پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
روزنامه تیناکارا سریلانکا

حوزه/ روزنامه " تینا کاران " thinakaran مورخ شانزدهم دی ماه مقاله ای با عنوان "تروری که توجه جهان را جلب نمود" منتشر کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه روزنامه " تینا کاران " thinakaran  مورخ شانزدهم دی ماه مقاله ای با عنوان "تروری که توجه جهان را جلب نمود" منتشر کرد.

در این مقاله آمده است: در حمله هوایی روز جمعه مورخ سوم ژانویه آمریکا در منطقه فرودگاه بغداد در عراق ، ژنرال قاسم سلیمانی یکی از فرماندهان عالی رتبه نظامی ایران ترور شد. این عمل از سوی بسیاری از رهبران و سیاسیون جهان محکوم گشته و ایران سه روز عزای عمومی اعلام کرد . اکنون تظاهرات و احساسات ضد آمریکایی در عراق و بسیاری از مناطق جهان بالاگرفته است .

ژنرال قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران ایران بود . نیرویی که وظیفه آزادی بیت القدس را به عهده دارد اما ژنرال سلیمانی و نیرو هایش ماورای این وظیفه ،  در ریشه کن نمودن خطر داعش از عراق و سوریه و بلکه خاورمیانه نقش مهم و اساسی ایفا نمودند و جهان را از خطر آن محفوظ کردند او به واسطه این نکته مهم ، شهرت جهانی یافت و از سوی دیگر او موفق به توسعه نفوذ ایران در خاورمیانه نیز شد.

آمریکا ، اسرائیل و همچنین عربستان سعودی بارها برای ترور وی اقدام نمودند ، زیرا ژنرال سلیمانی موفق شده بود تا جلوی توطئه های این سه کشور را مبنی بر ساقط نمودن حکومت سوریه راخنثی نماید و در نهایت، این توطئه در روز سوم ژانویه ۲۰۲۰ عملی شد و قاسم سلیمانی را به یک اسطوره ملی در ایران و قهرمان مبارزه با داعش در جهان تبدیل نمود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha