چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
سید حسین مومنی

حوزه/ معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه اصفهان گفت: فضا و محیط های طلبگی و مدارس علمیه نباید دست خوش امور تبلیغاتی نامزدهای انتخاباتی مجلس شورای اسلامی شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام سیدحسین مؤمنی، صبح امروز در جلسه نشست مدیران مدارس علمیه حوزه علمیه اصفهان، اظهار کرد: مسائل تربیتی و تهذیبی همواره دغدغه مسئولان عالی حوزه علمیه اصفهان است.

وی با اشاره به روند پیشرفت طرح پرونده تربیتی طلاب  که در سطح مدارس علمیه در حال اجرا است گفت: در این میان همراهی و همکاری برخی از مدیران مدارس در این زمینه قابل توجه بوده و باید مجموعه مدیران مدارس نسبت به مسائل تربیتی و تهذیبی حساس تر باشند.

معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه اصفهان تاکید کرد: با توجه به شرایط وخیم فرهنگی و هجمه شدید مسائل غیر اخلاقی علیه آحاد جامعه ضرورت می طلبد که مدیران مدارس نسبت به مسائل تربیتی و فرهنگی طلاب در کنار حساسیت آموزشی، دغدغه مند باشند و درصورت بروز مشکلاتی سریعا با مسئولان مربوطه در مرکز مدیریت حوزه علمیه همچون کارشناسان مشاوره ای ارتباط برقرار کنند.

وی با اشاره به اینکه مدیران حتی نسبت به وضعیت پوشش طلاب، رفت و آمد طلاب حساسیت داشته باشند عنوان کرد: مدیران مدارس باید سکان دار کلیه امور مدارس و طلاب توامان باشند و توجه به مسائل آموزشی طلاب و مدارس علمیه نباید موجبات غفلت مدیر در زمینه تربیتی شود.

حجت الاسلام مؤمنی تصریح کرد: امروز مسائل اخلاقی و تهذیبی نباید در سطح طلاب به ویژه طلاب جوان دست کم گرفته شود، حتی یک مورد اشکال تربیتی و تهذیبی هم آسیب های جدی به همراه خواهد داشت.

وی ضمن تشکر از همراهی و همگامی برخی از مدیران مدارس علمیه حوزه علمیه استان اصفهان در زمینه توجه به مسائل اخلاقی و تربیتی، خاطرنشان کرد: راهکار حل این مشکل همراهی و تقویت ارتباط مدیران مدارس علمیه با طلاب مدارس علمیه است، امروزه با دفتر نشینی مدیران کاری حل نخواهد شد و طلبه تربیت نمی شود.

معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه اصفهان در ادامه اشاره ای به مسأله انتخابات پیش رو کرد و افزود: طبق نامه ای که آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه کشور ارسال کرده اند و نظر مدیر حوزه علمیه اصفهان آیت الله طباطبایی نژاد هم بر این امر بوده، فضا و محیط های طلبگی و مدارس علمیه نباید دست خوش امور تبلیغاتی نامزدهای انتخاباتی مجلس شورای اسلامی شود؛ به همین دلیل مدیران مدارس علمیه مراقب این امر باشند.

وی در پایان هشدار داد: پیش از دعوت خواهی از کارشناسان سیاسی و سخنرانی های مرتبط با ایام الله دهه فجر و زمان آغاز انتخابات، با مدیریت حوزه علمیه اصفهان هماهنگی شود که بررسی های لازم برای ممنوعیت سخنرانی نامزدهای انتخابات مجلس انجام شود و موجب سوء استفاده دیگر نهادها و جامعه نشود.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha