جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
سالاری مکی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: سردار سلیمانی انسانی بود که زهد را در همه شئون زندگی رعایت کرد؛ ازجمله در مسائل مالی که حق مأموریت نمی‌گرفت و در مباحث شهرت و جایگاه که در وصیت خود حتی از القاب و عناوین فراری بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی، امروز در جمع طلاب مدرسه علمیه آیت‌الله حکیم(ره) شیروان، با گرامیداشت شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی، به تبیین جایگاه والا و ویژگی‌های شخصیتی این شهید بزرگوار پرداخت.

وی اضافه کرد: آنچه امام علی(ع) در حکمت ۱۰۴ با تعبیر «خوش به حال آنان» بیان می‌کند، یکی از مصادیق این افراد «حاج قاسم سلیمانی» است.

حجت‌الاسلام سالاری مکی گفت: سردار سلیمانی انسانی بود که زهد را در همه شئون زندگی رعایت کرد؛ از جمله در مسائل مالی که حق مأموریت نمی‌گرفت، در مباحث شهرت و جایگاه که در وصیت خود حتی از القاب و عناوین فراری است و در زهد و ساده زیستی و دوری از دنیا که در تابستان از کولر و در زمستان از بخاری و وسایل گرمایشی دوری می‌کرد.

وی اضافه کرد: حتی پیکر مطهرش همانند دوران زندگی که وقف امنیت مردم و دفاع از اهل‌بیت بود، اکنون در راستای همدلی و ارتقای روحیه جهاد در جامعه به طواف و زیارت اهل‌بیت می‌رود.

وی اظهار کرد: همچنین در قرآن می‌فرماید «وَ جَعَلَنِی مُبارَکاً أَینَ ما کنْتُ وَ أَوْصانِی بِالصَّلاةِ وَ الزَّکاةِ ما دُمْتُ حَیا» و تأکید می‌کند هر جا که باشم خداوند مرا مایه برکت قرار داده و تا زنده‌ام مرا به نماز و زکات سفارش کرده است.

حجت‌الاسلام سالاری مکی ادامه داد: امام صادق(ع) در تفسیر این آیه فرمود: مقصود از «مبارک» بسیار نفع رساننده است.

وی با بیان اینکه بابرکت انسانی است که هر جا باشد مایه خیر و نیکی است، گفت: سردار سلیمانی در هشت سال دفاع مقدس، سوریه، عراق، لبنان، سیل، زلزله، سرکشی و دلداری از فرزندان مدافع حرم و حتی در واردات دارو به کشور مؤثر بود.

حجت‌الاسلام سالاری مکی اظهار کرد: این خاصیت تقوا است که اگر انسان عامل به معارف قرآن باشد مایه برکت می‌شود.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha