جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام پناهیان

حوزه/ استاد حوزه و دانشگاه گفت: هر مخلصی که در عرصه عبادت مخلص باشد تشییع اینچنین باشکوهی پیدا نمی کند اما او مخلصی بود که اخلاص او همراه با خوف و خشیت از خدا بود لذا کسی که از خدا ترسید در روایت آمده خدا همه را به ویژه دشمنان را او خواهد ترساند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از کرمان، حجت الاسلام و المسلمین علیرضا پناهیان، صبح امروز در مهدیه گلزار شهدای شهر کرمان در جوار مزار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی، در سخنانی با گرامیداشت یاد و خاطره سپهبدشهید حاج قاسم سلیمانی به ویژگی های شخصیتی آن شهید والامقام اشاره و اظهار داشت: هر جهادگری این چنین رعبی در دل دشمن ایجاد نمی کند؛ به اخلاص شهید سلیمانی اشاره و تصریح کرد: اما هر مخلصی اینقدر محبوب نمی شود و با هر درجه اخلاصی اینقدر اثر نمی گذارد.

استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: هر مخلصی که در عرصه عبادت مخلص باشد تشییع اینچنین باشکوهی پیدا نمی کند اما او مخلصی بود که اخلاص او همراه با خوف و خشیت از خدا بود لذا کسی که از خدا ترسید در روایت آمده خدا همه را به ویژه دشمنان را او خواهد ترساند.

وی افزود: اساساً ترساندن دشمن یک راهبردی است که هم مؤمنین باید این راهبرد را پیگیری کنند و خداوند متعال هم می فرمایند من هم همین کار را می‌کنم؛ شما در دعای ندبه می خوانید خدایا پیامبر را با ترسی که از او در دل دشمن انداختی یاری کردی؛ در آیات قرآن هم هست.  بعد از ظهور هم حضرت بیشتر از اینکه از اسلحه و نیروی نظامی استفاده کنند از رعبی که در دل دشمن می اندازند استفاده خواهند کرد.

حجت الاسلام و المسلمین پناهیان با بیان اینکه  آدم ها اگر می خواهند فاصله خود را با سردار سلیمانی بییند، در این شاخص نگاه کنند و ببینند دشمن چقدر از آنها می ترسد، خاطرنشان کرد: سیاسیون جامعه ببینند چقدر توانستند دشمن را بترسانند؟ البته برخی سیایسیون تلاش وافر دارند ترس دشمن را بریزند که دقیقاً نقطه مقابل سردار سلیمانی هستند اگر چه در مراسم و ختم و .. شرکت کنند یا پیام بدهند.

وی گفت: سردار ما توانسته بود دشمن را بترساند، دشمن به خاطر جنایت ها و دروغگویی در ذات خودش یک ترسی دارد، شما که قیام کنید در مقابل وحشیانه برخورد می کند چون می ترسند لذا اگر دشمن را نترساندی دشمن ما را خواهد ترساند و کاری خواهد کرد که یک عمر با ترس زندگی کنید پس اگر دسمن را توانستی بترسانی یعنی درست رفتار کردی و دشمن را از بین خواهی برد.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه چیزی که از موشک بر سر دشمن مؤثرتر است؛ ترس است که انسان بتواند در دل دشمن بیندازد ما الان در فراق این سردار باعظمت اسلام که نامش جاودانه خواهد شد و قطعاً جاودانه است، افزود: تنها نگرانی که داریم این است که آیا راه او اینچنین ادامه پیدا خودهد کرد؟ آیا اینچنین تکثیر خواهد شد؟ کسانی در میان ما باشند که دشمن را به همین حد و اندازه بترسانند؟

وی با بیان اینکه سردار سلیمانی، آرم سپاه پاسداران را محقق کرد «وَأَعِدُّوا لَهُمْ مَا اسْتَطَعْتُمْ مِنْ قُوَّةٍ» گفت: به سپاه تبریک می گویم که توانسته از نسل جدید کسانی مثل حججی‌ها را جذب کند و هم تواسنته سرداران قدیمی خود را در خودش حفظ کند؛ این فوق العاده است و ما در صدر اسلام این را نداریم، سرداران صدر اسلام چند سالی بیشتر نتوانستند این راه را ادامه دهند. حضرت زهرا ۴۰ روز رفت در خانه های آنان را زد که بیایید من را کمک کنید.

سخنران دعای ندبه کرمان با اشاره به اینکه در صدر اسلام کم می بینیم کسانی که انقلابی بودند و مانده باشند لذا باید به سپاه تبریک گفت، تصریح کرد: سردار سلیمانی بعد از ۳۰ سال مثل یک جوان به دنبال شهادت می گردد مثل همان روزهای اول، مقام و اعتبار او را نگرفت؛ باید به سپاه تبریک گفت، سازمانی که توانسته چنین ظرفیت های داشته باشد و چنین افرادی در خود حفظ کند؛ کجایند آنهایی که از شکاف بین نسل های صحبت می کنند؟ بییند نوجوانان با این سردار شهادت طلب چطور ارتباط برقرار کردند.

وی با اشاره به اینکه یکی از شاخصه های مهم سردار سلیمانی که ما دنبال این شاخصه می گردیم، شاخصه اوج اخلاص، شاخصه درست مجاهده کردن در راه خدا، شاخصه درست مبارزه کردن که در ایشان بود این بود که توانسته بود دشمن را بترساند، افزود: خدا هم همین کار را می کند؛ اولاً به ما فرمودکاری کنید دشمن بترسد ثانیاً خودش فرمود من این کار را می کنم.

حجت الاسلام و المسلمین پناهیان با اشاره به اینکه وقتی خدا پیام به ملائکه فرستاد که ملائکه من با شما هستم، مؤمنین را محکم نگه دارید تا قلبشان محکم شود، ما در دل کافران رعب می افکنیم، خاطرنشان کرد: خدا قول داده و دروغ نمی گوید؛ اکنون آمریکایی ها از ما می ترسند، صیهونیست های اسرائیلی از ما می ترسند؛ خدا شاهده هرچه دیرتر از منطقه فرار کنند به خاطر اینکه در ما آدم هایی هستند که ترس شان را ریختند و به آنها پالس می دهند نه صبر کنید حالا آنجوری هم ما نمی خواهیم شما را بزنیم.

وی اظهار داشت: چه باعث شد سردار سلیمانی به شهادت برسد؟ همین ترس آنها باعث شد؛ شما فکر می کنید آن ها نظر سنجی های هرساله کشور را نمی خواندند که محبوب ترین شخصیت سیاسی در جمهوری اسلامی ایران از بین سران مشهوری که مردم می شناسند با فاصله دوسه برابری، سردار سلیمانی است؟! شما فکر می کنید نمی دانستند ایشان در منطقه چه محبوبیتی دارد و در عراق چه محبوبیتی دارد؟ شما فکر می کنید آنها صبح روز تشییع جنازه چشم شان باز شد که وای نمی دانستیم ایشان اینقدر محبوب مردم هستند؟ همه این ها را می دانستند، پس چرا باز این جنایت را انجام دادند؟ چون هم بیم داشتند و هم نمی توانستند تحمل کنند زیرا نفس شان داشت بند می آمد، نفس شان را سردار سلیمانی گرفته بود.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه وقتی سپاه حضرت ولی عصر به جایی می رود رعب سپاه حضرت اول دشمن را نابود می کند و وقتی ایشان بروند دیگر درگیری ندارد، افزود: یاد قمر بنی هاشم افتادم که تا زمین افتاد دشمن به خیمه ها نزدیک شد ترسش ریخت؛ البته در کشور ما اینطور نشد و نمی شود اما بقیه حواسشان باشد مردم می دانند چه خبر است؛ دشمن اگر نزدیک شود یعنی ما جوری رفتار کردیم که از ما نترسیده، کارمان شیشه خرده دارد.

وی با بیان اینکه امام علی(ع) فرمودند که اگر جهاد نکنید و در مقابل دشمن تان نایستید، با ذلت و خواری نابود می شوید و همه چیز را از دست می دهید و اگر جواب دندان شکن ندهید نابود می شوید، تصریح کرد: بعد از ۱۴۰۰ سال غصه های تو را سردار و همراهانش جواب دادند و سردار سلیمانی رفت دشمن را بیرون خانه زد، رفت مقاومت کرد.

حجت الاسلام و المسلمین پناهیان اظهار داشت: شما فکر می کنید ما بتوانیم سردار را به جهان معرفی کنیم؟ بتوانیم یک سریال بین المللی از زندگی او بسازیم که جهان عاشق او بشود؟ به اندازه تمام بودجه ای که برای امنیت کشور هست صرف کنیم برای اینکه یک سریال از او بسازیم، می صرفد و این امنیت نهایی ما را تضمین خواهد کرد.

وی در واکنش به شعارهای«مرگ بر منافق» حضار بیان کرد: البته منظور شما از مرگ بر منافق؛ حتماً مرگ بر سازشکار است؛ مرگ بر کسی که کوتاه آمده است؛ هیچوقت در تاریخ تندیس و سرود برای سازش کار نساختند و هیچوقت تشییع جنازه هیچ سازش کاری اینقدر شلوغ نمی شود و اینقدر مردم اشک در مرگ یک سازشکار نمی ریزند بلکه مردم برای جهادگری که دشمن از او می ترسند اینطور غوغا می کنند لذا ما اگر او را به جهانیان و جوانان مان معرفی کنیم قوت قلب می گیرند حالا بعضی ها به جای اینکه دشمن را بترسانند ترس دشمن را می ریزند و بعد ما را از دشمن می ترسانند؛ این ها را کجا بگذاریم؟ دشمن حتماً از ما خواهد ترسید و ما از مسئولین می خواهیم رعبی که دشمن از سردار سلیمانی پیدا کرد از تک تک شما باید پیدا کند.

استاد حوزه و دانشگاه گفت: چرا سردار را زدند با اینکه می دانستند اینقدر برایشان هزینه دارد؟ برای اینکه داشتند از ترس می مردند؛ گفتند هزینه اش را تحمل می کنیم؛ تحلیل های تلخ دیگر را زا اینکه چرا سردار سلیمانی را زدند، عرض نمی کنم؛ همین یک تحلیل را بگذاریم، آن وقت رئیس جمهور احمق، شومن دلقک قمارباز آمریکا می آید جلو می گوید من دستور دادم، می دانید چرا هول شده و به خودش می گیرد؟ اصلاً او که کاری نیست در عالم، شومنی است که می آورند، بازی دموکراسی است و نظام سلطه و صیهونیستی هایی پشت پرده اند و هیچ وقت هم هیچ کسی آن ها را نمی شناسد و یک پایگاه آنها فلسطین اشغالی است، شیشه عمرشان اینجاست؛ آن ها تصمیم گرفتند و آنها از وحشت مردند؛ زود می آید می گوید من که کسی ذهنش سراغ اسرائیل نرود و یکی دوهفته هم هست خفه خون گرفتند که ذهنتان طرف ما نیاید، از شدت ترس؛ بعد بیشترین کسی که باید مصاحبه و ابراز خوشحالی می کرد، رؤسای پلید رژیم صیهونیستی بود، مثلاً رئیس جمهور دلقک آمریکا را انداختند جلو که گردن بگیر تا یک وقت کسی سراغ ما نیایند.

وی گفت: با شعارهای ما امام زمان نمی آید و مسئولین ما باید اینجوری باشند و باید دشمن از مجلس شورای اسلامی وحشت کند و از هیئت وزرا؛  با همه تدبیر، منطق، مهربانی و عطوفت و اشک که در وجود نازنین سردار سلیمانی بود این موجود لطیف و دوست داشتنی و عاشق چرا توانسته بود دشمن را از خود بترساند؟ که این ویژگی اول سردار است که کمتر به آن توجه شده است؛ بله ویژگی های متعدد از جمله اخلاص، معنویت، جهادگری ایشان همه مقوم این ویژگی هستند و این در واقع شاخص صحت و سلامت و کمال آن ویژگی ها است لذا دشمن باید بترسد و در اثر این ترس از ملت ما فاصله بگیرد.

حجت الاسلام و المسلمین پناهیان افزود: ویژگی دیگری که در سردار سلیمانی بود و حتی رهبری عزیز انقلاب هم به این ویژگی تصریح نکردند و خیلی ها هم نمی دانم چرا نمی گویند؛ قوی تر از ویژگی اول است، ویژگی ولایت مداری ایشان بود؛ کلماتی که حتماً تصاویر آن پخش شده دیدید که با بغض و گریه می گویند؛ چند نفر از مسئولین و اداره کنندگان کشور اینجوری هستند؟! {او} نمی ترسید از اینکه اینجوری از ولایت مداری، ولایت فقیه و رهبری حرف بزند و به او بگویند تندرو، به او بگویند مبالغه آمیز در مورد رهبری صحبت می کنی؛ نمی ترسید از اینکه به او بگویند تو چرا اینقدر رهبری را بالا می بری؟ کلمات شهید سلیمانی در مورد رهبری، وجود شهید سلیمانی و تمایز شهید سلیمانی است که با بغض و گریه در سخنرانی گفت«والله والله والله از مهمترین شئون عاقبت بخیری رابطه قلبی، دلی و حقیقی با این حکیمی است که امروز سکان انقلاب را به دست دارد، در قیامت خواهیم دید مهمترین محور محاسبه این است».

وی اظهار داشت: شهید سلیمانی می توانست بگوید کلاً انسان باید ولایت مدار باشد و ولایت امام زمان را باید داشته باشد و می توانست بگوید سربازان اباعبدالله الحسین ولایت مدار بودند و از راه های دور حرف بزند نه اینکه از نزدیک صحبت کند: والله والله با بغض در گلو؛ باید طوری شود که رفیق شفیق ایشان سیدحسن نصرالله در رسانه های عمومی در حال پخش مستقیم در جهان صریحاً بگوید: در جمهوری اسلامی مسئولین جمهوری اسلامی آنطور که باید و شاید حرف رهبری را گوش نمی دهد.

استاد حوزه و دانشگاه در پاسخ به شعارهای «مرگ بر ضد ولایت فقیه» حاضران گفت: شعارهای شما حقیقی و حرف دل شما است و بگذارید من فقط آنها را با صدای بلند بگویم که فکر نکنند این ۴ تا شعار سرزبان شما است بلکه فهم شما است؛ ضد ولایت فقیه؟! ضد نیستند بلکه کم می گذارند از ولایت فقیه، مگر کسی جرأت می کند؟ سردار سلیمانی تمام وجودش این بود یک لبخند روی لب های رهبری بیاورد و هزار بار این لبخند را آورد؛ اگر بخواهیم بگوییم در مورد ولایت فقیه چگونه بود؟ درباره رهبری عزیز انقلاب؛ باید مثال پروانه و شمع را بزنیم و مثالهایی بزنیمف مثال ها در مقام تشبیه کم می آورند و این در وجود سردار سلیمانی کاری کرده بود که مثل یک ابرقدرت و مثل یک کوه توانسته بود بر دشمن تأثیر بگذارد.

وی افزود: این همه از اخلاص صحبت می کنیم آخرش چی؟ ترجمه اخلاص چیست؟ ایشان مخلص آقا بود؛ دربست، تو راهی هم سوار نمی کرد و پای او ایستاده بود، مبهم حرف نمی زد، حاشیه نمی رفت، تأویل نمی کرد، توجیه نمی کرد که بخواهد مخالفت و فرار از فرمان داشته باشد، می گشت ببیند آقا چی دوست دارد آن کار را انجام می داد لذا ایشان ولی فقیه زمان خود را از خودش راضی کرده بود و دیدید آقا گریه می کرد و می گفت«... اللهم إنا لا نعلم منه إلا خیراً...»نائب امام زمان شهادت داد و سه مرتبه؛ اشک ریخت چون می دانست آروزی سلیمانی این بود.

حجت الاسلام و المسلمین پناهیان گفت: برای شما مردم آسان است بگوئید جانم فدای رهبر و شعار دهید، یک ذره آدم ها پُست پیدا می کنند به این سادگی ها نیست، یک ذره اعتبار اجتماعی پیدا می کنند دیگر به این سادگی نیست؛ این فاطمه بود که در اوج عزت همه هستی خود را فدای علی کرد و وقتی در مسجد آمد همه او را عزت کردند و گفتند دختر پیامبر هستی حساب تو از حساب علی جدا است؛ اما فاطمه نمی خواست حسابش از حساب علی جدا باشد.

وی تصریح کرد: سردار سلیمانی! گفته بودی فاطمیه امسال نیستم؛ می خواهم برای تو روضه بخوانم، سردار سلیمانی! تو ولایت مداری، این روضه را می فهمی، تو به شهادت رسیدی، با افتخار با آرامش، من می خواهم به این خانواده تسلیت بگویم اما این خانواده جز با معجزه الهی تسلی پیدا نمی کند؛ دیگر این پدر به این خانه نیاید؟ قابل تصور است؟ دعا کنید برای تسلی دل خانواده ایشان و دعایی هم برای تسلی دل رهبری داشته باشید. یک امام علمدار را از دست دهد سخت است} نوشته شده در مقاتل که حسین(ع) گریه می کرد برای عباس، آستین خود را جلوی چشمش می گرفت و دیگر با دست نمی توانست اشک چشمش را جمع کند.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه این روزها مردم عصبی هستند اما یک شادی و آرامشی از تداوم راه ایشان هم وجود دارد، افزود: یا صاحب الزمان دل های این مردم را آرام کن.

وی با بیان اینکه سردار سلیمانی در درس دادن درباره ولایت فقیه تنها نبود بلکه این سیره شهدا است، بیان کرد: بر اساس پژوهش های بنیاد شهید در وصیت نامه هر شهید اباعبدالله الحسین، عاشورا، کربلا و ولایت فقیه و تبعیت از رهبری بیشترین فراوانی را دارد لذا ولایت مداری اصل ویژگی ایشان بود و اگر همه ویژگی ها را داشت و به ولایت مداری و به شاخص ولایت مداری نمی رسید نه اخلاص تمام بود، نه جهاد مقبول می شد و نه عبادات و معنویات؛ ببینید ایشان می گوید والله والله... من نمی دانم این کلمات از کجا بر زبان ایشان جاری می شد؛ رابطه قلبی و حقیقی را مهمترین شأن عاقبت به خیری می داند.

حجت الاسلام و المسلمین پناهیان تصریح کرد: یادتان نرود رفقا؛ خواهش می کنم دیگر بعد از سردار سلیمانی مریدان ولایت فقیه و معتقدین به حکمت رهبری پنهان نکنند؛ به زیبایی بگویند، با همین بغض در گلو خفته بگویند، با اشک چشم بگویند؛ اصحاب ولی عصر  که رعب آنان دشمن را نابود می کند به خاطر شدت ولایت مداری آنان است.

وی خاطرنشان کرد: خدا لعنت کند آنهایی که با ساز مخالف زدن می خواهند ابهت جهانی و منطقه ای ولی فقیه را پایین بیاورند که برخی ها تلاش کردند و موفق نشدند و نخواهند شد. والله والله بالاترین قدرت ما تبعیت از ولی فقیه است؛ اگر جامعه ای با بمباران هزار شهید دهد و ولایت مداری در آن نباشد این قدرت را ندارد، کشورهایی میلیونی شهید دادند اما هیچ گاه به اقتدار ما نرسیدند؛ ما میلیون شهید ندادیم؛ ولایتمداری شرط ادامه راه سردار سلیمانی است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • مهدی ۲۲:۳۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۰
    0 0
    سلام خیلی عالی بود.هرچه گشتم صوت یا فیلم این سخنرانی را تا الان پیدا نکردم.شاید هم حذف کردن از سایتها.خیلی خیلی ممنون که منعکس کردین.این حرفاباید به گوش همه برسه.ممنونم پناهیان ممنونم سردار سلیمانی