شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
شهاب مرادی

حوزه/ استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه حضرت زهرا سلام‌الله علیها اسوه شهامت، قیام، مقاومت و ذلت ناپذیری بشریت در طول تاریخ هستند، اظهار داشت: امام حسین علیه السلام در روز عاشورا پرورش و تربیت در دامان پاک حضرت زهرا سلام‌الله علیها را عامل ذلت ناپذیری خود معرفی می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام شهاب مرادی، امروز در مراسم روضه حضرت زهرا سلام‌الله علیها که به مناسبت گرامیداشت شهادت سردار شهید قاسم سلیمانی در جمع بانوان در شبستان امام خمینی(ره) حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد، گفت: حضرت معصومه سلام‌الله علیها نه تنها برای دختران جوان بلکه برای تمام بشریت اسوه و الگو هستند.

وی اظهار داشت: محدود کردن اهل‌بیت علیه‌السلام به اسوه بودن برای یک قشر خاص، پایین آوردن شأن و مقام اهل‌بیت علیه‌السلام و توهین به آنهاست.

استاد حوزه و دانشگاه با تأکید بر اینکه حضرت زهرا سلام‌الله علیها برای تمام بشریت اسوه هستند، افزود: تأکید بر این مطلب که حضرت زهرا سلام‌الله علیها تنها برای زنان اسوه هستند، نوعی کوتاه فکری و محدود کردن مقام و جایگاه رفیع حضرت زهرا علیهاالسلام است؛ چرا که ایشان اسوه و سرمشق تمام بشریت و ائمه معصوم(ع) هستند.

وی تصریح کرد: امام زمان(عج) در نامه خود می‌فرمایند«دختر پیامبر(ص) برای ما اهل‌بیت و ائمه(ع) الگو و اسوه هستند و من با اقتدا به حضرت زهرا (سلام‌الله علیها) قیام کرده و به پا خاستم؛ بنابراین حضرت زهرا سلام‌الله علیها اسوه شجاعت و قیام امام عصر(عج) هستند.

حجت‌الاسلام مرادی ادامه داد: بُعد عبادت در سیره حضرت زهرا سلام‌الله علیها بسیار پررنگ است به شکلی که یکی از همسران پیامبر(ص) در شأن مقام عبادت حضرت زهرا سلام‌الله علیها بیان می‌کند که ایشان به قدری در شب نماز می‌خواندند و دعا می‌کردند که از شدت عبادت پاهای مبارک ایشان ورم می‌کرد.

وی افزود: حضرت زهرا سلام‌الله علیها برای مؤمنان در عرصه عبادت الگو هستند و با وجود اینکه این بانوی آسمانی تمام شب را به عبادت مشغول بودند، به هنگام دعا در ابتدا برای دیگران دعا می‌کردند و در بعضی از روایت‌ها بیان‌شده که حضرت زهرا سلام‌الله علیها برای خود دعا نمی‌کردند و یا حتی دعای ایشان برای خود بسیار اندک بود و همیشه به دعا برای دیگران مشغول بودند.

استاد حوزه و دانشگاه اظهار داشت: با وجود اینکه بُعد عبادی شخصیت حضرت زهرا سلام‌الله علیها بسیار برجسته است، اما این بانوی عظیم‌الشأن در نگاه و کلام امام زمان(عج) الگو و اسوه مقاومت و قیام اسلامی هستند.

حجت‌الاسلام مرادی تصریح کرد: لذت حضرت زهرا سلام‌الله علیها به هنگام عبادت و اقامه نماز وصف‌ناشدنی است؛ به صورتی که چهره این بانو به هنگام عبادت چون ستارگان آسمان درخشان شده و می‌درخشید و این چهره نورانی و درخشنده به هنگام عبادت برای اهل زمین و آسمان نور بود.

وی اظهار داشت: امام حسین علیه‌السلام در روز عاشورا یکی از مهم‌ترین علل ذلت ناپذیری خود را پرورش در دامن‌پاکی که در آن تربیت شده عنوان می‌کنند و می‌فرمایند که پرورش در دامان پاک حضرت زهرا سلام‌الله علیها موجب ذلت ناپذیری و استکبارستیزی ایشان است؛ بر همین اساس حضرت زهرا سلام‌الله علیها الگوی مقاومت و مبارزه با طاغوت در اعصار مختلف هستند.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه ملت ایران مرید مکتب فاطمی بوده و شهامت و شجاعت را از حضرت زهرا سلام‌الله علیها آموخته‌، افزود: حاج قاسم سلیمانی شهامت و شجاعت خود را از مکتب فاطمی آموخته و با وجود تمام مشکلات هرگز گله و شکایت نکرد و مانند حضرت زهرا سلام‌الله علیها با شهامت و شجاعت در مقابل استکبار ایستاد. وی هرگز با وجود روبه‌رو بودن با ابرقدرت‌های دنیا بدون منت دشمنان اسلام را از خاک کشورهای اسلامی بیرون کرد.

حجت‌الاسلام مرادی تصریح کرد: کسانی که به دنبال از بین بردن وحدت اسلامی هستند و در مقابل رهنمودهای رهبر معظم انقلاب چون و چرا می‌کنند، دشمن بوده و باید از آن‌ها دوری و پرهیز کرد.

وی با تأکید بر اینکه گله و شکایت بدون عمل، نشانه افراد بی‌بصیرت است، اظهار داشت: حاج قاسم سلیمانی اهل گله و شکایت نبود و بدون چون‌وچرا رهنمودهای رهبری را اجرا کرده و به ایشان اعتماد کامل داشت.

استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: اعتماد کامل به ولایت‌فقیه به عنوان نایب ائمه معصوم و عمل بی چون‌وچرا و بدون منت از نمودهای بصیرت در حاج قاسم سلیمانی است. به دلیل همین نمودها حاج قاسم سلیمانی بر تکفیری‌ها پیروز شد و جهان اسلام و تمام بشریت را از خطر تکفیر نجات داد.

حجت‌الاسلام مرادی یادآور شد: حاج قاسم سلیمانی نسبت به جامعه نگاهی حزبی و جناحی نداشت؛ بلکه نگاهش به جامعه نگاهی یکپارچه و منسجم تؤام با محبت بود؛ مردم ایران و کشورهای اسلامی نیز به همین تشییع ایشان همین نگاه را از خود بروز دادند.
انتهای پیام// 15/ 313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha