پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
علیدادی

حوزه/ امام جمعه کرمان محور نخست مأموریت سردار سلیمانی را انسجام محور مقاومت برشمرد و تصریح کرد: حدود ۳ میلیون نفر در مراسم تشییع سردار شرکت کردند و طبیعی بود ممکن است حوادثی رقم بخورد و از مسئولان می‌خواهم برای خانواده داغدار این جان‌باختگان دریغ نکرده و در مراسم آنها حضور پیدا کنند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از کرمان، حجت‌الاسلام و المسلمین حسن علیدادی‌ سلیمانی، ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه کرمان، سردار سلیمانی را انسانی مجاهد، مقاوم و صبور دانست و اظهار داشت: ایشان سال‌ها تلاش کرد تا جهاد را به عنوان یکی از اصول اسلامی احیاء کند و تمام همت و وقت خود را صرف آن کرد.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان عنوان کرد: جهاد به ما آموزش می‌دهد که تا قدرت ظاهری پیدا نکرده و دشمن قدرتمان را نبیند، از ما دست برنمی‌دارد و در صورت نداشتن قدرت، ذلیل خواهیم شد.

وی اصل دیگری که حاج‌قاسم برای احیای آن تلاش کرد را اصل هجرت دانست و افزود: در این اصل اسلام از شکل منطقه‌ای خارج و جهانی می‌شود و باید هجرت کرد تا اسلام جهانی شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین علیدادی‌سلیمانی با اشاره به حضور سردار سلیمانی از هشت سال دفاع مقدس تا برقراری امنیت در مناطق جنوب و جنوب‌شرق کشور اظهار کرد: حاج‌قاسم پس از آن آماده یک مأموریت بزرگ جهانی شد و کارهای بسیار مهمی را به سرانجام رساند و این تلاش‌ها را در سه محور می‌توان دید.

وی محور نخست مأموریت سردار سلیمانی را انسجام محور مقاومت برشمرد و تصریح کرد: این  قهرمان و سرباز انقلاب و اسلام، ماموریتش را با درایت و وظیفه‌شناسی با موفقیت پشت سر گذاشت و با انسجام محور مقاومت، نقشه‌های دشمنان را خنثی کرد.

امام جمعه کرمان در ادامه عمق بخشیدن به جبهه مقاومت را محور دوم مأموریت‌های سردار سلیمانی دانست و گفت: در این جریان عمیق فکری و عقیدتی به لحاظ اعتقادی انقلاب را در عمل به دنیا ثابت کرد.

حجت‌الاسلام و المسلمین علیدادی‌سلیمانی با بیان اینکه محور سوم مأموریت حاج‌قاسم، گسترش سطح جبهه مقاومت است، گفت: ایشان یک پهنه گسترده از رزمندگان و چهره‌های مجاهد و مقاوم را تشکیل داد که تفکر همه آنها جهاد و مبارزه با استکبار جهانی است.

وی با اشاره به اینکه دوست و دشمن به شخصیت جهانی سردار سلیمانی اقرار دارند، بیان داشت: جریان‌های سیاسی کشور باید بدانند که سردار سلیمانی فقط وقف اسلام و ولایت فقیه بود و هدفش این بود تا انقلاب را به بهترین وجه ممکن به جهان صادر کند.

امام جمعه کرمان با شخصیت سردار شهید حسین پورجعفری پرداخت و عنوان کرد: این شهید در بیشتر صحنه‌ها همراه سردار شهید سلیمانی و رازدار سردار بود و مشیت خداوند این بود که این دو با هم دنیا را ترک کنند.

حجت‌الاسلام و المسلمین علیدادی‌سلیمانی با بیان اینکه کسانی با عشق ادای وظیفه به تشییع سردار سلیمانی آمدند، مصلحت خداوند بر این بود که ارواح آنها عروج کند، اظهار کرد: علی‌رغم همه تدابیری که مسئولان امر اندیشیده بودند، حدود ۳ میلیون نفر در مراسم تشییع سردار شرکت کردند و طبیعی بود ممکن است حوادثی رقم بخورد و از مسئولان می‌خواهم برای خانواده داغدار این جان‌باختگان دریغ نکرده و در مراسم آنها حضور پیدا کنند.

وی با اشاره به سیلی سپاه پاسداران به قلدر دوران یعنی آمریکای جنایتکار بیان داشت: این نخستین سیلی محکمی است که بعد از حادثه تلخ ترور سردار شهید سلیمانی به آنها وارد شد و آغاز انتقام ملت ایران اسلامی و خروج ذلیلانه امریکایی‌ها از منطقه بود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha