جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
داوطلبان جوان مسجد هارتل پول، سال نو را با پاکیزگی آغاز کردند

حوزه/ در کمپین سرتاسری در بریتانیا، جمعی از داوطلبان از مسجد شهر هارتل پول بریتانیا، در سال نو میلادی، پیش از طلوع آفتاب به خیابان ها آمده و به جمع آوری زباله مشغول شدند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از hartlepoolmail، اعضای مسجد شهر هارتل پول در دورهام بریتانیا، سال 2020 میلادی را با پاک سازی خیابانی آغاز کردند. اعضای جامعه اسلامی و نمازگزاران مسجد نصیر در اقدامی داوطلبانه به منظور نشان دادن همراهی شان با شهروندان مسیحی در ایام عید کریسمس، در این شهر در نخستین روز سال نو میلادی به جمع آوری زباله از خیابان های شهرشان سرگرم شدند.

 نخستین روز آغاز سال نو میلادی بخشی از کمپین «پاکیزگی» جامعه اسلامی در هارتل پول بود که در شهرهای مختلف بریتانیا برگزار شده و در آن مسلمانان در سال نو میلادی به تمیز کردن خیابان ها از زباله مشغول شدند.

 آن ها درحالی که پاکت های زباله به همراه آورده بودند پیش از طلوع آفتاب همدیگر در خیابان روبروی مسجد ملاقات کرده و دست به کار شدند.

 طاهر سلبی امام جماعت مسجد در این باره به خبرنگاران گفت: ما با تلاش برای کمک به جامعه محلی ، احساس می کنیم این بهترین راه برای جشن گرفتن سال جدید است.

وی افزود: ما می خواهیم اهمیت پاکیزگی را که یکی از تعالیم اساسی اسلامی می باشد به جوانانمان بیاموزیم. به علاوه اهمیت خدمت به جامعه به هر شکلی که بتوانیم را نیز به آن ها یاد می دهیم.

آن ها همچنین به بی خانمان ها کمک کرده و کمک های مالی به بانک های مواد غذایی در شهر ارائه دادند. از مسجدی ها همچنین خواسته شد تا با همکاری رادیو هارتل پول از طریق خدمات اجتماعی هدایایی به کودکان بدهند.

 شهید محمود ، رهبر جوان مسجد ، افزود: بیش از 1.1 میلیون یورو توسط انجمن جوانان مسلمان در سال گذشته و از طریق کمپین های مختلف ، رویدادها ، چالش ها و فعالیت ها جمع آوری شد.

وی افزود:  دین ما به ما حکم می کند که به ملت مان وفادار باشیم، بنابراین ، یکی از راه های نشان دادن آموزه های اسلامی و تحقق باورهای دینی ما از طریق اعمال خیر است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha