شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت‌الاسلام والمسلمین علی سعیدی شاهرودی

حوزه/ رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا گفت: ایفای نقش شهید حاج قاسم سلیمانی در منطقه در جهت دفاع از امنیت و استقلال کشور در مقابل دشمنان بود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، حجت‌الاسلام و المسلمین علی سعیدی، امروز در همایش علما، مبلغین و طلاب استان زنجان در محل دارالقرآن کریم این شهر اظهار داشت: شهید سلیمانی برای مقابله با تکفیری ها وارد صحنه مبارزه شد و اجازه نداد داعش بر بغداد و دمشق، چیره و مسلط شود و نقشه و طرح‌های خطرناک آمریکائیان در منطقه را خنثی و بی اثر کرد.

وی با بیان اینکه شهادت حاج قاسم در سطح جهان زلزله و سونامی ایجاد و قلوب مردم ایران را جریحه دار کرد و همه در سوگ ایشان اشک ماتم ریختند اظهار داشت: هدف آمریکا این بود تا از طریق طالبان، القاعده و تکفیری‌ها، چهره تشیع و اسلام را خراب کنند و جوانان به سمت انقلاب اسلامی نیایند.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا، بر طرح و نقشه آمریکا برای سلطه بر منطقه غرب آسیا اشاره کرد و با بیان اینکه آنان خاورمیانه را نقطه ثقل خود می‌دانستند افزود: به دست آوردن ذخایر انرژی در منطقه غرب آسیا، مقابله با روسیه و چین و انقلاب و نظام اسلامی ایران و جلوگیری از خیزش‌های اسلامی در منطقه و حفظ اسرائیل غاصب و توسعه این رژیم صهیونیستی ازجمله اهداف آمریکائیان بوده و هست.

وی با بیان اینکه تحلیل سران آمریکا این بود که برای حل مشکل بهتر است خود در منطقه خاورمیانه حضور یابند و با این هدف افغانستان و عراق را تحت اشغال درآوردند تا بلکه بتوانند با تکیه بر توان نظامی، ایران را از غرب و شرق مهار کنند، افزود: با توجه به اینکه حضور در عراق و افغانستان، نیازمند هزینه‌های گزاف بود استراتژی خود را تغییر دادند و جنگ تمدنی را به جنگ درون تمدنی و نیابتی تبدیل کردند.

حجت‌الاسلام و المسلمین سعیدی، هدف آمریکا از جنگ نیابتی را فرسوده کردن مسلمانان، ایجاد اختلاف و تنش در منطقه و داخل کشورها و اخذ هزینه های سنگین از عربستان و امارات بود، افزود: آمریکا قصد داشت با جریان سازی بتواند با جمهوری اسلامی نیز مقابله کند که در این کار نیز با شکست مواجه شد.

وی گفت: هدف آمریکا  این بود که با جنگ نیابتی و از طریق اسرائیل غاصب، حزب الله را از صحنه خارج کند و سپس به سراغ سوریه، عراق و ایران بیایند اما ارتش رژیم صهیونیستی شکست سختی را خورد و حزب الله و شهید حاج قاسم سلیمانی، اجازه ندادند طرح خاورمیانه بزرگ رنگ حقیقت به خود بگیرد و در نطفه خفه شد.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا افزود: آمریکا برای عملی ساختن مقاصد نامشروع خود در منطقه خاورمیانه جنگ نیابتی را با هدف به هم ریختن اوضاع منطقه در کشورهای سوریه و عراق به راه انداخت که مهم ترین کار آنان ایجاد اغتشاش در این کشورها به دست شرورترین اشرار بود اما با مقابله نیروهای مقاومت مواجه شد.

وی تصریح کرد: آمریکا تاکنون طرح های کلانی را برای منطقه غرب آسیا داشته، اما این طرح ها موفق نبوده است و به منظور موفقیت در اهداف سلطه گرانه خود، تمرکزش را روی انقلاب اسلامی قرار داده است.

حجت‌الاسلام و المسلمین سعیدی افزود: امروز حرف ترامپ این است که اگر انسجام، قدرت منطقه ای، قدرت انرژی و قدرت دفاعی از ایران گرفته شود انقلاب اسلامی به سمت سقوط و افول خواهد رفت و به همین خاطر نیز تلاش دارد تا با ایجاد اغتشاش در کشور، در وهله نخست انسجام را از مردم ایران بگیرد، اما بصریت بالای ملت توطئه آنان را ناکام گذاشت.

وی تاکید کرد: فشار حداکثری، استراتژی آمریکا است و راهبرد رهبری نیز مقاومت فعال و همه جانبه در برابر این حربه آنان است که جواب نیز داده است و ما باید در مقابل دشمن بایستیم و اهداف خود را پیش برده و توطئه آنها را خنثی کنیم.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا، به انتخابات در پیش رو اشاره کرد و اظهار داشت: شکل‌گیری مجلسی در تراز انقلاب اسلامی و همسو با رهبری از اوجب واجبات است و اگر قوه قضائیه و مجلس در کنار دولت، انقلابی باشند مشکلات مردم برطرف می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha