جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
بزرگداشت شهید سردار سلیمانی از سوی تجمع علمای مسلمان

حوزه/ تجمع علمای مسلمان مراسم بزرگداشتی برای سردار سلیمانی و المهندس با حضور احزاب و شخصیت های دینی و سیاسی لبنان و فلسطین برگزار کرد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، تجمع علمای مسلمان لبنان مراسم بزرگداشتی برای شهیدان سردار قاسم سلیمانی و ابو مهدی المهندس با حضور محمد جلال فیروز نیا سفیر ایران در لبنان، محمود قماطی، سید ابراهیم امین السید رئیس شورای سیاسی حزب الله، شیخ ماهر حمود رئیس اتحادیه جهانی علمای مقاومت، شیخ احمد الزین رئیس هیئت امنای تجمع علما، احمد عبد الهادی مسئول جنبش حماس و نمایندگانی از احزاب لبنانی و گردان های فلسطینی و تعداد زیادی از علمای دینی شیعه و سنی حضور داشتند.

امین السید: عصر، عصر پایان حضور آمریکا در منطقه است

سید ابراهیم امین السید در سخنان خود گفت: همه ما باید به مسئولیت بزرگ خود در نبرد بزرگ با ادوات دشمن آمریکایی که در تمامی جبهه ها و میادین حضور دارد، عمل کنیم؛ چرا که آمریکا امروز از طریق به شهادت رساندن سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس و شهدای دیگر جنگ علیه خود را آغاز کرده است.

وی افزود: ما امروز در مقابل این برهه تاریخی و این مسئولیت بسیار بزرگ قرار داریم و آن پایان سیطره استعمارگرانه استکبار آمریکایی بر مطنقه است و در این صورت رژیم صهیونیستی هر چقدر هم که بزرگ باشد، جزئی از این جنگ بزرگ است.

عضو ارشد حزب الله ادامه داد: آمریکا با ابزار صهیونیستی و ابزار دیگر با ما می جنگید، امّا الان انتخاب کرد که مقابله با او به صورت مستقیم انجام گیرد و این مسئله برای ما و امت و آزادگان جهان بسیار بزرگ و نعمت و فرصت بزرگی است که شهادت سردار سلیمانی آن را مهیا کرده است.

سید امین السید با بیان اینکه این عصر، عصر آمریکا نیست، بلکه عصر پایان حضور آمریکا در منطقه است، افزود: تمام آنچه در فلسطین، لبنان، سوریه، عراق و یمن اتفاق می افتد در چارچوب این جنگ است.

شیخ ماهر حمود:

شیخ حمود هم در این مراسم گفت: بارها و بارها گفتیم هر کس که بعد از ۴۱ سال نتوانست نقاط مثبت و دستاورد های انقلاب ایران را بشناسد، بار دیگر مطالعه کند.

عبد الهادی: مقاومت فلسطین توانست معادلات بازدارنده ای علیه رژیم اسرائیل رقم بزند

عبد الهادی اشاره کرد: مقاومت فلسطین برای اولین بار در تاریخ درگیری با دشمن توانست معادلات بازدارنده ای علیه رژیم اسرائیل رقم بزند.

وی همچنین به نقش سردار سلیمانی در حمایت از مقاومت فلسطین اشغالی پرداخت.

شیخ الزین: منتظر تصمیم فرماندهی محور مقاومت خواهیم بود

شیخ احمد الزین از سوی تجمع علمای مسلمان نیز در این مراسم سخنرانی کرد و شهادت شهیدان سردار قاسم سلیمانی و ابو مهدی المندس و شهدای دیگر را به آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب، آیت الله سیستانی، خانواده شهدا و ملت ایران و عراق تسلیت گفت.

وی از اقدام پارلمان عراق در موافقت با قانون اخراج نیرو های آمریکایی و بیگانه از اراضی عراق قدردانی کرد و گفت: اگر نیرو های اشغالگر مخالفت کنند، مقاومت به حضور آنان در عراق پایان خواهند داد.

عضو تجمع علمای مسلمان در ادامه اشاره کرد: منتظر تصمیم فرماندهی محور مقاومت خواهیم بود و آمادگی کامل خود را برای جانفشانی در راه تحقق این تصمیمات اعلام می کنیم.

وی افزود: از امت می خواهیم از باب تکلیف شرعی دست از اختلافات داخلی بردارند و در یک صف وارد میدان نبرد شوند و شایسته نیست که در این نبرد اختلافی به وجود بیاید؛ چرا که این نبرد، نبرد پیروزی است و به اذن خداوند متعال به زودی در مسجد الاقصی با هم دیدار می کنیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha