شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
بزرگداشت سردار سلیمانی در پاکستان

حوزه/ مراسم بزرگداشت شهادت سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس به همت جامعه المصطفی نمایندگی پاکستان و حوزه علمیه جامعه الکوثر اسلام آباد و با حضور شخصیت‌های برجسته علمی اجتماعی، سیاسی، دانشگاهی و حوزوی و سایر اقشار جامعه برگزار شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه مراسم تجلیل ، تکریم و یادبود شهدای مقاومت اسلامی حاج قاسم سلیمانی ،ابومهدی المهندس و دیگر شهدا به همت جامعه المصطفی العالمیه نمایندگی پاکستان و حوزه علمیه جامعه الکوثر اسلام آباد در سالن اجتماعات الکوثر اسلام آباد با حضور شخصیت‌های برجسته علمی اجتماعی، سیاسی، دانشگاهی و حوزوی و سایر اقشار جامعه برگزار شد.

در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین محسن علی نجفی رئیس اتحادیه مدارس اهل بیت علیهم السلام،حجت الاسلام و المسلمین سید محمد تقی نقوی رئیس اتحادیه مخزن المدارس پاکستان، حجت الاسلام و المسلمین افتخار حسین نقوی رئیس موسسه امام خمینی و عضو شورای ایدئولوژی اسلامی پاکستان، حجت الاسلام والمسلمین محمد امین شهیدی رئیس حزب امت واحده، حجت الاسلام و المسلمین عارف حسین واحدی دبیرکل شورای علمای شیعه پاکستان و عضو شورای ایدئولوژی اسلامی پاکستان، حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر غلام حسین عدیل رئیس شبکه هدایت انگلیس، سید ثاقب اکبر معاون دبیرکل شورای همبستگی اسلامی و رئیس موسسه علمی تحقیقاتی البصیره و شخصیت‌های حوزوی و دینی، معاونین، مسئولین، اساتید و طلاب جامعه المصطفی العالمیه اسلام آباد و سایر مدارس دینی اسلام آباد و راولپندی حضور گسترده داشتند.

مراسم با تلاوتی آیاتی چند از کلام الله مجید توسط قاری ظهیر عباس آغاز گردید و پس از آن گروه تواشیح دارالحفاظ اسکردو تواشیح و سرودی اجرا کردند و سپس سکندر علی ناطق از طلاب جامعه المصطفی العالمیه اسلام‌آباد اشعاری را در تجلیل و تکریم شهید قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس ارائه دادند که مورد توجه حضار و شرکت کنندگان در این مراسم قرار گرفت.

حجت الاسلام و المسلمین دکتر غلامحسین عدیل رئیس شبکه هدایت انگلیس به عنوان اولین سخنران در این مراسم گفت: خون شهیدان باعث تقویت جبهه مقاومت خواهد شد و به برکت خون شهیدان راه خدا ملت بزرگ ایران منسجم تر از قبل خواهند شد. وی شهادت این عزیزان را به مقام معظم رهبری و ملت شریف ایران تسلیت گفت.

سید ثاقب اکبر معاون دبیر کل شورای همبستگی اسلامی پاکستان نیز در اظهارات خود گفت: اوضاع خاورمیانه نشان می دهد که بعد از جواب دندان شکن ایران به آمریکا دیگر ارتش آمریکا دست به اقدامی در خاورمیانه نخواهد زد و به زودی آمریکا و دیگر اشرار از منطقه خاورمیانه خارج خواهند شد.

حجت الاسلام و المسلمین انیس الحسنین خان مسئول ارتباطات و امور بین الملل نمایندگی المصطفی و مدیر مدرسه برادران اسلام آباد به نمایندگی از جامعه المصطفی العالمیه پاکستان با تقدیر و تشکر از همه شخصیت ها و مهمانان گرامی برای شرکت در این مراسم در سخنانی گفت: حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس شایسته شهادت بودند آن هم به دست آمریکای خونخوار. این شهدا در زندگی خود منطقه را از وجود داعش و دیگر گروه های تروریستی پاکسازی کردند و به برکت خون مقدس این شهیدان منطقه خاورمیانه از وجود آمریکا جنایتکار پاک خواهد شد و خداوند متعال انقلاب اسلامی را به رهبری مقام معظم رهبری به انقلاب جهانی امام زمان عج متصل خواهد کرد .

حجت الاسلام و المسلمین شیخ انور علی نجفی به نمایندگی از جامعه الکوثر از مهمانان و شرکت کنندگان در این مراسم تقدیر و تشکر کردند و با استناد به فرمودات حضرت زینب سلام الله علیها افزودند که اقتدار و سلطه آمریکا به زودی پایان خواهد یافت. وی شهادت شهدای جبهه مقاومت را تسلیت گفت و افزود خدمات این شهدا محدود به کشور ایران نبود بلکه منطقه و کشورهای اسلامی معترف خدمات شایسته این مجاهدین و رزمندگان اسلام بودند.

حجت الاسلام والمسلمین محمد امین شهیدی رئیس حزب امت واحده پاکستان در سخنرانی خود گفت: که حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس  فقط مبارز و مجاهد نبودند بلکه روح بسیار پاک و بلندی داشتند و مطیع امر رهبری و مجری دستورات رهبری بودند.

وی افزود وقت آن رسیده است که آمریکا و هم‌پیمانان مزدورش از منطقه رخت بر بندند و منطقه را از شر خود خلاص نمایند.

حجت الاسلام و المسلمین سید محمد تقی نقوی رئیس اتحادیه مخزن المدارس پاکستان نیز شهادت سرداران رشید اسلام را تسلیت گفت و با استناد به وقایع روز عاشورا حرمت و تقدس خون شهیدان را بیان کرد و افزود: زندگی شهیدان مقاومت مشعل راه انسانیت است و دولت پاکستان بداند که در اثر مجاهدت های این شهیدان منطقه و کشور ما از فتنه داعش محفوظ و مصون مانده است.

حجت الاسلام والمسلمین شیخ محسن علی نجفی رئیس اتحادیه مدارس اهل بیت علیهم‌السلام  نیز به عنوان آخرین سخنران این مراسم با عرض تسلیت شهادت حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس گفت: این شهیدان و مجاهدین فی سبیل الله روح پاک و بلندی داشتند و حامل صفات متضاد بودند و از طرفی مجاهدانی خستگی ناپذیر در راه خدا و از طرفی دیگر در محراب عبادت و ارتباط با خدا نیز مقام بلندی داشتند.

وی اعلام کرد: ما در همه عرصه‌ها شانه به شانه و در کنار ملت بزرگ ایران ایستاده ایم.

حجت الاسلام والمسلمین محسن علی نجفی حمله بزدلانه و تروریستی آمریکا را محکوم کرد و گفت مجاهدت‌های شهیدان جبهه مقاومت و حادثه تروریستی بغداد به یک منطقه و ملت محدود نمی‌شوند بلکه در نتیجه مجاهدت های این شهیدان فساد و ناامنی از منطقه خاورمیانه و کشورهای اسلامی ریشه کن شد. ما این سانحه عظیم را به ملت بزرگ ایران و عراق تسلیت عرض می نماییم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha