چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
مسجد ایرانیان مومبای

حوزه/ مراسم گرامیداشت شهید سپهبد قاسم سلیمانی و شهید ابو مهدی المهندس و دیگر همراهان ایشان در امامباره آرامگاه رحمت آباد ایرانیان برگزار شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه مراسم گرامیداشت شهید سپهبد قاسم سلیمانی و شهید ابو مهدی المهندس و دیگر همراهان ایشان در امامباره آرامگاه رحمت آباد ایرانیان واقع در شهر مومبای(بمبئی ) هندوستان برگزارشد.

این مراسم با حضور مدیران و اعضای نهاد ها و ارگان های وابسته به جمهوری اسلامی ایران در کلانشهر مومبای و با حضور گسترده ایرانیان مقیم در فضای معنوی خاصی برگزار شد.

 در این مراسم حجت الله اسلام عزیز حیدر ضمن عرض تسلیت به ولی عصر (عج)، رهبر معظم انقلاب اسلامی(مدظله العالی)، مردم شهید پرور ایران و دوستداران خاندان عصمت و طهارت (ع) و همه مسلمانان و آزادی‌خواهان ضمن اشاره به وظیفه همگان درباره اتحاد میان مسلمانان گفت: بی شک نخستین منادی وحدت میان امت اسلامی، قرآن کریم است.

وی افزود: یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که در این کتاب شریف، مورد تأکید قرار گرفته؛ وحدت مسلمانان و پرهیز از اختلاف و چنددستگی است. قرآن کریم در بیش از پنجاه آیه به موضوع وحدت، اختلاف و روشهای پیشگیری از آن و چگونگی ایجاد اتحاد اشاره می کند که همه بیانگر اهمیت این موضوع از منظر قرآن می باشد. این دعوت به وحدت، یک موعظه و پیشنهاد نیست بلکه، وظیفه و تکلیف است. یعنی همان‌گونه که مسلمانان موظفند براساس توحید، خدا را عبادت کنند، وظیفه دارند در تحصیل وحدت نیز بکوشند.

حجت الله اسلام عزیز حیدر در ادامه با اشاره به نقش مهم و خطیر سردار رشید اسلام و یار ولایت شهید قاسم سلیمانی در اتحاد میان مسلمانان اظهار داشت: آمریکای جنایتکار با رئیس جمهوری مستبد و نادان و با همکاری رژیم اشغاگر قدس همیشه در فکر ایجاد تفرقه میان امت اسلام هستند و سردار شهید قاسم سلیمانی و دیگر همراهان او برای اتحاد میان کشورهای اسلامی در برابر دشمنان اسلام نقشی کلیدی را ایفا کرده اند و به همین خاطر استکبار کینه خود را برای حذف فیزیکی ایشان انجام دادند. آنها باید بدانند آن سرداران بزرگوار افراد بسیار دیگری را برای پس از خود آموزش داده اند که می توانند جایگزین ایشان باشند و امروزه بحمدالله قدرت لایزال پروردگار ،جمهوری اسلامی ایران با قدرت تمام در مسیر عزت اسلام گام بر می‌دارد و سرداران آن مرز بوم نه تنها سرداران ایران بلکه سرداران اسلام هستند و بر دل دشمنان اهل بیت (ع) و مسلمانان رعب و وحشت می‌اندازند.

در ادامه حجت الاسلام و المسلمین ناصری ضمن عرض تسلیت به امام عصر (عج)، رهبر عظیم الشان انقلاب اسلامی حضرت امام خامنه ای (مدظله العالی) با اشاره به جایگاه شهادت در دین مبین اسلام گفت: شهادت، اوج تعالی انسان است. در فرهنگ اسلام و به ویژه تشیع، ارزشمندترین و گرانبهاترین حرکت، شهادت است. شهید کسی است که با نثار جان خود، درخت اسلام را آبیاری کرده و فساد را ریشه کن می کند. شهیدان، مقاومت و پویایی جامعه را تضمین می نمایند و به جامعه معنویت و روحیه می‌بخشند و ضعف و سستی را از بین می برند. اگر خون شهیدان نبود که شجره طیبه رسالت را سیراب نماید نه از اسلام خبری بود و نه از مکتب توحید بخش الهی، در یک جمله می توان گفت که پر محتواترین عنوان، در راستای تکامل انسان، از دیدگاه متون اسلامی عنوان «شهید» است.

وی در ادامه به خباثت‌های استکبار جهانی بیان داشت: آمریکای جنایتکار و ترامپ خبیث با این ترور ناشیانه طبل زوال استکبار و آغاز رشد جهاد و فداکاری را در همه عالم به صدا درآوردند. این شهید بزرگوار الگویی بس راسخ و مؤثر برای جوان‌های منطقه و همه دلدادگان در مسیر مقاومت است. استعمارگران و دشمنان اسلام بدانند که حرکت مقاومت که به دست سردار رشید اسلام رشد و نمو پیداکرد هیچگاه پایان نمی پذیرد و سرداران دیگر همچون آن بزرگوار علمدار مقاومت خواهند بود.

حجت الاسلام و المسلمین ناصری در ادامه سخنان خود درباره جایگاه والای سردار رشید اسلام و یار ولایت اظهار داشت: شهید سلیمانی در یک روستایی از توابع کرمان به دنیا آمد ولی با رشادت های خود در جهبه های حق علیه باطل توانست خود را به عنوان یک چهره مطرح برای آزادی‌خواهان جهان درآورد و اکنون به عنوان سردار دل ها محسوب می گردد و همه آحاد از خرد تا کلان او را صمیمانه دوست داشتند و به او عشق می‌ورزیدند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha