پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
هادی عباسی خراسانی

حوزه/ استاد خارج فقه و اصول حوزه علمیه قم گفت: هنر بزرگ فقها و عالمان حوزوی این بوده که در طول تاریخ با کمترین امکانات، فعالیت آن ها بیشترین برکات و خدمات را برای جامعه به همراه داشته است.

حجت الاسلام و المسلمین هادی عباسی خراسانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با تاکید بر این که هجمه علیه روحانیت و فعالیت های آن در بسیاری از موارد، غیرمنصفانه و غیرخردمندانه است، ابراز داشت: آن چه مهم است این که باید از طریق رسانه ها، به زوایای هجمه به حوزه و روحانیت به درستی پاسخ داد و لذا تقویت فعالیت های رسانه ای در این باره یکی از ضرورت ها به شمار می رود.

وی با اشاره به ریشه و قدمت دیرینه حوزه و فعالیت های دینی گفت: حوزه ما قدمتش به مدینه الرسول(ص) باز می گردد و در واقع فعالیت حوزه از مسجد مدینه آغاز شده و در کوفه و کربلا و نجف و سپس قم ظهور و بروز بیشتری داشته است.

این استاد حوزه ادامه داد: از این حیث ما به شدت معتقدیم که حوزه علمیه ما تابع پیامبر اکرم (ص) و ائمه طاهرین (ع) است و همین سیره و روش را دنبال می کند و کسی که تابع رسول الله(ص) و خاندان ایشان باشد، زندگی و حالاتش، محمدی و علوی و فاطمی و حسینی است و لذا مشرب او جز با زهد، چیز دیگری نخواهد بود.

وی افزود: از این رو، کسانی که نمی توانند این اخلاق و سیره را تحمل کنند، جز تخریب و هجمه کاری ندارند و این ها باید بدانند که قاطبه علما و بزرگان ما حقیقتاً شیوه و منش ساده زیستی و دوری از ذخارف دنیوی داشته اند.

حجت الاسلام و المسلمین عباسی خراسانی همچنین با تاکید بر این که اساساً بودجه های مادی حوزه های علمیه قابل مقایسه با هیچ آکادمی و دانشگاه داخلی و خارجی نیست، گفت: بنده حدود ۴۰ سال است که در سطوح عالی حوزه تدریس دارم و شبانه روز با طلاب سر و کار دارم و گواهی می دهم که این ها با حداقل امکانات مادی به گذران زندگی می پردازند و این الگو برای همه عالم است که با حداقل امکانات بیشترین بهره وری و کارآمدی را برای جامعه داشته باشی و به خصوص علما و بزرگان حوزوی این گونه بوده اند.

وی خاطرنشان کرد: فخر حوزه های علمیه ما به علم و عمل است که ظهورش در زهد است   و زهد این است که انسان نه نگران آینده باشد و نه ناراحت گذشته، کما این که بزرگان ما و در رأس آن ها امام و رهبری این گونه بوده اند و همواره زندگی زاهدانه ای داشته اند.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha