جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حمله مهاجمان ناشناس به مسجدی در مونشبرگ آلمان

حوزه/ به گفته نمازگزارانی که صبح به مسجد شهر مونشبرگ در آلمان رفته بودند، مهاجمان ناشناس شبانه درب شیشه ای مسجد را شکسته بودند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از دیلی صباح، مهاجمان ناشناس اواخر روز شنبه در شهر مونشبرگ در ایالت بایرن در آلمان حمله کردند، ایالتی که اخیرا تهاجمات ضدمسلمانی در آن افزایش یافته است.

 در این حمله یک درب شیشه ای از مسجد میمار سینان که توسط اتحادیه امور اسلامی ترکیه برای امور مذهبی(دیتیب) مدیریت می شود ، شکسته شد.

حکمت کیلیجلو، مدیر مسجد میمار سینان  گفت: افرادی که برای نماز صبح آمدند بلافاصله این حادثه را به پلیس گزارش کردند و ماموران پلیس نیز اعلام کرده اند که تحقیقات را آغاز نمودند.

وی همچنین با توجه به حملات فزاینده اخیر ، توجه مقامات حقوقی را برای دستگیری و مجازات های لازم برای افراد مسئول این حمله جلب کرد.

آلمان ، کشوری با بیش از 81 میلیون نفر ، پس از فرانسه ، دومین جمعیت مسلمانان در اروپای غربی را دارد. در میان نزدیک به 4.7 میلیون مسلمان این کشور ، 3 میلیون ریشه تبار دارند. بسیاری از آلمانی های ترکیه از نوادگان نسل دوم و سوم مهاجران ترکیه ای هستند که در دهه 1960 به این کشور نقل مکان کردند.

آلمان در سالهای اخیر شاهد رشد احساسات ضد مسلمان و نفرت از مهاجران بود که توسط احزاب راست افراطی تحریک شده و از ترس از بحران پناهندگی و تروریسم سوء استفاده کرده اند.

پلیس در سال 2018 تعداد 813 جنایات نفرت آمیز علیه مسلمانان را به ثبت رسانید. در این حملات که عمدتا توسط افراط گرایان راست افراطی انجام شد ، حداقل 54 مسلمان زخمی شدند. این حملات در حالی صورت می گیرد که گروه های ضد اسلامی اخیرا قدرت سیاسی بیشتری در اروپا به دست آورده اند و حملات مرگبار علیه مسلمان در کشورهای غربی به وقوع پیوسته اند. در مرگبارترین این حملات در ماه مارس، تیراندازی مسلحانه در دو مسجد شهر کرایست چرچ در نیوزیلند منجر به کشته شدن 51 نمازگزار مسلمان و زخمی شدن عده دیگری شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha