پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
شرکتی در کره جنوبی گواهینامه حلال مواد دارویی دریافت کرد

حوزه/ برای نخستین بار در جهان یک شرکت دارویی در کره جنوبی با دریافت گواهینامه حلال در رابطه با مواد دارویی، قصد دارد داروی ویژه ای را به صورت زیست گیاهی در اندونزی تولید و ارائه دهد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از koreaittimes، یک شرکت دارویی کره جنوبی برای نخستین بار موفق به کسب گواهینامه حلال مواد دارویی در جهان شد. شرکت دارویی داونگ ، نخستین شرکت دارویی است که موفق به دریافت گواهینامه حلال برای داروهای زیستی حاصل از سلول های حیوانی (مهندسی زیستی) شده است.

این شرکت دارویی ۶ ژانویه اعلام کرد که شعبه مشترک آن در اندونزی برای داروی اپودیون (یک داروی اریتروپویتین) از آژانس صدور گواهینامه حلال در اندونزی مجوز گرفته است.

 داونگ اینفیون یک سرمایه گذاری مشترک است که در سال ۲۰۱۲ توسط شرکت دارویی داونگ با شرکت اندونزیایی اینفیون راه اندازی شد. این کار ساخت نخستین گیاهان دارویی زیستی اندونزیایی را در سورابایا به اتمام رسانده است و اولین تولید کننده محلی است که داروی اپودیون را به شکل زیستی تولید کرده و به فروش می رساند. این دارو درمان کم خونی برای بیماری هایی چون نارسایی مزمن کلیوی و بیماری های سرطانی و دیالیز کلیه است. این دارو در ماه دسامبر سال ۲۰۱۶ از وزارت غذا و داروی اندونزی مجوز فروش گرفت و در آوریل ۲۰۱۷ در بازار اندونزی منتشر شد. شش ماه پس از انتشار ، این شرکت در صدر بازار اندونزی قرار دارد. در حال حاضر بیش از ۴۰ درصد بازار را در اختیار دارد.

جمعیت مسلمانان جهان حدود ۱.۸ میلیارد نفر تخمین زده می شود. پیش بینی می شود این تعداد تا سال ۲۰۶۰ به حدود ۳ میلیارد نفر برسد. این شرکت کره ای اعلام کرده که قصد دارد برای کلیه محصولاتی که در اندونزی تولید می کند از جمله فاکتور رشد اپیدرمال و کاترتروفین هورمون رشد نیز گواهینامه حلال دریافت کند.

 مدیر عامل این شرکت گفت: بازار داروی خاورمیانه ۸۰ تریلیون ون (واحد پول کره) ارزش دارد و ما قصد داریم در این کشور با بیشترین جمعیت مسلمان در جهان وارد معامله های بیشتری شویم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha