جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت‌الاسلام گنجی

حوزه/ اگر امروز نظام، سردار دلها حاج شهید حاج قاسم سلیمانی را تربیت می کند، به خاطر مکتب فاطمه(س) است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، ، حجت الاسلام والمسلمین گنجی پیش از ظهر امروز در دهه اول فاطمیه که با حضور حضرت آیت الله مکارم شیرازی و اقشار مختلف مردم در مدرسه امیرالمنین(ع) در قم برگزار شد گفت: یکی از آیاتی که در مورد اهل بیت(ع) نازل شده است، آیه تطهیر است. در این آیه حضرت زهرا(س) به نحو مساوی در کنار پیامبر اکرم(ص) و حضرت علی(ع) حضور دارند.

سخنران این مراسم افزود: در آیه مباهله هم این گونه است. این آیات بیانگر ویژگیهایی در مورد حضرت زهرا(س) و اهل بیت(ع) و  مهمتر این که حضرت زهر(س) به عنوان مشکات معرفی شده است.

وی بیان داشت: اما بی بی دو عالم ویژگی دیگری دارد که تنها در ارتباط با ایشان است. آن ویژگی این است خدای متعال دو سوره مانند کوثر و قدر  را به این بانوا اختصاص داده است.

حجت الاسلام والمسلمین گنجی گفت: در سوره کوثر دشمنان ابتر بودن را به پیامبر(ص) نسبت داده اند،اما خدای متعال با نزول این سوره خط بطلانی بر تفکر وعقاید جاهلیت کشیده است.

سخنران این مراسم افزود: دراین سوره فرموده که فرزندان فاطمه از نسل پیامبر(ص) محسوب می شود و این بالاترین ویژگی این بانوا است.

حجت الاسلام والمسلمین گنجی گفت: از دیگر خصوصیات و شئونات حضرت زهرا(س) شفاعت و علمیت و مکتب دفاعی از توحید، معارف و... است.

سخنران این مراسم افزود: او کسی است که حکومت بنی امیه را از بین برد و  مکتب اسلام و دین را ماندگار کرد.

وی بیان داشت: اگر امروز نظام، سردار دل را تربیت می کند به خاطر مکتب فاطمه(س) است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha