پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
تصاویر/ مراسم گرامیداشت شهادت سردار سلیمانی در مسجد «قبا» سنندج

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان کردستان گفت: باید به صورت مداوم مصاحبه کاک مسعود بارزانی از صدای و سیمای کردستان پخش شود تا مردم به عمق فداکاری های سردار سلیمانی پی ببرند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، مراسم گرامیداشت یاد و خاطره شهید سردار حاج قاسم سلیمانی امروز در مسجد «قبا» سنندج با حضور استاندار، مسئولان، روحانیون و طلاب، فرماندهان نظامی و آحاد مردم این شهر برگزار گردید.

در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین عباس عربیان اظهار داشت: جبهه استکبار به خیال خود سردار سلیمانی را خوب شناخته بود و همیشه با فکر ترور و حذف فیزیکی سردار سر بر بالین می گذاشتند و بالاخره در سحرگاه جمعه گذشته ایشان را به همراه شهید ابومهدی المهندس به شهادت رساندند.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان ادامه داد: جبهه کفر و نفاق شهید سردار قاسم سلیمانی را نمی شناختند و نمی دانستند با قطره قطره خون خود و با تک تک سلول های خود معادلات جبهه نفاق و سلطنت طلب ها را بهم خواهد ریخت.

این استاد حوزوی ادامه داد: این شهید متولد شد تا در این چند روز آرزوی دیرینه معمار کبیر انقلاب امام خمینی (ره) را به تحقق رساند و با خون خود اتحاد دو ملت ایران و عراق را که دشمن همیشه در پی جدایی آنها بود، تقویت کند.

حجت الاسلام و المسلمین عربیان افزود: کردستان به خاطر مرزی بودن شاید بتوان گفت بیشتر از استانهای دیگر مدیون فداکاری های شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی است، زیرا اگر دفاع ایشان به همراهان 50 تن از همرزمانش با توجه به درخواست مسعود بارزانی در شبی که داعش به اربیل حمله کرده بودف نبود، داعش بعد از تصرف اربیل و سلیمانیه، بی شک کردستان ایران را با خاک و خون یکسان می کرد و امروز حتی شاهد یک اثر فرهنگی در این استان فرهنگی نبودیم.

وی افزود: باید به صورت مداوم مصاحبه کاک مسعود بارزانی از صدای و سیمای کردستان پخش شود تا مردم به عمق فداکاری های سردار سلیمانی پی ببرند.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان تصریح کرد: نباید شهید سپهبد قاسم سلیمانی را منحصر در یک مذهب خاص مثل شیعه و یا منحصر در یک کشور خاص مثل ایران دانست، بلکه ایشان چهره ای بین المللی و متعلق به تمام آزادیخواهان جهان اعم از ایزدی، مسیحی، کرد، ترک، ترکمن، شیعه و سنی می باشد.

این استاد حوزه ادامه داد: شهید سلیمانی یک فرد نیست، بلکه یک جریان است و حیات بخش یک جریانی به نام  مقاومت می باشد.

حجت الاسلام و المسلمین عربیان عنوان کرد: راحت بگوییم شاید جمله ای که امام راحل درباره شهید آیت الله دکتر بهشتی فرمودند برای بار دوم این جمله جز به قامت رعنای شهید سلیمانی زیبنده نباشد که ایشان بعد از شهادت دکتر بهشتی فرمودند که بهشتی یک ملت بود و امروز هم همه ما فقط می توانیم این جمله را بیان کنیم که سلیمانی یک ملت بود.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان گفت: خون سلیمانی معادلات جبهه کفر را کاملا بهم زده است و مبهوت و سرگردان در اتاق های فکر خود پیگیر اثراث خون این شهید عزیز و همرزمانش می باشند و هر لحظه در انتظار حادثه ای دردناک و جبران ناپذیر در این جبهه می باشند که این خود برایشان بسی کشنده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha