارجی بخرد آن را ننگ می دانند.

قدری ابیانه با تاکید بر این که راه تحقق پیشرفت توجه و عمل به شعارهای رهبر انقلاب است تصریح کرد: اگر فرهنگ کار، فرهنگ مصرف، فرهنگ بهره وری، انضباط اجتماعی، انضباط اقتصادی، رونق تولید، ترجیح کالای ایرانی به کالای خارجی را رعایت کنیم پیشرفت خواهیم کرد.

وی وجود ایام تعطیل فراوان در طی سال را آفت پیشرفت کشور بیان کرد و افزود: ملاکی به نام تنبلی اجتماعی وجود دارد که بر اساس آن تنبل ترین مردم دنیا، مردم عربستان، کویت، قطر و امارات و پس از آنها ایران می باشد و ملاک تنبلی اجتماعی میزان تعطیلات رسمی است که در کشورها وجود دارد، در حالی که رهبر انقلاب بارها اظهار کرده اند که این همه تعطیلات به اقتصاد کشور لطمه می زند.

قدری ابیانه با اشاره به ارزش های دینی کار و تلاش آن را در بیان اسلام به عنوان عزت مسلمان عنوان کرد و گفت: اگر عبادت را به ۷ قسمت تقسیم کنیم، ۶ قسمت آن کار و تلاش برای معاش حلال است.

وی ضمن انتقاد از عدم انجام کار فرهنگی و ایجابی در حوزه هنر و سینما برای ترغیب به کار و تلاش، تصحیح ذهنیت اشتباه در مورد کار یدی و کارگری را یک وظیفه مهم دانست و افزود: ریشه مشکلات کشور تحریم ها، مدیریت ها و سیاست های غلط و انتخاب برخی مدیران ناکارآمد به دست مردم است، لذا مردم باید حواس خود را جمع نمایند که برای چه چیزی رییس جمهور و نماینده مجلس انتخاب می کنند.

وی در مورد قیمت سوخت و یارانه بالایی که به آن تعلق دارد خاطر نشان کرد: از جیب هر ایرانی ماهی ۲۷۰ هزار تومان برداشت می کنیم تا بنزین ۸ هزار تومان را هزار تومان بدهیم در حالی که از جیب کپرنشینان، محرومان و آنهایی که از درون سطل زباله به دنبال روزی خود می گردند این یارانه گرفته می شود.

قدری ابیانه عنوان کرد: آمار نشان می دهد سهم ۱۰ درصد جمعیت که وضع آنها از همه بهتر است از یارانه سوخت و بنزین ۲۳ برابر بیشتر از ۱۰ درصد از فقیرترین افراد جامعه است، با این وضعیت ما یک عده را فقیر کرده ایم و سهم آنها را از بیت المال گرفته ایم و به افرادی داده ایم که بنزین ارزان بزنند.
انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha