جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
سازمان همکاری اسلامی، استاندارد گردشگری حلال منتشر ساخت

حوزه/ در استانداردی که توسط موسسه استاندارد و اندازه گیری کشورهای اسلامی (سمیک) در سازمان همکاری اسلامی منتشر شده، خدمات گردشگری باید از یک دستورالعمل یکسان تبعیت کنند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از salaamgateway، موسسه استاندارد و اندازه گیری کشورهای اسلامی (سمیک) استانداردی را برای خدمات گردشگری حلال منتشر کرده است.

بدنه سازمان همکاری اسلامی روز دوشنبه (6 دسامبر) اعلام کرد که سمیک با هدف اطمینان از مطابقت محصولات و خدمات ارائه شده برای مسافران مسلمان، استانداردی را مطابق با قوانین اسلامی منتشر ساخته است.

در این استاندارد دستورالعمل ها و الزامات لازم برای مدیریت امکانات گردشگری حلال، محصولات و خدمات برای مسافران در محل های اقامتی ، بسته های تور، راهنماهای گردشگری و سایر خدمات و امکاناتی مانند پذیرایی و رستوران ها ارائه شده است.

به گفته این موسسه ، دستورالعمل های مربوط به محل های اقامتی در سه دسته ارائه شده اند تا در سطوح مختلف خدمات و اقامتگاه های در دسترس برای هر دو کشورهای اکثریت مسلمان نشین و اکثریت غیرمسلمان ترتیب داده شوند.

بنابراین ، استاندارد اساساً الزامات مربوط به مسائل حلال ، غذا ، اسکان و سایر امکانات مانند نمازخانه ، مناطق تفریحی و غیره را تعریف می کند. و قوانینی مربوط به اپراتورها و راهنمایان تور نیز جزئی از استاندارد هستند.

این سازمان مستقر در ترکیه برای هماهنگی میان 57 کشور عضو سازمان همکاری اسلامی به ایجاد این استاندارد واحد اقدام کرده است تا تفرقه و عدم هماهنگی در بخش های مختلف را از بین ببرد.  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha