شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
سردار سلیمانی

حوزه/ چشم انداز برترین اخبار ایران و جهان در ۲۴ ساعت گذشته، با گزینش اهمّ رویدادهای سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی از رسانه های مختلف در بسته‌ی خبری صبحگاهی تقدیم حضور کاربران محترم «خبرگزاری حوزه» می‌گردد،انتظار داریم با ارائه نظرات ارزشمند شما فرهیختگان گرامی، پویش روزافزون آن را شاهد باشیم.

چین دست به تخریب فرهنگی زد

 چین در اقدامات اخیر که گروه های حقوق بشری آن را تشدید فعالیت رژیم کمونیستی برای تخریب فرهنگ اقلیت مسلمان نامیده اند ، بیش از 100 قبرستان اویغور را تخریب کرده است.صدها تصویر ماهواره ای که توسط سی ان ان تجزیه و تحلیل شده است نشان می دهد مکان های دفن و قبرستان های اسلامی در استان سین کیانگ غربی از بین رفته اند که برخی از آن ها به پارکینگ های اتومبیل و زمین های بازی تبدیل شده اند. اکثر قبرستان ها ،مکان هایی هستند که نسل های پیشین و اجداد اویغورها در آن دفن شده اند و طی دو سال گذشته ویران شده اند.عزیز عیسی الکون ، شاعر اویغوری که بیش از 20 سال پیش از این منطقه گریخت و اکنون در لندن زندگی می کند، گفت که وی تقریباً دو سال پس از درگذشت پدرش قبر او را در «گوگل ارث» داده است. اما یک روز تصویر ماهواه ای به روز شده ای از گورستان را مشاهده کرد که با یک مزرعه جایگزین شده است.وی در این باره به خبرنگاران گفت: من هیچ تصوری از اینکه چه اتفاقی افتاد ، نداشتم و کاملاً در شوک بودم.چین منکر تخریب قبرستان ها نیست و حداقل یک اطلاعیه رسمی اعلام کرده است که یکی از محل های دفن «برای تأمین تقاضای برنامه ریزی شهری و ارتقاء ساخت و ساز» جابه جا شده است.چینی ها مدعی هستند که به اقوام و اقلیت های مذهبی، آداب و رسوم آن ها و حق انتخاب گورستان احترام می گذارندسوفی ریچاردسون ، مدیر چینی در دیده بان حقوق بشر در این باره به خبرنگاران گفت: به نظر می رسد که آزار و اذیت مقامات پکن علیه مسلمانان به زنده ها محدود نمی شود و آن ها به مرده ها هم رحم نمی کنند. تلاش برای توجیه تخریب املاک فرهنگی به بهانه دلایل مبارزه با تروریسم یا برنامه ریزی شهری هیچ کس را فریب نمی دهد. در عوض ، نیاز فوری به تحقیقات بین المللی مستقل در مورد نقض فاحش حقوق بشر در منطقه را تقویت می کند.

جامعه مسلمانان انگلیس آمار تمام ادیان را شکست

بر اساس آمارهای جدیدی که دولت انگلیس اعلام کرده، جمعیت مسلمانان در این کشور برای نخستین بار از سه میلیون نفر فراتر رفته و جامعه مسلمانان انگلیس نسبت به دیگر گروه‌های مذهبی آن، بیشترین نرخ رشد جمعیت را داشته‌اند.این برآوردها نشان دادند در حالیکه جامعه مسلمانان انگلیس بیشترین نرخ رشد جمعیت را تجربه کرده، در مقابل جامعه مسیحیان این کشور که همچنان بیشترین تعداد جمعیت را در بین کل جوامع مذاهب در این کشور داشته و بزرگترین گروه جمعیتی انگلیس محسوب می‌شوند، با کاهش جمعیت روبرو شده‌اند.این آمارها از سوی دفتر آمار ملی وابسته به دولت انگلیس و در چارچوب یک پروژه تحقیقاتی به منظور اجرای نخستین ارزیابی‌های منظم از اندازه جمعیتی جوامع مذهبی و قومی مختلف انگلیس ارائه شده‌اند.بر اساس پژوهش دفتر آمار ملی انگلیس، تعداد مسیحیان این کشور یک روند تنزلی را تجربه می‌کند، اما در مقابل این روند کاهش جمعیت مسیحیان کندتر از قبل شده است.در میان دیگر گروه‌های مذهبی، جامعه هندوهای انگلیس با افزایش اندک جمعیت خود روبرو شده و جامعه سیک‌ها با کاهش اندک جمعیتش مواجه شده است.این آمار جدید در عین حال نشان داد که یهودیان و بودایی‌ها نیز همچنان همان سهم قبلی خود را از جمعیت انگلیس دارند و جمعیت آنها ثابت باقی مانده است. همچنین این آمارها نشان می‌دهند، سهم کسانی که گفته‌اند به هیچ مذهبی معتقد نیستند و یا درباره مذهبشان صحبت نمی‌کنند به حدود یک سوم از کل جمعیت انگلیس رسیده است. افزایش جمعیت این گروه در نتیجه کاهش باور به مسیحیت رخ داده است.آمارها حاکی از آن هستند که در سال ۲۰۱۶ یعنی پنج سال پس از سرشماری ملی ۲۰۱۱ بریتانیا، مجموعا سه میلیون و ۱۳۸ هزار مسلمان در انگلیس و ولز وجود داشتند که نشان دهنده افزایش ۴۰۰ هزار نفری جمعیت آنها نسبت به نرخ پنج سال قبل که ۲.۷ میلیون بود است. این همچنین معادل یک افزایش ۱۶ درصدی است.دفتر آمار ملی انگلیس برآورد کرده که تنها در ناحیه انگلیس در بریتانیا سه میلیون و ۹۲ هزار مسلمان در سال ۲۰۱۶ وجود داشته‌اند. در این ارزیابی عنوان شد که در سال ۲۰۱۶ جامعه مسلمانان ۵.۶ درصد از کلیت جمعیت انگلیس را تشکیل داده‌اند در حالیکه در سال ۲۰۱۱ این نرخ معادل ۴.۷ درصد بود. این گزارش نشان داد که گروه مسیحیان انگلیس با افت جمعیت روبرو شده هر چند که همچنان بزرگترین جامعه مذهبی انگلیس است.در این گزارش تصریح شده که آمارگیرها هنوز نمی‌توانند دقیقا دلایل رشد جمعیت مسلمانان و افول جمعیت مسیحیان در انگلیس را مشخص کنند. سال ۲۰۰۱ نیز سرشماری سراسری انگلیس نشان داد که مسلمانان ۳ درصد از جمعیت انگلیس و ولز را تشکیل می‌دهند.بر اساس سرشماری سال ۲۰۱۱ انگلیس، مجموعا ۳۳.۲ میلیون نفر در انگلیس و ولز خود را به عنوان مسیحی اعلام کرده‌اند، اما آمارهای جدید نشان می‌دهند که جمعیت این مسیحیان در سال ۲۰۱۶ به ۳۲ میلیون و ۷۳۱ هزار نفر کاهش یافته است. پژوهش سال ۲۰۱۶ نشان داد که سهم مسیحیان از جمعیت انگلیس از ۵۹.۶ درصد به ۵۶.۶ درصد کاهش یافته است.در عین حال اسناد و مدارک مربوط به سرشماری‌ها نشان دادند که جمعیت مسیحیان در انگلیس و ولز از ۲۰۰۱ تا ۲۰۱۱ ،۱۲ درصد کاهش یافته است.

علمای جهان اسلام ترور سپهبد قاسم سلیمانی را محکوم کردند

در پی حملات هوایی جمعه آمریکا در بغداد، سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران به همراه ابومهدی المهندس نائب رییس سازمان الحشد الشعبی به شهادت رسیدند.درپی شهادت این دو فرمانده ارشد محور مقاومت، علمای جهان اسلام پیام های صادر کردند که در ذیل به صورت خلاصه اشاره می کنیم.سید حسن نصرالله دبیر کل حزب‌الله لبنان در بیانیه‌ای با بیان اینکه به شهادت سردار سلیمانی «غبطه» می‌خورد، گفت:‌ «ماهایی که بعد از ایشان باقی مانده‌ایم، راه او را تکمیل و اهدافش را محقق و پرچشم را در همه میادین [جهاد] برافراشته خواهیم کرد».دبیر کل حزب‌الله لبنان «قصاص عادلانه» را مأموریت مقاومت دانست و تأکید کرد که «قاتلان آمریکایی با این جنایت بزرگ، به هیچ یک از اهداف خود نخواهند رسید.آیت الله عفیف نابلسی از عالمان برجسته لبنان،شیخ ماهر عبدالرزاق رییس جنبش اصلاح و وحدت لبنان،حجت الاسلام شیخ علی یاسین عاملی، رییس علمای صور لبنان ،هیأت علمای بیروت،حجت الاسلام شیخ احمد قبلان مفتی شیعیان لبنان،تجمع علمای مسلمان لبنان،جبهه العمل الاسلامی لبنان،حجت الاسلام شیخ علی خطیب نایب رییس مجلس اعلای اسلامی شیعیان، سید عمار حکیم، رهبر جریان حکمت ملی عراق، حجت الاسلام و المسلمین سید صدرالدین قبانچی امام جمعه نجف اشرف،حجت الاسلام شیخ «قیس الخزعلی»‌ دبیر کل جنبش «عصائب اهل الحق» عراق، شیخ «اکرم الکعبی» دبیر کل جنبش «النجباء،حجت الاسلام سید مقتدا صدر رهبر جریان صدر «عبدالملک بدرالدین الحوثی» رهبر جنبش انصار الله یمن،گردان‌های شهید عزالدین القسام شاخه نظامی جنبش،جنبش جهاد اسلامی فلسطین«حازم قاسم» سخنگوی حماس،حجت الاسلام سید کاظم سجادی یکی از علمای پاکستان،حجت الاسلام سید احتشام عباس زیدی مدیر حوزہ علمیه عین الحیات،ائتلاف جوانان 14 فوریه بحرین.

شیخ زکزاکی پیام تسلیت توئیت کرد

دفتر شیخ زکزاکی، دبیرکل جنبش اسلامی نیجریه در صفحه توئیتر خود بیانیه ایشان پس از شهادت سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس را منتشر کرد و نوشت این شهادت‌ها روحیه مقاومت و مبارزان این راه را تقویت می‌کند.در این پیام‌ آمده است: بنام خداوند بخشنده مهربان، مستکبرترین کشور روی زمین یکبار دیگر با ترور مجاهد حاج قاسم سلیمانی و مجاهد حاج ابومهدی المهندس، یک اقدام تحریک‌آمیز و جدی را مرتکب شد. این شهدای والامقام کارشناسان راهبردی بنامی بودند که سال‌ها برای خلاص شدن سوریه و عراق از شر تروریست‌ها تلاش کردند. اگرچه آمریکا باید بخاطر داشته باشد شهادت بی موقع آن‌ها حتی لحظه‌ای روحیه مبارزان مقاومت و تلاش آن‌ها را از خدمت‌گزاری به اسلام دلسرد نمی‌کند در واقع این شهادت تنها انگیزه‌ای برای این مجاهدان است و آن‌ها را برای مقاومت بیشتر جسورتر می‌کند. ما از صمیم قلب به بقیه الله اعظم (عج) (امام مهدی عج)، امام خامنه‌ای، رهبر معظم ایران، مراجع و مسلمانان سراسر جهان به ویژه خانواده این شهدای شجاع تسلیت می‌گوییم. ما همچنین به آن‌ها بخاطر رسیدن به درجه شهادت تبریک می‌گوییم. خداوند روح آن‌ها را با شهدا محشور کند و اجر آن‌ها را مضاعف کند.در پی حمله جمعه آمریکا به کاروان الحشدالشعبی در نزدیکی فرودگاه بغداد، سردار سرلشکر قاسم سلیمانی به همراه ابومهدی المهندس، معاون الحشد الشعبی و چند تن دیگر از یاران ایشان به شهادت رسیدند.حمله ناجوانمردانه نیروهای متجاوز و تروریست آمریکایی به الحشد الشعبی و شهادت سردار سرلشکر قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس، از سوی کشورها، گروه‌ها، مقامات، شخصیت‌ها و رسانه‌های جهان محکوم شده است.

آیت الله سیستانی شهادت سردار سلیمانی را محکوم کرد

عبدالمهدی کربلایی، خطیب جمعه کربلا و نماینده آیت‌الله سیستانی، مرجع عالیقدر شیعیان در خطبه‌های نماز جمعه، حمله تروریستی آمریکا را که به شهادت سردار سلیمانی و جمعی از همراهانش منجر شد، محکوم کرد.وی تاکید کرد: ترور ابومهدی المهندس و سردار سلیمانی نقض حاکمیت عراق و قوانین بین‌المللی است.کربلایی به نقل از آیت‌الله سیستانی گفت: حوادث و بحران‌ها پی در پی رخ می‌دهد و کشور را به سمت خطرناک‌ترین مراحل می‌کشاند. از حمله مجرمانه به پایگاه‌ نیروهای عراق در شهر القائم که به شهادت و زخمی شدن ده‌ها تن از فرزندان مبارز عراقی انجامید تا حوادث تاسف‌باری که ظرف چند روز اخیر بغداد شاهدش بوده و حمله ظالمانه به نزدیکی فرودگاه بین‌المللی بغداد در شبی که گذشت، همگی نمود نقض آشکار حاکمیت عراق و منشورهای بین‌المللی است، حمله‌ای که به شهادت شماری از قهرمانان عرصه‌های پیروزی علیه تروریست‌های داعش منجر شد.این قبیل رخدادها و امثال آن هشداری است بر اینکه کشور در آستانه اوضاع بسیار سختی است. لذا از طرف‌های ذی ربط می‌خواهیم ضمن خویشتن‌داری، خردمندانه اقدام کنند و از خداوند متعال می‌خواهیم که از عراق و مردمش در برابر شر اشرار و کید ظالمان حفاظت کند.

ترامپ ایران را تهدید کرد

 دونالد ترامپ در این رشته توییت با اشاره به وعده مقامات کشورمان برای پاسخ دادن به جنایت آمریکا در ترور سردار سلیمانی آورده است: ایران با جسارت زیاد درباره حمله به منافع آمریکا سخن می‌گوید، اگر ایران به هر آمریکایی یا منافع آمریکایی حمله کند ۵۲ سایت ایرانی -به نمایندگی از ۵۲ گروگان آمریکایی که سال‌ها پیش توسط ایران گروگان گرفته شدند- هدف قرار می‌گیرند.او با بیان این ادعا که سردار سلیمانی برای انجام یک حمله به منافع آمریکا برنامه ریزی می‌کرد، در سخنانی گستاخانه آورده است: ایران برای سال‌ها هیچ چیز به جز مشکلات نبوده است.ترامپ در توییت خود ادعا کرده است اهدافی که برای حمله در نظر گرفته‌اند "بعضی به شدت سطح بالا و برای ایران و فرهنگ ایرانیان بسیار مهم هستند" و به گفته او حمله به آنها "به سرعت و با شدت" انجام می‌شود.او در پایان گفته است: ایالات متحده هیچ تهدیدی نمی‌خواهد.این سراسیمگی و آشفتگی ترامپ در واقع در واکنش به تاکید مکرر مقامات عالی کشورمان است که از زمان شهادت سردار سلیمانی در روز جمعه، بارها تاکید کرده‌اند که پاسخی قاطع و دردناک در زمان و مکان مناسب به جنایت آمریکا خواهند داد.

بوینس آیرس اردوگاه فرهنگی اسلامی تاسیس کرد

مرکز فرهنگی اسلامی در بوینوس آیرس، همایشی را برای تازه مسلمانان برگزار می کند.این همایش به معرفی جنبه های اساسی از اعتقادات و مضامین اسلامی، فقه و زبان عربی و قرآن کریم می پردازد.این مرکز اعلام کرد: اردوگاه فرهنگی اسلامی برای سال 2020 ویژه کودکان و جوانان مسلمان در طول یکماه از دوشنبه تا جمعه هرهفته از 16 دی 1368 ( ششم ژانویه 2020) تا 15 بهمن 1398( ششم فوریه 2020) برگزار می شود.مرکز فرهنگی اسلامی بیشترین فعالیت فرهنگی و تبلیغی در ماه گذشته را در شهر روساریو که پس از بوینس آیرس و کوردوبا، سومین شهر پرجمعیت آرژانتین به شمار می آید، برپا کرده است.این مرکز نشستی را با عنوان «خانواده در اسلام» در 28 دسامبر2019 در شهر روساریو با حضور جمعی از مسلمانان برگزار کرد.همچنین مرکز فرهنگی اسلامی در روز ۲۹ دسامبر به برگزاری نشست فرهنگی دیگری ویژه زنان مسلمانان با عنوان «زندگی در اسلام» اقدام کرد.

حوزه برای اعتیاد آستین بالا زد

لطفی از آموزه ۹ هزار روحانی و مداح برای پیشگیری از اعتیاد در مساجد خبر داد و گفت: اولویت ما در پیشگیری از اعتیاد استفاده از ظرفیت کانون های فرهنگی هنری مساجد است.امیر عباس لطفی در خصوص برنامه های ستاد مبارزه با مواد مخدر برای پیشگیری از اعتیاد در مساجد گفت: کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد با توجه به گستردگی که در مناطق مختلف شهری و روستایی دارند از توان و ظرفیت بالایی برای همکاری در زمینه مقابله، پیشگیری و آگاه‌سازی جوانان از اثرات مخرب استفاده از مواد مخدر دارند.سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه اولویت ما در پیشگیری ازاعتیاد کانون های فرهنگی هنری مساجد است تصریح کرد: طبق برنامه ریزی های صورت گرفته در صدد ارتقاء ظرفیت مساجد برای پیشگیری اولیه از اعتیاد هستیم.وی اظهار کرد: مساجد از محیط هایی است که افراد انس و الفت زیادی با آن دارند بر همین اساس حدود 9 هزار روحانی و مبلغ برای آموزش و پیشگیری از اعتیاد در مساجد در نظر گرفته شده است.لطفی خاطر نشان کرد: اینگه چگونه و با چه اقدامات و برنامه هایی جوانان را جذب مساجد کنیم ،این مساله بستگی به خود روحانیون و مبلغان دینی دارد که چگونه و با چه شگردی نسل جوان را جذب کنند و با برنامه های متنوع خود ما را هم در انجام ماموریت های خود یاری کنند تا اقدامات صورت گرفته تاثیر گذاری بیشتری در جامعه داشته باشد.سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر افزود: همچنین در این راستا طرحی ویژه با نام «هر مسجد، یک برنامه پیشگیری» داریم، در این برنامه روحانیان و افرادی که در کانون‌های فرهنگی مساجد حضور دارند درگیر این برنامه می‌شوند و به خانواده‌ها، نوجوانان و جوانان آموزش‌های لازم را ارائه می‌دهند.لطفی بیان کرد: بنابراین مساجد به عنوان مردمی­ ترین و معنوی ­ترین سازمانهای مردم نهاد از ظرفیت بالایی برای جلب مشارکت مردمی در عرصه ­های مختلف اجتماعی فرهنگی در محله و در سطح منطقه و ملی با هدف پیشگیری و کاهش آسیب های اجتماعی برخوردارند.وی با اشاره به طرح یاریگران زندگی اظهار کرد: این طرح براساس تفاهم نامه ای که بین دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر و وزارت آموزش و پرورش منعقد شده کار خود را آغاز کرده است در راستای اجرای این طرح از ظرفیت موجود در ورزشکاران و هنرمندان نیز استفاده می شود ضمن اینکه از همکاری اصحاب رسانه هم استقبال می کنیم، ما جلسات متعددی با وازارت آموزش داشتیم، امیدواریم که با همکاری آنها اقدامات پیشگیرانه خود را به خوبی انجام دهیم.

مک دونالد بار دیگر گوشت خوک به مسلمانان داد

یک مشتری مسلمان در فروشگاه زنجیره ای فست فود مک دونالد از دریافت اشتباهی ساندویچ گوشت خوک و تخم مرغ به شدت خشمگین شده و از مسئولین این مرکز شکایت کرد.فیدا حسین، از ناحیه اسمال هیت در بیرمنگام می گوید که در حال خوردن ساندویچ بوده که یکباره متوجه گوشت خوک زیر دندانش می شود. او گفت که در تمام زندگی خود به دلیل اعتقادات مذهبی، هرگز طعم گوشت خوک را نچشیده است.این مسلمان 49 ساله خواستار عذرخواهی و غرامت از غول فست فود، مک دونالد است.حسین که در بیرمنگام زندگی می کند هر روز صبح برای صبحانه به مک دونالد رفته و یک ساندویچ تخم مرغ و پنیر، نان و قهوه سفارش می دهد. وی در 17 دسامبر مانند همیشه صبحانه اش را گرفته و به خانه برده است.حسین در این باره گفت: من به آن ها اعتماد کردم. و به محض اینکه نخستین لقمه را خوردن فهمیدم که گوشت است. طعم وحشتناکی داشت. فورا فهمیدم و تف کردم. کارشان واقعا غلط است. این موضوع حساسی است. این اتفاق می توانست برای هر کس دیگری مانند یک گیاهخوار بیفتد.این مرد مسلمان می گوید که بلافاصله به غذاخوری برگشته و به مدیر شکایت کردم. او سعی داشت مرا ساکت کند و از شکایت کردن منصرفم کند اما من راضی نشدم.وی گفت: من یک مسلمان معتقد با ریش بلند هستم و ظاهرم نشان می دهد که برایم این مسائل بسیار مهم است و آن ها نیز این را می دانند. در تمام زندگی خودم را از گوشت خوک دور نگه داشته ام. مک دونالد برای خودش اسم بزرگی درکرده است و آن ها نباید چنین اشتباهات بزرگی را مرتکب شوند. این غلط است.لازم به ذکر است این نخستین باری نیست که یکی از شعبات مک دونالد به صورت عمدی و غیرعمدی به دادن گوشت خوک به مسلمانان اقدام می کنند و پیشتر نیز اتفاقاتی مشابه رخ داده اند.

جمعیت مسلمانان بریتانیا از سه میلیون نفر گذشت

،براساس برآوردهای موسسه وایتهال، جمعیت مسلمانان بریتانیا برای نخستین‌بار از سه میلیون نفر گذشته است. آمارها حاکی از این است که مسلمانان سریع‌ترین رشد را در میان پیروان ادیان مختلف در این کشور دارند، در حالی که جمعیت مسیحیان رو به افول است.این ارقام از سوی اداره آمار ملی بریتانیا به عنوان بخشی از یک پروژه تحقیقاتی تهیه شده که در آن برای نخستین‌بار ارزیابی‌های منظم و دقیقی از جمعیت گروه‌های مختلف قومی و مذهبی بریتانیا انجام می‌شود. تاکنون جمعیت اقلیت‌های مذهبی و قومی تنها با استفاده از نتایج سرشماری کامل ۱۰ ساله ملی و فقط یک بار در طول یک دهه قابل سنجش بود.راساس آمار اداره آمار ملی، جمعیت مسیحیان همچنان در حال کاهش است اما امکان کُندشدن این این روند وجود دارد. در میان ادیان و آیین‌های دیگر، سهم هندوها اندکی رشد داشته، در حالی که جمعیت سیک‌ها به همان میزان کاهش یافته است. در این گزارش آمده است که سهم یهودیان و بوداییان از جمعیت پایدار مانده است.سهم افرادی که می‌گویند اصلاً دینی ندارند یا دین خود را ابراز نکرده‌اند نیز تقریباً به یک سوم جمعیت بریتانیا رسیده است.

پیکر حاج قاسم روی دوش مردم عراق تشییع شد

مراسم وداع با پیکر سردار شهید سلیمانی و شهدای حمله تروریستی آمریکا به فرودگاه بغداد، با حضور خیل عظیم جمعیت مردم عراق از کاظمین آغاز شدبامداد جمعه 13 دیماه در جریان حمله پهپاد آمریکایی به کاروان حشد الشعبی سردار سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه و ابومهدی المهندس معاون سازمان حشد الشعبی عراق و تعدادی از همراهانشان به شهادت رسیدند.روز گذشته سفارت جمهوری اسلامی ایران در بغداد اعلام کرد تشییع پیکر پاک سرداران شهید اسلام، امروز صبح شنبه در بغداد انجام و بنا به درخواست آحاد مردم عراق، پیکرهای مطهر در شهرهای مقدس کربلا و نجف نیز تشییع و سپس به مشهد انتقال خواهند یافت.هیئت حشد شعبی عراق هم در بیانیه‌ای اعلام کرد عراق امروز (شنبه) راس ساعت 10 صبح شاهد مراسم رسمی تشییع پیکرهای رهبران شهید حاج ابومهدی المهندس و حاج قاسم سلیمانی به همراه گروهی از یاران آنها خواهد بود و پس از آن نیز در ساعت 11 صبح تشییع مردمی از دروازه منطقه الخضراء به سمت الجادریه انجام خواهد شد.به همین دلیل نیز از همه عراقی‌ها دعوت می‌کنیم که در مراسم وداع با فرماندهان مجاهد پیروزی بر داعش شرکت کنند.

پایتخت در سوگ مالک اشتر زمان خروشید

تجمع بزرگ هیئات مذهبی و مداحان برجسته کشور در سوگ شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی، با سخنرانی حجت‌الاسلام سیدعبدالحمید شهاب و مرثیه‌سرایی مداحان اهل بیت(ع) از جمله حمید علیمی، احمد نیکبختیان، امیر عباسی، جواد حیدری و حضور پرشور و خروش مردم تهران در میدان فلسطین برگزار شد.ابتدای این مراسم با حرکت دسته عزاداری دانشجویان همراه بود که از ساعت ۱۳ از مسجد دانشگاه تهران به سمت میدان فلسطین و پیوستن به تجمع‌کنندگان و دسته‌های عزاداری و هیئت‌های مذهبی و با قرات قرآن از سوی مجید زکی‌لو، قاری و استاد بین‌المللی قرآن کریم آغاز شد. مراسمی که با خروش عظیم مردم همراه بود؛ مردمی که آمده بودند تا بگویند ای سرداری که هرگز فکری جز حرکت برای عزت اسلام و مسلمین و مظلومین جهان در سر نداشتی و نماد مبارزه با نظام سلطه و ظلم جهانی بودی و زندگی را در مسیر مبارزه با ظالمان و دفاع از مظلومان اختصاص داده بودی و الحق مصداق تمام‌عیار پیروی از اسلام ناب محمدی بودی، ما برای پاسداشت یاد و نام تو به این میدان آمده‌ایم. آری، سردار سلیمانی فارغ از همه ابعاد وجودیش، محبوب قلب‌های همه آزادی‌خواهان جهان و مردم ایران، فارغ از دسته‌بندی‌ها و گرایش‌های سیاسی بود و امروز با شهادتش خون مردم ایران برای مقابله با تروریست دولتی آمریکا و هم پالکی‌هایش بیش از هر زمان به جوش آمده است.

حوزه به مناسبت شهادت سردار سلیمانی تجمع برپا کرد

تجمع ضدتروریستی علما، طلاب و روحانیون قم صبح امروز با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین سیداحمد خاتمی، عضو مجلس خبرگان رهبری و با حضور آیات عظام نوری همدانی، یزدی، مقتدایی، اعرافی، محسن فقیهی، استادی، فاضل لنکرانی و اعضای شورای عالی، اعضای جامعه مدرسین، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در مسجد اعظم قم برگزار شد.

عراق سه روز عزای عمومی اعلام کرد

المیادین نوشت: عادل عبدالمهدی نخست‌وزیر عراق و فرمانده کل نیروهای مسلح این کشور در پی شهادت جمعی از رزمندگان حشد الشعبی در حمله هوایی آمریکا سه روز عزای عمومی اعلام کرد.بنا بر اعلام دولت عراق، عزای عمومی از شنبه آغاز شده است.جمعی از نیروهای حشد الشعبی عراق از جمله ابو مهدی المهندس بامداد جمعه به همراه سردار سلیمانی در حمله هوایی آمریکا به شهادت رسیدند.

کتاب «بدان، ایّدک‌الله» رونمایی شد

مراسم رونمایی از کتاب «بدان، ایّدک‌الله» در حسینیه دفتر مقام معظم رهبری در قم و با حضور جمعی از مسئولان حوزوی برگزار شد.در این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین محمود محمدی عراقی، رئیس دفتر مقام معظم رهبری؛ آیت‌الله احمد مبلغی، عضو مجلس خبرگان رهبری؛ آیت‌الله رضا استادی، جمعی از طلاب، استادان و شخصیت‌های دیگر حوزوی حضور داشتند.حجت‌الاسلام والمسلمین سعید صلح‌میرزایی، مسئول دفتر مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی در قم، در سخنانی در این مراسم ضمن تسلیت شهادت سردار سلیمانی گفت: حضرت آقا فرمودند که سردار سلیمانی یکی از نمونه‌های بزرگ تربیت شده مکتب اسلام و مکتب امام(ره) بودند.وی افزود: مکتب امام(ره) مکتبی است که از حوزه علمیه آغاز شده و معتقدیم که اگر کسی بیانات آقا را در کتاب «بدان ایدک الله» را به خوبی فهم و عمل کند، طلاب می‌توانند کسانی مانند امام و بزرگان حوزه شوند؛ همان طور که رهبر معظم انقلاب فرمودند که در حوزه استعدادهای بالقوه فراوانی وجود دارند و همین طلاب می‌توانند رشد کرده و شهیدپرور باشند.صلح میرزایی با بیان اینکه مقام معظم رهبری فرمودند که این قلم‌ها هستند که شهیدپرور هستند، تصریح کرد: این کتاب حاصل تحقیق در بیانات آقا و توصیه مخصوص طلاب است؛ این کتاب تنها نسخه‌ای شبیه «منیة المرید» شهید نیست که اشاراتی در باب تعلیم و تعلم دارد، بلکه آقا به روز وظائف طلبه را در تهذیب نفس و آداب درس خواندن و حضور در عرصه‌های سیاسی و اجتماعی بیان فرموده‌اند.یادآور می‌شود، در ادامه این مراسم کلیپی از سخنان مقام معظم رهبری در توصیه به روحانیت و تبلیغ صحیح اسلام منتشر شد، همچنین آیت‌الله استادی به ایراد سخنرانی پرداخت.

اجتماع عظیم جوانان بیش از ۱۲۰ ملیت جهان برپا شد

اجتماع عظیم جوانان بیش از ۱۲۰ ملیت جهان برای پاسداشت شهادت حاج قاسم سلیمانی با حضور شخصیت‌های برجسته حوزوی و عموم مردم در مصلای قدس قم برگزار شد.

وداع باشکوه مردم خوزستان با پیکر سردار مقاومت برگزار شد

مراسم تشییع سپهبد شهید قاسم سلیمانی و همراهان شهیدش در میدان مولوی اهواز با نوحه‌سرایی آغاز شده است.لحظه به لحظه سیل حضور مردم خوزستان برای دیدار با پیکر سردار شهید سلیمانی بیشتر می‌شود، آنان آمده‌اند تا پیوند ناگسستنی با سردار دل‌ها ببندند و بگویند "تا پای جان با آرمان‌های انقلاب ایستاده‌ایمتمام اقشار از مرد و زن گرفته تا جوان و پیر، همه برای وداع با "سردار دل‌ها"، سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی در میدان مولوی اهواز حاضر هستند.گفتنی است در این تشییع باشکوه مسؤولان لشکری و کشوری نیز حاضر هستند.پیکر مطهر شهدای حمله تروریستی آمریکا، صبح امروز به‌شکل هوایی وارد فرودگاه اهواز شد.صدها نفر از مردم و مسئولان لشکری و کشوری استان با حضور در فرودگاه اهواز به استقبال پیکر شهدا رفتند.

بقاع متبرکه سیاه پوش شدند

حجت الاسلام رضا حاجی زین العابدینی، مدیرکل اوقاف استان همدان، در پی به شهادت رسیدن سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، به دست نیروهای متجاوز و تروریست آمریکایی، از سیاه‌پوش شدن همه بقاع متبرکه استان خبر داد.وی در این پیام با اشاره به مجاهدت ها و رشادت های شهید سلیمانی، خطاب به هیئت امنا بقاع متبرکه، خواستار برگزاری مراسم های عزاداری و برافراشتن پرچم سیاه در بقاع متبرکه شد.گفتنی است، پرچم های سیاه بر فراز گنبد بقاع متبرکه امامزادگان استان همدان به اهتزاز درآمده و صحن‌های این اماکن نیز با پارچه‌های مشکی، سیاه‌پوش عزای سردار رشید اسلام شده‌اند.

آیت‌الله العظمی وحید خراسانی به خانواده سردارشهید سلیمانی تسلیت گفتند

حضرت آیت الله وحید خراسانی در تماس تلفنی با همسر شهید سپهبد سلیمانی شهادت وی را تسلیت گفتند. حضرت آیت الله وحید خراسانی در تماس تلفنی با همسر شهید سپهبد سلیمانی شهادت وی را تسلیت گفتند.

موبدان زرتشتی در سوگ شهادت سردار سلیمانی سیاه پوش شدند

حمله تروریستی و ناجوانمردانه نیروهای رژیم ترامپ به کاروان الحشد الشعبی که به شهادت سردار حاج «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه و همرزمانش انجامید، واکنش همه آزادیخواهان جهان از هر دین و مذهب را برانگیخته است.

موبد «اردشیر خورشیدیان» رییس انجمن موبدان زرتشتی نیز با صدور پیامی، ضمن تسلیت این فاجعه بزرگ، خواستار پاسخ کارساز به این جنایت شد.

متن کامل پیام دکتر خورشیدیان به شرح زیر است:

           

به نام اهورامزدا، خداوند یکتا و بی همتا،اریستانوم اروانو یزده میده یا اشونام فروشیو،به روان درگذشتگان پارسا درود باد

با اندوه فراوان، شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی، فرمانده بلندپایه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران، را به رهبر معظم انقلاب، سرداران و سلحشوران نگاهبان این سرزمین اهورایی و خانواده بزرگ این جان برکف شهید، آرامش باد (تسلیت) می گوییم.تردیدی نداریم که حکومت گَران و دولت مَردان کشور عزیزمان، با پاسخ مدبرانه و کارساز خود، داد را بر بیداد، حق را بر باطل، راستی را بر دروغ و نیکی را بر بدی، به یاری خدای یکتا، پیروز خواهند نمود.

پارلمان عراق برای ارائه قانون اخراج نیروهای آمریکایی به توافق رسید
دو ائتلاف الفتح (به ریاست هادی العامری) و السائرون (وابسته به جریان صدر) در پارلمان عراق درباره پیشنهاد ارائه قانون اخراج نیروهای آمریکایی از این کشور به توافق رسیدند.این توافق پس از اقدام تروریستی آمریکا در بامداد روز جمعه 13 دی 1398 در ترور سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران و ابومهدی المهندس معاون سازمان الحشد الشعبی(بسیج مردمی عراق) رخ داد.هادی العامری رئیس ائتلاف «الفتح» در پارلمان عراق، روز جمعه 13 دی 1398 در بیانیه‌ای ترور سردار قاسم سلیمانی را یک شرارت کثیف توصیف کرد و از تمامی گروه های سیاسی عراق خواست تا برای اخراج نیروهای خارجی از عراق متحد شوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha