سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
شیخ قیس الخزعلی

حوزه/ شیخ قیس الخزعلی دبیرکل جنبش عصائب اهل الحق عراق در واکنش به حمله موشکی به سفارت آمریکا، گفت: این حمله از سوی ما نبوده و احتمال می دهیم که همچون گذشته کار سرویس اطلاعاتی آمریکا باشد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، شیخ قیس الخزعلی دبیرکل جنبش عصائب اهل الحق عراق در واکنش به حمله موشکی به سفارت آمریکا، گفت: این حمله از سوی ما نبوده و احتمال می دهیم که همچون گذشته کار سرویس اطلاعاتی آمریکا باشد.

متن بیانیه به شرح زیر است:

روز به روز آمریکا بر خودکامگی و زورگویی خود می افزاید و می گوید که هیچ چیز جز اجرای پروژه خود در خدمت رسانی به رژیم صهیونستی در عراق و منطقه برایش مهم نیست و موضع اخیر آمریکا در مخالفت با عقب نشینی فوری از عراق، دلیلی بر سخنان ماست.

ما امیدوار بودیم که ملت آمریکا به دولت این کشور فشار بیاورند تا سربازان خود را از عراق خارج کرده و به کشور خود بازگرداند و مانع ریختن خون آنها شود.

امید داشتیم که کنگره آمریکا همانند مجلس نمایندگان عراق در اتخاذ تصمیم مناسب شجاعت داشته باشد، امّا متأسفانه تا امروز این اتفاق نیافتاده است.

به همین خاطر مجبوریم به وظیفه خود در پایان دادن به اشغالگری آمریکا در عراق به شکل کامل عمل کنیم.

این چالش و مسئولیت به خاطر محدودیت طرف های رسمی در مقابله با خودکامگی آمریکا بزرگ است و این وظیفه نیرو های مقاومت بوده که از زمان طرح فکر تشکیل جبهه مقاومت عراقی آن را به عهده گرفته است.

هدف از تشکیل این جبهه، حذف گردان های مقاومت و ادغام آن در عنوان واحد نیست، بلکه هر گردان فرمانده و خصوصیات خود را حفظ می کند. هدف از تشکیل این جبهه ایجاد هماهنگی در بالاترین سطوح برای پایان دادن به اشغالگران بیگانه در زمینه نظامی، سیاسی، رسانه ای، فرهنگی و اجتماعی است.

امّا آنچه دیروز در خصوص هدف گیری سفارت آمریکا با دو موشک بیان شده، توسط جبهه مقاومت عراق صورت نگرفته است و ما احتمال می دهیم که با نظارت دستگاه اطلاعاتی آمریکا انجام گرفته باشد، با توجه به اینکه این اولین باری نیست که آمریکا برای بر هم زدن اوضاع این کار را انجام می دهد.

اینجا به موارد زیر اشاره می کنیم:

اول: هنوز ساعت صفر عملیات انتقام خون فرمانده شهید ابو مهدی المهندس آغاز نشده است.

دوم: ما گفتیم که پاسخ ما هرگز کمتر از واکنش ایران به ترور شهید سردار سلیمانی نخواهد بود.

سوم: ما هرگز هیئت ها و مراکز دیپلماسی را هدف قرار نمی دهیم و اکنون علی رغم حضور نظامی و اطلاعاتی آمریکا در سفارت این کشور، این مرکز را هدف قرار نمی دهیم، بلکه تمرکز ما اساساً بر روی حضور نظامی آمریکاست.

به همین خاطر بار دیگر به نیرو های اشغالگر آمریکا می گوییم، همانطور که با عقب نشینی از خاک عراق مخالفت کردید، منتظر پاسخ تکان دهنده عراق باشید.

برادرتان قیس الخزعلی    

 9ژانویه 2020

پنجشنبه 19 دی 1398

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha