جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
سردار شهید سلیمانی

حوزه/ سردار سلیمانی به عنوان معلم بزرگ و پیشگام شهادت طلبی، با خون خود آغازگر گام دوم انقلاب در ایجاد تمدن بزرگ اسلامی در جهان شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»  از گرگان، مدرسه علمیه الزهرا(س) آزادشهر مراسم بزرگداشت یاد و نام شهید حاج قاسم سلیمانی را با حضور مسئولین و طلاب این مدرسه و جمعی از بانوان، در مهدیه این شهرستان برگزار کرد.

حجت الاسلام ترابی، امام جمعه گنبدکاووس در این مراسم بیان کرد: بخشی از ایمان انسان مربوط و منوط به روحیه فداکاری و آماده شدن برای جهاد و ایثار است.

وی گادامه داد: بالاتر از جهاد، داشتن آرزوی شهادت است و اگر کسی این آرزو را تبدیل به دعا کند و دغدغه درونی باشد، دنیا را تحت تأثیر قرار دهد.

امام جمعه گنبدکاووس اضافه کرد: بالاتر از شهادت طلبی و آرزوی شهادت نیز این است که شهادت گفتمان عمومی یک جامعه شود. اگر بخواهیم انرژی یک جامعه آزاد شود و بتواند در مقابل استکبار پیروز شود باید گفتمان شهادت طلبی در جامعه عمومی شود.

وی در ادامه شهید قاسم سلیمانی را معلم بزرگ و پیشگام شهادت طلبی معرفی کرد و افزود: سردار سلیمانی به عنوان معلم بزرگ و پیشگام شهادت طلبی، با خون خود آغازگر گام دوم انقلاب در ایجاد تمدن بزرگ اسلامی در جهان شد، کسی که خونش می تواند مقدمه ظهور باشد و جامعه را متحول سازد.

حجت الاسلام ترابی ادامه داد: شهید سردار سلیمانی علاوه بر تسلط نظامی، یک دیپلمات و سیاستمدار به تمام معنا بود، زیرا ایشان برای شکستن مقاومت دشمن و فراگیرسازی اهداف انقلاب، مذاکرات سیاسی و دیپلماتی فوق العاده ای داشت به گونه ای که بسیاری از پیروزی های ایشان نظامی نبود بلکه از طریق مذاکره بود.

وی اظهار کرد: اتصال و ارتباط عمیق شهید سلیمانی با خداوند متعال، عنایت بسیار زیاد به دیگران و قلیل المؤنه بودن و همچنین اخلاق مداری ایشان از جمله ویژگی های شهید سلیمانی بود که با شهادت خود تحول عظیم و تأثیرگذاری در جامعه بر جای گذاشتند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha