جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
کد خبر: 880245
۱۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۹
 توسعه بازار گوشت حلال در آلبرتای کانادا

حوزه/ مدیر یک کارخانه بزرگ گوشت در آلبرتا اعلام کرد که انتظار می رود بازار محصولات گوشتی با ذبح حلال و دارای گواهینامه معتبر به رشد خود در این منطقه ادامه دهد.

 به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از cbc، مدیر یک کارخانه مرکزی پردازش گوشت در آلبرتا می گوید، با وجود اینکه هم اکنون هر هفته گوشت تازه گوسفندی ذبح حلال را از دبی وارد می کنند، انتظار می رود که بازار محصولات حلال با گواهینامه معتبر به رشد خود ادامه دهد.

مایلز کلینر ، مدیر کل گوشت سانگولد اسپشالتی  می گوید: این شرکت گوشت حلال و غیرحلال گوسفند و بز را جداگانه درسطح ملی و بین المللی پردازش می کند.

وی گفت: ما مطمئناً شاهد افزایش فرصت های تجاری در این رابطه در کشورهای دیگر خاورمیانه از جمله کشورهای عربی خواهیم بود. با توجه به استانداردهای بین المللی که وجود دارد ، احساس می کنیم که موقعیت داریم و بتوانیم بخشی از آن بازار را تصرف کنیم.

کلینر می گوید بازار محصولات حلال - مواد غذایی متناسب با قوانین رژیم غذایی اسلامی - در یک دهه گذشته ۸ تا ۱۰ درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته اند.

سانگولد که تنها شرکت پردازش کننده گوشت حلال گوسفند در سطح فدرال در ناحیه غرب کانادا و یکی از شرکت های بزرگ به این منظور می باشد از این فرصت استقبال کرده و کلینر گفت: ما بسیار خوشحالیم که می توانیم گوشتی را که استانداردهای لازم حلال را همراه با گواهینامه تایید شده دارد به مصرف کنندگان ارائه دهیم.

گفتنی است درحالی که قوانین برچسب زنی حلال در سطح بین المللی آغاز شده اما سازمان های صدور مجوز همچنان کنترل نشده باقی مانده اند.

 یک گزارش اخیر استانی، فروش مواد غذایی حلال کانادایی را در سال ۲۰۱۷ بیش از ۱ میلیارد دلار اعلام کرده است. دولت آلبرتا می خواهد ظرفیت حلال استان را به عنوان بخشی از تلاش های کلی تجاری گسترش دهد.

 آریج بشیر ، مسئول تجارت و روابط استانی می گوید که این شامل صنعت گوشت گاو نیز می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha