جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
راهپیمای در بیرجند

حوزه/ با این که هوا سرد بود، اما مردم بیرجند از گوشه و کنار شهر به سمت پارک شهدای گمنام آمده بودند تا در مراسم راهپیمای "سردار دل ها" شرکت کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه از بیرجند، همه دعوت‌اند به مراسم راهپیمایی و کنگره شهدای سادات که مزین به نام سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و شهدای سادات است؛  این مراسم پنج شنبه همزمان با اول دهه فاطمیه کنار مزار شهدای گمنام ساعت ۸ صبح به سمت حسینه جماران محل برگزاری کنگره شهدای سادات برگزار شد.

با اینکه هوا سرد بود، اما مردم از گوشه و کنار این شهر به سمت پارک شهدای گمنام آمده بودند تا در مراسم راهپیمای "سردار دل ها" شرکت کنند.

همه با در دست داشتن عکس سردار و با سیلی سختی که سپاه از جنایتکاران آمریکایی گرفته بود، با چشمانی مشتاق به همدیگر می نگریستند و منتظر شروع مراسم بودن، خانم زنگویی بر روی زمین نشسته است و دخترهشت ماهه ای در بغل دارد، به کنارش رفتم و تا خواستم نظرش را راجع به رشادت های شهید سلیمانی بپرسم، گفت بگذار خودمانی حرف بزنم، اینجا همه یکدل و همصدا هستند؛ مصاحبه رسمی که نیست بخواهیم سؤال و جواب کنیم؛ دلم مرا به این مراسم کشانده است.

وی با چشمانی پر از امید گفت: من در بلوار شعبانیه بیرجند زندگی می‌کنم اما دیرم می‌شد تا خودم را به اینجا برسانم.

خانم زنگویی آهی از ته دل کشید و ادامه داد: خدا کند همه ما همانند شهید حاج قاسم ولایت مدار باشیم، او برترین ویژگیش است که باید همه ما بعد از ایشان خودمان را ملزم بدانیم، که همیشه پشتیبان رهبرمان بمانیم.

وی با گریه ادامه داد: از خون حاج قاسم نمی گذریم و سیلی که دیروز زده شده انتقام نبود و ان شاءالله هر چه زودتر انتقام سختی از آمریکای جنایتکار و این شیطان بزرگ گرفته شود.

به سیل جمعیت نگاه می کردم، که پسری ۷ ساله نظرم را جلب کرد، مدام به دنبال پوستر شهید سلیمانی می‌رود و از همه می‌پرسد کسی عکس شهید سلیمانی را ندارد، به من بدهد؛ یکی از خانم‌ها سر این پسر را بوسید و پوستر حاج قاسم را به او داد؛ پسر پوستر را مقابل صورتش گرفت و کنار مادرش ایستاد؛ دلیل این کارش را از مادر پرسیدم، وی گفت: از روز جمعه که شنیده است حاج قاسم سلیمانی شهید شده است، مدام لباس سربازی که براش دوخته ایم را بر تن می کند و می گوید من سرباز شهید حاج قاسم سلیمانی هستم.

او با دلی پر از اشتیاق ادامه داد: این شهید بزگوار تنها نیست و فرزندان ما قطعا راه ایشان را ادامه خواهند داد و مانند ایشان پشتیبان رهبرشان خواهند بود.

خانم تناکی یکی از حوزویان بیرجند که در راهپیمایی حضور داشت، خصوص حضورش در این مراسم گفت: ما به این مراسم آمده‌‍ایم تا اسم‌مان را در سپاهی که برای انتقام تشکیل شده است، بنویسیم و نشان بدهیم پای انقلاب و خون شهدا هستیم.

او هر چند از سیلی محکم سپاه بر پایگاه های آمریکایی خوشحال بود، ولی گفت: ما تا زمانی که انتقام کامل از آمریکا گرفته نشود، آرام نمی‌نشینیم.

وی مهم‌ترین ویژگی سردار سلیمانی را تواضع و مرد عمل بودن دانست و افزود: روحیه ظلم ستیزی ایشان در جهان مطرح است و هر جای دنیا که مظلومی بود، خود را ملزم می‌دانستند تا از او دفاع کنند.

خانم تناکی بیان‌کرد: از این‌که اکنون مردم دنیا از شهادت "سپهبد سلیمانی" متاثر هستند، نشان‌دهنده این است، که این شهید در راه اهداف و آرمان‌های مقدس خود موفق بوده و توانسته یک لشکری با تفکر خود از سراسر کشورهای مسلمان دنیا تربیت کند.

تناکی می‌گوید: باید سخت‌تر و کوبنده‌تر از گذشته ولایت‌مدار باشیم؛ اگر مادر، معلم، مهندس و هر جایی مسئولیتی برعهده داریم به صورت جهادی و انقلابی عمل کنیم و منظم‌تر و با دقت‌تر قدم‌هایمان را برداریم و در این راه کوتاه نیاییم.

وی یک پیام مهم به رئیس جمهورآمریکا داشت: ما اشکمان را بغض، بغض‌هایمان را مشت و مشت‌هایمان را به تمام دنیای شما فرود خواهیم آورد.

 راهپیمایی شروع شده بود، ازدحام جمعیت و فریاد های کوبنده "مرگ بر آمریکا"، " مرگ بر اسرائیل" و " آمریکا در چه فکریه، ایران پر از بسیجیه" و " دست خدا بر سر ماست، خامنه ای رهبر ماست" خشم خود را از توطئه های دشمن نشان دادن و پیمان دوباره ای با ولایت بستند.

در مسیر راهپیمایی تا حسینه جماران مملو از جمعیت بود، وارد حسینه ای جماران شدیم، بوی عطر شهدا همه جا پیچیده بود، یاد حرف های حاج قاسم افتادم که می گفت: "خواهران من، برادران من، عزیزان مشتاق، تا کسی که شهید نبود،  شهید نمی شود، شرط شهید شدن، شهید بودن است" که با صحبت های سردار علی قاسمی فرمانده سپاه انصار الرضا(ع) خراسان جنوبی به خودم آمدم.

کنگره شهدا همزمان با سالروز شهادت بی بی دو عالم حضرت فاطمه الزهرا(س)

سردار قاسمی با یاد شهدای سادات و سپهبد شهید حاج  قاسم سلیمانی کلام خود را این گونه آغاز کرد: توفیق نصیبمان شد، تا در راستای عمل به آموزه های دین اسلام و تاکیدات مقام معظم رهبری در زنده نگه داشتن یاد شهدا اجلاسیه شهدای سادات را برگزار کنیم.

وی افزود: اجلاسیه ۱۴۱ شهید سادات و گرامیداشت یاد آخرین شهید سادات شهید رضوی و سردار سپهبد سلیمانی و یارانش را همزمان با ایام سوگواری شهادت بی بی دو عالم حضرت فاطمه الزهرا سلام الله علیها برگزار می شود.

فرمانده سپاه انصار الرضا علیه السلام خراسان جنوبی گفت: درود می فرستیم به روح بلند شهید کاظمی که از یاران شهید سپهبد سلیمانی بود و زمان شهادت این سردار با سالروز شهادت شهید کاظمی همزمان شده است.

قاسمی با اشاره به اینکه ۱۲ جلسه پیرامون برگزاری اجلاسیه شهدای سادات برگزار شده است، افزود: از ۱۰ هزار نفر از سادات استان دعوت شده است تا در این اجلاسیه شرکت کنند و از ۱۴۱ شهید سادات استان ۱۲۱ شهید از بسیج و سپاه پاسداران و ۲۰ شهید از نیروهای ارتش و نیروی انتظامی استان هستند.

فرمانده سپاه انصار الرضا علیه السلام خراسان جنوبی با اشاره به این که ۴۰ هزار سسد در استان داریم، افزود: در ۱۵ روستای استان نیز سادات حضور دارند.

سردار قاسمی تصریح کرد: ۱۲ یادواره شهرستانی و ۲۵ یادواره دهستانی و بخشی شهدای سادات برگزار شده است.

وی افزود: برای شرکت در مراسم گرامیداشت شهید سپهبد سردار سلیمانی بیش از دو هزار و ۸۰۰ نفر از خراسان جنوبی در کرمان و بیش از هزار نفر در مشهد مقدس حضور پیدا کردند.

با پایان سخنان سردار، چشمانم به مادران شهید سادات افتاد که با در دست داشتن عکس شهدا در مراسم شرکت کرده بودند.

با پخش شدن، کلیپی از سردار سلیمانی همه مادران شهدا چشمانشان اشکبار شد، دلم نیامد یان حال معنوی را از آنان دور کنم، سالن مملو از جمعیت شده بود، که در این هنگام با صدای حجت الاسلام سید علی قاضی عسکر نماینده سابق مقام معظم رهبری در سازمان حج و زیارت به خودم آمدم .

ایشان با نام شهید حاج قاسم سلیمانی کلامش را آغاز کرد و سیلی محکم سپاه را نشانه عزت اسلام و شهدا دانست و افزود: معاندین با اسلام و کسانی که نمی‌خواهند عزت کشور را ببینند به خانواده‌های شهیدان گاهی حرفهایی می‌زنند که دل آنها را به درد می‌آورند.

وی با بیان اینکه معاندان به خانواده‌های شهدا می‌گویند این همه شهید دادید چه شد؟ افزود: ابتدا باید دید شهید از شهادتش چه به دست آورده است؟

شهیدان زنده اند و نزد پروردگار روزی می‌خورند، نشان از عظمت شهیدان دارد

نماینده سابق مقام معظم رهبری در سازمان حج و زیارت بیان کرد: دو نوع مرگ داریم، طبیعی و غیر طبیعی. انسان سالهای متمادی عمر می‌کند یا به مرگ طبیعی فوت می‌کند یا گاهی به دلیل حوادث اما برخی ها هستند که با شهادت به دیار معبود می‌شتابند.

حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسکر عنوان کرد: شهید زنده است و نزد پروردگار روزی می‌خورد و به زنده ها بشارت عظمت می‌دهد.

وی با اشاره به آیه ای از قرآن، اظهار کرد:خداوند جان بعضی از انسانها را از آنها می‌خرد و در مقابل بهشت را به آنها می‌دهد که اینها شهیدان هستند.

نماینده سابق مقام معظم رهبری در سازمان حج و زیارت گفت: رسول گرامی اسلام (ص) نیز فرمودند زیباترین مرگ شهادت در راه خدا است.  

حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسکر گفت: در برخی از روایات نیز داریم وقتی شهیدی بر زمین می‌افتد با اولین قطره خونی که از وی روی زمین می‌ریزد خداوند تمام گناهان او را می‌بخشد.

وی با بیان اینکه شهدا قبل از هر کس وارد بهشت می‌شوند، عنوان کرد: شهید بهترین دارایی که جانش است را در راه خدا می‌دهد و خدا در مقابل، بهشت را که بهترین دارایی است را به او می‌دهد.

جانبازان شهید زنده‌اند

نماینده سابق مقام معظم رهبری در سازمان حج و زیارت با بیان اینکه جانبازان شهید زنده‌اند، گفت: جانبازان درد می‌کشند، اما برای خدا صبر می‌کنند.

قاضی عسکر افزود: ما همیشه در برابر شهدا احساس حقارت می‌کنم.  

وی با اشاره به اینکه کشور ایران از این شهادتها چه به دست آورده؟ تصریح کرد: قدرت و عظمت ایران در برابر آمریکا و استعمار و درخواست دیدار آمریکا با ملت ایران نشان از عظمت کشور است که به برکت خون شهدا به دست آورده‌ایم.

نماینده سابق مقام معظم رهبری در سازمان حج و زیارت بیان کرد: ترامپ دیوانه که طی روزهای گذشته قبل از حمله موشکی ایران این همه رجز خوانی علیه ما داشت حال ترسیده و می‌گوید قصد حمله به ایران نداریم.

امروز هیمنه آمریکا تکان خورده است

حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسکر تصریح کرد: در حال حاضر دنیا تکان خورده است و آمریکا که این همه رجز خوانی دارد کارش به جایی رسیده که مقام معظم رهبری با اقتدار اعلام میکند آمریکا باید از منطقه برود.

وی با بیان اینکه این هنه اقتدار از کجا آمده است؟ عنوان کرد: اینها همه نتایج شهادت ها و خون شهدا است.

نماینده سابق مقام معظم رهبری در سازمان حج و زیارت تصریح کرد: کشور ما روز به روز کشور راسخ پله های ترقی را پیش می رود و به سوی موفقیت گام برمی‌دارد.

حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسکر با اشاره به سخن حضرت امام خمینی (ره) که گفتند: "من با اطمینان می‌گوییم که اسلام ابر قدرتها را به خاک ذلت می‌کشاند"، تاکید کرد: امام خمینی (ره) این حرف را زمانی مطرح کرد که شوروی، انگلیس، آمریکا و تمامی دشمنان با قدرت بودند و قدرت نظامی ایران اندک بود.  

وی تصریح کرد: هم اکنون آبروی آمریکا و استعمار رفته است و این را خودشان میدانند.آمریکا داعش را به وجود آورد و می‌خواست با رعب مردم کشورهای مسلمان را بترساند. با کشتن مردم، سربریدن و سوزاندن مردم بیگناه و پخش تصاویر در فضای مجازی ملتها را ترساندند.

نماینده سابق مقام معظم رهبری در سازمان حج و زیارت عنوان کرد: جبهه حقوق بشر فقط نظاره گر اقدامات داعش بود، اما سردار سلیمانی با انتخاب نیروهای مخلص و تشکیل گروه های مقاومت شر داعش را از سر منطقه کم کرد.

حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسکر گفت: در نهایت به برکت خون شهدا و مدافعان حرم، هوشمندی، اخلاص و درایت مقام معظم رهبری و تلاشهای سپاه داعش از بین رفت و امروز کشور عراق مانند کشور ایران به استقلال رسیده است.

در حال هوای صحبت های حاج آقا قاضی عسکر به سر می بردم که یک دفعه روضه آقای بنی فاطمه حال و هوای خاصی به سالن داد. نگاه های خاص و گریه های مادران شهید، نشان از دردهای پنهان داشت، آنان فرزندانشان را برای دین خدا هدیه کرده اند، ولی دوری و تنهایی کمرشان را خمیده تر کرده بود، گل های نرگس کنار جایگاه نشان از حال و هوای خاص می داد، وقتی مراسم تمام شد، دسته گلی از نرگس را از جایگاه برداشتم، عطر گل نرگس حس عجیبی به من می داد، قدم قدم به مادران شهید نزدیک شدم، هر شاخه گل نرگس را با سلام گرم قدیم مادران شهید می کردم، احساس خوبی بود که شاید هیچ گاه تکرار نشود

خدایا شهادت را نصیب ما بگردان، امین یا رب العالمین.

انتهای پیام/ ۱۵

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha