شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام زایری

حوزه/ حجت الاسلام زایری گفت: مقام شهادت بسیار بالا و فاخر است و شهید "عند ربهم یرزقون" است و حسرت رسیدن به این مقام موجب کمال در انسان می‌شود و شهدا با نقد کردن دارایی‌های خود در دنیا و تبدیل آن به سرمایه اخروی به این مقام رسیدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از آذربایجان‌غربی، حجت الاسلام وحید زایری، شامگاه چهارشنه در مراسم شب شهادت حضرت زهرا (س) که در مدرسه علمیه رسول اکرم (ص) تکاب برگزار شد، اظهار داشت: انسان در طول حیات خود همیشه حسرت مادیات را می‌خورد و اگر این حسرت‌ها کنترل نشود، او را به وادی گناه سوق می‌دهد.

وی ادامه داد: حسرت انسان باید در جهت صحیح و رسیدن به رضای الهی باشد که سبب عاقبت به خیری انسان می‌شود و سردار سلیمانی نمونه بارز آن در عصر حاضر بود که خدای متعال وی را محبوب همه آزادی‌خواهان عالم کرد.

مدیر مدرسه علمیه رسول اکرم (ص) تکاب تصریح کرد: امام علی (ع) با آن‌همه فضائل بی‌شمار باز هم حسرت و آرزوی شهادت در راه خدا را می‌کردند و وقتی در محراب عبادت به آرزوی خود رسید بر زبانشان جاری شد که امروز رستگار شدم.

وی ادامه داد: شهید «عند ربهم یرزقون» است و حسرت رسیدن به این مقام موجب کمال در انسان می‌شود؛ شهدا با نقد کردن دارایی‌های خود در دنیا و تبدیل آن به سرمایه اخروی به این مقام رسیدند.

حجت الاسلام زایری در ادامه اخلاص، کار برای خدا، طلب شهادت، و ولایت‌مداری را از ویژگی‌های سردار سلیمانی عنوان کرد و گفت: سردار سلیمانی تشنه شهادت بود و در آخرین سخنرانی خود در یادواره شهدا در کرمان، گفته بود خدایا ما را به شهدا متصل کن؛ این نتیجه تربیت در مکتب دینی و الهی است.

وی اضافه کرد: برای رسیدن به مقام شهادت باید خودمان را تربیت کنیم.

انتهای خبر./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • K1 IR ۱۹:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۹
    0 0
    خوشا به حال آنان که شهید شدند و ...خدایا تمامی شهدای شیعه و علی دوست را با پیغمبر و امام علی علیه السلام همنشین کن.