چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ |۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 17, 2024
آیت الله سیستانی

حوزه/ حضرت آیت الله سیستانی بر لزوم حل بحران کنونی از طریق اجرای اصلاحاتی که بارها در خصوص آن صحبت شده تأکید کردند و افزودند: نقشه راهی که قبلاً بیان شده، گذرگاه صحیحی برای خروج از بحران است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری حوزه حضرت آیت الله سیستانی در بیانیه خود بر حل بحران کنونی از طریق اجرای اصلاحاتی که بار ها در خصوص آن صحبت شده تأکید کردند و افزودند: نقشه راهی که قبلاً بیان شده، گذرگاه صحیحی برای خروج از بحران است.

حجت الاسلام و المسلمین سید احمد صافی نماینده آیت الله سیستانی بیانیه معظم له را در خطبه های نماز جمعه که در حرم امام حسین (ع) برگزار شد، قرائت کرد و گفت: تلاش صاحبان قدرت و نفوذ برای غلبه بر یکدیگر منجر به تشدید بحران عراق شده که حل آن بسیار سخت خواهد بود.

متن بیانیه به شرح زیر است:

در زمان سختی ها و دشواری ها، نیاز به همکاری و همبستگی بسیار لازم است و این مسئله جز از طریق آمادگی همه طرف ها  برای دست برداشتن از منافع شخصی و ارجحیت دادن به منافع عمومی امکان پذیر است.

تعامل طرف های مختلفی که هر کدام از آنها بخشی از قدرت، نفوذ و امکانات را در اختیار دارند برای غلبه بر یکدیگر و تلاش آنها برای تحمیل دیدگاه خود بر دیگران منجر به شدت گرفتن بحران و غیر قابل حل بودن آن خواهد شد و در نتیجه احتمالاً همگی متضرر می شوند و خسارت بزرگتر نصیب کشور و عموم مردمی می شود که در درگیری های داخلی و خارجی جاری نقشی نداشته و این مسئله به اندازه امنیت و استقرار کشور و حفظ استقلال و حاکمیت و فراهم کردن زندگی آزادانه و با کرامت برای خود و فرزندانشان، برای آن ها اهمیت ندارد.

آنچه در روز های اخیر از تجاوزهای خطرناک و نقض مکرر حاکمیت عراق و ضعف مقامات ذیربط در حمایت از کشور و مردم آن در برابر آن تجاوزها و نقض ها اتفاق افتاد، بخشی از پیامد های بحران کنونی است.

همگی باید به نتیجه عدم پایان این وضع موجود که به دلیل اصرار برخی موضع گیری ها و مخالفت با کنار گذاشتن آن به وجود آمده، خوب فکر کنند. احتمال می رود که عدم پایان این وضعیت به شدت گرفتن مشکلات در زمینه های مختلف امنیتی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی  منجر شود و زمینه را برای افزایش دخالت ها در امور کشور و استفاده از فرصت برای تحقق طمع ورزی هایشان، فراهم کند.

اگر بخواهیم بعد از تمامی جانفشانی های بزرگی که فرزندان این کشور در جبهه ها و میادین مختلف داشته اند، این وضعیت به نتیجه مطلوب منتهی شود، همگی باید نسبت به کشور احساس مسئولیت کرده و این احساس را به موضع گیری های مؤثر در حل بحران کنونی از طریق پاسخگویی به مطالبات اصلاحگرانه تبدیل کنند و این اصلاحات مطابق نقشه راهی که بارها در خصوص آن صحبت شده، انجام گیرد که این نقشه، برای خروج از بحران گذرگاه درستی است.

رنج هایی که ملت در پی جنگ ها، مصیبت ها و دشواری ها در سطوح مختلف در طول دهه های مختلف و در سایه رژیم های سابق و نظام کنونی، کشیده اند کافی است؛ پس طرف های ذیربط باید سطح مسئولیت پذیری ملّی خود را بالا برده و فرصت رسیدن به دیدگاهی جامع برای آینده این ملت که آرمان های تحقق نیافته فرزندان مردم را به ثمر برساند، از دست ندهند؛ به گونه ای که عراق آقای خودش باشد و فرزندان آن در آن حکومت کرده و بیگانگان هیچ نقشی در تصمیمات آن نداشته باشند، حکومت بر پایه خواست ملّت باشد و حکومت در جهت خدمت به تمامی شهروندان با همه گرایش های ملی و دینی آن، تلاش کند و زندگی کریمانه و به همراه عزّت، امنیت و خوشبختی فراهم نماید. آیا این موارد برای این کشور عزیز که از استعداد های درخشان و امکانات فراوانی برخوردار است، زیاد است؟ از خداوند متعال می خواهیم همگی را یاری کرده و به آنان توفیق حرکت در این راه را اعطا کند که او بسیار مهربان است.

.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • AE ۱۸:۵۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۰
    0 1
    کسانی که که خود را به خواب زده و سعی در کنار کشیدن از صحنه های نبرد داشته باشند روزی که دشمنان برسر جنازه های آن ها شادی می کنند خواهند فهمید که منافع ملی‌شان در مبارزه با کفار و مستکبرین است.
  • محمد AE ۲۰:۱۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۰
    1 0
    از اینکه به صورت کامل سانسور کردید متشکر
  • IR ۲۱:۱۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۰
    0 0
    اینا تکلیفشون با خودشونم مشخص نیست