سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
بزرگداشت سردار سلیمانی

حوزه/ حزب الله لبنان مراسم بزرگداشت شهادت سید الشهدای محور مقاومت شهید قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس جانشین نیروهای حشدالشعبی عراق و یاران آنها را در مجتمع امام حسین(ع) در شهر صور برگزار کرد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری حوزه حزب الله لبنان مراسم بزرگداشت شهادت سید الشهدای محور مقاومت شهید قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس جانشین نیروهای حشدالشعبی عراق و یاران آنها را در مجتمع امام حسین(ع) در شهر صور برگزار کرد.

در این مراسم مسئولان حزب الله، احمد حسینی کاردار سفارت ایران در لبنان، گروهی از جنبش امل، گروهی از حزب ملی اجتماعی سوریه، شیخ حسن عبدالله مفتی صور و جبل عامل، شیخ علی یاسین رئیس نشست علمای صور، نمایندگان احزاب و نیروهای ملی لبنانی و فلسطینی، گروهی از روحانیون ادیان ومذاهب مختلف و فعالان و شخصیت های امنیتی و نظامی و اجتماعی و فرهنگی و رؤسای شهرداری ها و خانواده های شهدا و جمعی از مجاهدان حزب الله و اهالی شهر صور و روستاهای جنوب لبنان حضور داشتند.

حسن عزالدین نماینده عضو فراکسیون مقاومت در این مراسم تاکید کرد: خون سردار سلیمانی و المهندس و همراهان آنها توانست روح حیات و مقاومت را بار دیگر به امت برگرداند و مسئله فلسطین را به اذهان بازگرداند، زیرا حاج قاسم متعلق به فلسطین و امت عرب و تمام بشریت بود و از این رو دیدیم چگونه مردم از تمام شهرها و روستاها و با سلیقه ها و گرایش های مختلف برای وداع با او آمدند.

وی افزود: دولت آمریکا به خوبی معنای ترور حاج قاسم سلیمانی را می دانست و بنابراین این روحیه ای که به شهادت او در امت ایجاد شده به زودی ثمر خواهد داد و موجب آزادی قدس و فلسطین و مقدسات اسلامی خواهد شد و شهید سلیمانی همواره به عنوان الگوی مجاهدت و اخلاص باقی خواهد ماند و او کسی بود که با خدا بود و به خدا عشق ورزید و خدای متعال نیز شهادت و این جایگاه بزرگ را برای او برگزید.

از سوی دیگر حسین جشی عضو فراکسین مقاومت پارلمان نیز شهادت سردار سلیمانی را به امامز مان(ع) و رهبر معظم انقلاب و ملت های اسلامی تبریک گفت و افزود: این شهادت به پیروزی بزرگ منجر می شود.

وی در ادامه خطاب به آمریکا گفت: زمان بزن در رو تمام شده است و در نتیجه آمریکا و سربازان تروریست آمریکا باید بدانند که طعم تلخ شکست را به زودی خواهند چشید. آنها با ترور شهید سلیمانی و المهندس می خواستند آتش و نور مقاومت را خاموش سازند، اما اکنون خون این شهدا موجب عزت و پیروزی و اقتدار و تجدید پیمان امت با مقاومت شد و این راه تا پیروزی کامل ادامه دارد.

در این مراسم شیخ حسن عبدالله مفتی صور و جبل عامل نیز گفت: ما فرماندهی بی نظیر را در مبارزه با اشغالگران از دست دادیم، اما معرکه و نبرد ما با دشمن اسرائیلی جز با آزادی فلسطین و قدس پایان نمی یابد.

وی افزود: سردار سلیمانی یکی از فرماندهانی است که این دیدگاه را در امت عربی و اسلامی ایجاد کرد که مسیر و راه همه ما یکی است و آن آزادی فلسطین و قدس است و اکنون ما با کاروان شهدا تجدید پیمان می کنیم که اراده و عزم ما در این راه باقی است و در اینجا یادی می کنم از امام موسی صدر که گفت: شرافت قدس ایجاب می کند که فقط به دست مؤمنان شرافتمند آزاد شود و این شهدای شرافتمند گلدسته های راه آزادی قدس هستند که در تاریکی جهان از آنها نور می گیریم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha