پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
New York Times: Assassination of Qassim Suleimani, Trump's escape plan from impeachment

حوزه/ ترامپ به شدت ترسیده است! وقتی می‌گوید اگر کاری کنید ۵۲ نقطه ایران را می‌زنیم به نشانه گروگان‌های جاسوس آمریکایی و می‌گوید مکان‌های فرهنگی را هم می‌زنیم یعنی ‌می‌خواهد حساسیت مذهبی ما را هم برانگیزد، یعنی خیلی ترسیده است. در جواب کافی است بگوییم ما ۲۹۰ نقطه را می‌زنیم به نشانه ۲۹۰ مسافر هواپیمای ایرانی! اول هم ما می‌زنیم! بعد اگر شما بودید و توانستید بزنید!

خبرگزاری حوزه | بسم الله قاصم الجبارین

بی‌مقدمه به سراغ اصل موضوع می‌روم! هر کس که با آیات وحیانی مأنوس باشد و رمزها و نمادهای آیات قرآن را به دقتی تاریخی بررسی کرده باشد، متوجه نشانه‌های سنت‌های الهی و تکرار آن در سرنوشت بشریت می‌شود.

برای نمونه وقتی کعبه در مکه، محل کرنش بت‌پرستان و مشرکان شده است، سپاه ابرهه که اگر مسیحیانی راستین هم نبوده باشند، دست کم بت پرست هم نبودند، به آن حمله‌ور می‌شوند.

تلقی عام ما این است که باید بر مشتی صحرانشین جاهل و بی‌تمدن، پیروز شوند و حجاز، مدت‌ها از لوث شرک و بت‌پرستان، خالی شود.

همه محاسبات عقلی وشرعی ما این گزینه را پیشنهاد می‌دهد؛ اما خدا چیز دیگری اراده کرده و گزینه دیگری را درنظر گرفته است!

سپاه فیل‌سوار ابرهه، چنان نابود می‌شوند که اگر حادثه طبس را در عصر خود ندیده بودیم باور نمی‌کردیم!

آیا مشرکان و بت‌پرستان جاهل و زنده بگور کنندگان دختران، در عام الفیل، از سوی رب البیت یاری شدند!؟ رمزگشایی قرآن این است که عام الفیل یک معجزه بود برای ارائه یک نشانه آسمانی و آن یعنی تولد پیامبری که توحید را از کنار همان کعبه به جهانیان ارائه خواهد کرد، درست چهل سال بعد!

نمونه‌های پیشینی در قرآن، بسیارند و اکنون مجال پرداخت به این بحث مهم و آینده‌پژوهانه نیست اما تنها اشاره می‌کنم به دوران حضرت موسی سلام الله علیه و علی رسول الله. سه شخصیت و سه نماد تاریخی در برابر آن حضرت، عرض اندام می‌کنند. فرعون؛ هامان و سامری! به قول مرحوم شریعتی، زر و زور و تزویر!

اما سرانجامِ این نمادهای شیطانی چیست؟ پایان ماجرا شکافت دریا و نجات خداپرستان و غرق لشکر کفر و باقی ماندن جسد فرعون برای عبرت تاریخ است که در قرن اخیر پس از کشف آن از اهرام، در موزه قاهره، نگهداری می‌شود! آیا چشم عبرت بینی هست؟ گرچه بنی‌اسرائیل که این معجزه را دیدند اما از فرمان خدا سر باز زدند و چهل سال در بیابان سرگردان ماندند!

روزی که ترامپ به ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکا رسید، بر خود لرزیدم! ‌ نه از سر ترس، از روی احساس تکرار یک سنت الهی! حقیقتا چه خواهد شد؟ چه رویداد بزرگ و جهانی در انتظار ما است؟

دقت کنید! ترامپ به طرز محسوس اما باورنکردنی یک نماد است! او با دیگر رئیسان جمهور آمریکا و دیگر سردمداران سیاسی جهان، متفاوت است. ترامپ یکجا نماد ثروت، شهوت و قدرت است.

جمع شدن این سه نماد در یک انسان، تصادفی نیست! خدا پیام رمزآلود دیگری به جهان مخابره کرده است! فرعون جدیدی با سه نماد شیطانی در رأس هیئت حاکمه یک امپراتوری قرار گرفته و حدس می‌زنم این بار نیز محاسبات ما درست نخواهد بود! چه کسی فکر می‌کرد دریا بشکافد!؟

در مورد شهوت‌پرستی ترامپ، قلم خود را آلوده نمی‌کنم. در مورد ثروت‌اندوزی ترامپ اما یک نکته کلیدی خواهم گفت. درباره قدرت طلبی ترامپ هم گرچه حضرت روح الله، ‌ امام خمینی، یک بار با نگاهی حکمت گونه سخن گفته‌اند (درباره قدرت مطلق خواهی رئیس جمهور آمریکا) اما ویژگی ترامپ را بازگو می‌کنم:

اگر می‌خواهید درباره جنون جنسی ترامپ، بیشتر بدانید به زندگی‌نامه او مراجعه کنید. اما جنون اقتصادی ترامپ، همان نکته کلیدی است.

ترامپ یک بازرگان نیست؛ ‌ یک دیوانه اقتصادی است! این ناسزا نیست یک حقیقت است. انسان‌های شیطانی در مرحله‌ای از ثروت‌اندوزی به جنون می‌رسند. قماربازها را بنگرید. آنها به ظاهر معامله می‌کنند اما نه برای سود و زیانی معقول و منطقی. قمار می‌کنند برای همه چیز یا هیچ چیز! نکته کلیدی همین جاست.

برخی در داخل و خارج، ترامپ را یک کاسب و معامله‌گر می‌دانند اما او بازرگان نیست؛ قمارباز است. برای همین چه در کوتاه مدت و چه در بلندمدت، مذاکراتش با چین، روسیه و کره شمالی به جایی نخواهد رسید چون آنها آمادگی قمار ندارند. آنها خوش‌بین هستند که معامله برد ـ برد داشته باشند اما قمار، همیشه معامله برد ـ باخت است. خروج آمریکا از پیمان‌های بین المللی را حالا با عینک یک قمارباز، تحلیل کنید! ‌

آنها را که گمان می‌کنند هنوز هم می‌شود با ترامپ معامله کرد، خدا بیدارشان کند! دیاثت سیاسی در تحمیل برجام سراسر خسارت بر کشور و دریوزگی اقتصادی در مذاکره با میانجی‌گران ژاپنی و دیگر کوتوله‌های سیاسی مثل فرانسه، درست زمانی که کدخدایشان به جنون گرفتار شده است، نه تنها دیگر جواب نخواهد داد بلکه داغی است که روی پیکر برخی به یادگار خواهد ماند!

اما جنون قدرت‌طلبی ترامپ، چه پیش خواهد آورد؟ یک شهوتران قمارباز، در اریکه قدرت چه خواهد کرد؟ او نه با لذت تخت نشینی، ارضا خواهد شد و نه به سود سرشار برجامی راضی! او همه چیز را برای خود و هیچ را برای دیگران می‌خواهد. او دچار مازوخیسم سیاسی است و این یک ناسزا نیست، یک حقیقت است!

سخن کوتاه می‌کنم و رازهای آسمانی را به چشمان افق‌نگر شما می‌سپارم. اکنون که سردار سلیمانی نیز آسمانی شده است، نکته پایانی را یادآور می‌شوم.

آنچه که از سنت الهی یاد کردم، مقدمه نبود، اصل ماجرا بود. راهبرد نظامی ایران در سال‌های گذشته در غرب آسیا، پرهیز از رویارویی مستقیم نظامی با آمریکایی‌ها بود. چیزی که آنها هم به آن پایبند بودند. طالبان و القاعده و داعش را بمثابه آفت به جان منطقه انداختند تا «ارض الاسلام» را نابود کنند. زمانی که مقاومت بومی توانست این جریان‌های مسموم را بی‌اثر کند، خود آمریکایی‌ها در اقدامی نمایشی، ملاعمر و بن لادن و ابوبکر بغدادی را حذف کردند؛ اما ترور فرمانده مبارزه با داعش، داستان دیگری است آن هم مبتنی بر یک دروغ.

پس راهبرد آمریکا به دلیل جنون مزمن ترامپ، تغییر کرده است. ما اکنون نباید از چیزی بترسیم. اروپایی‌ها، صهیونیست‌ها و عرب‌های مرتجع باید بترسند چون دیگر ذره‌ای برای کاربرد عقلانیت، فرصت نمانده است. سلاح در دست ترامپ دیوانه است! او ماشه را چکانده است.

همه چیز برای یک جنگ تمام عیار یعنی جنگ جهانی سوم، مهیا است! درست مثل جنگ جهانی اول که با قتل یک رجل مهم، شعله‌ور شد. اما این بار، عقل معاش اروپایی‌ها و ترس ذاتی عرب‌ها جلوی اسلحه و پول را خواهد گرفت. ما هستیم و یک ترامپ دیوانه!

شک نکنید که ایران، پاسخ قاطعی به جنایت آمریکا خواهد داد. این را همه می‌دانند حتی بزدلان داخلی که سخن از مذاکره با یک بیمار جنسی سیاسی را شیک و مجلسی ارائه می‌دهند!

نکته این‌جاست که واکنش آمریکا چه خواهد بود؟ آیا ترامپ به تهاجماتش ادامه خواهد داد؟ آیا عقلای شکمی جهان، برای چند روز دنیا هم که شده ترامپ را آرام خواهند کرد؟ یا خدا نقشه دیگری دارد؟ مکر خدا چیست؟

ترامپ اما به شدت ترسیده است! وقتی می‌گوید اگر کاری کنید ۵۲ نقطه ایران را می‌زنیم به نشانه گروگان‌های جاسوس آمریکایی و می‌گوید مکان‌های فرهنگی را هم می‌زنیم یعنی ‌می‌خواهد حساسیت مذهبی ما را هم برانگیزد، یعنی خیلی ترسیده است.

در جواب کافی است بگوییم ما ۲۹۰ نقطه را می‌زنیم به نشانه ۲۹۰ مسافر هواپیمای ایرانی! اول هم ما می‌زنیم! بعد اگر شما بودید و توانستید بزنید!

اما راهبرد انتقام ما چه باید باشد؟

روشن است که ما جنگ بزرگی را نباید تدارک ببنیم. نه آن که بترسیم؛ چون جنگ‌طلب نیستیم. ضربتی زده‌اند ضربتی نوش خواهند کرد. البته سرداری ندارند که در مقابل سردار سلیمانی قصاص شود پس کافی است ۲۹۰ نقطه را یکجا بزنیم و تمام.

اما کجا؟ اگر کارزار ما تمام نشود، یکی از هدف‌ها تل آویو خواهد بود که کیسه بوکس اهدایی انگلیس به مسلمانان است. یک راهبرد این است که اگر قرار است در نهایت تل آویو را با خاک یکسان کنیم پس بهتر است همان اول، کار آخر را بکنیم!

اما به نظرم بهتر است ماجرا را جور دیگری ببینیم و ببندیم. ما پدر داعش را درآوردیم. داعشی که با پول وحمایت وهابیت به اینجا رسید که حتی قبر حجر بن عدی را شکافت. پس حالا وقت آن رسیده که پدر حکام مرتجع عرب را دربیاوریم! اما پدر آنها کیست؟ خود آمریکا. پایگاه نظامی آمریکا در عربستان و بحرین و کویت، بهترین گزینه است. این طوری وهابی‌ها برای همیشه بی‌پدر می‌شوند! تنگه هرمز را هم که ببندیم بی‌نفت و پول هم می‌شوند. به زودی برمی‌گردند به دوران شترسواری و بادیه نشینی! اسرائیل را هم می‌گذاریم برای تلافی دیوانه‌بازی‌های بعدی ترامپ!

اما خود ترامپ و وزیر دفاع و وزیر خارجه او دیگر نباید امنیت داشته باشند حتی در آمریکا.

قوه قضائیه و دستگاه دیپلماسی در نهادهای بین المللی باید آنان را به جرم جنایت جنگی محاکمه کنند. کشورهای منطقه از مسکو تا ریاض و از قاهره تا پکن هم باید بدانند دیگر حق میزبانی از این جنایت‌کاران جنگی را ندارند. حضور آزادانه این جنایتکاران در هر کشوری به منزله دشمنی با جمهوری اسلامی است. قتل این جنایت‌کاران در هر نقطه از جهان، حق محفوظ و قانونی ایران است.

این بار نه پرنده‌ها سپاه فیل را نشانه خواهند گرفت و نه دریایی شکافته خواهد شد که «فَإِذَا جَاءَ وَعْدُ أُولَاهُمَا بَعَثْنَا عَلَیْکُمْ عِبَادًا لَنَا أُولِی بَأْسٍ شَدِیدٍ فَجَاسُوا خِلَالَ الدِّیَارِ وَکَانَ وَعْدًا مَفْعُولًا» (پس آن گاه که وعدۀ [تحقق] نخستین آن دو فرا رسد، بندگانی از خود را که سخت نیرومندند بر شما می گماریم، تا میان خانه ها [یتان برای قتل و غارت شما] به جستجو درآیند، و این تهدید تحقق یافتنی است). (آیه ۵ سوره اسراء).

در ۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ به چهل سالگی (شمسی) معجزه طبس می‌رسیم! این نشانه کافی نیست!؟

حامد عبدالهی / سوم شهادت سردار قاسم سلیمانی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha