پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد

حوزه/ امت پیامبر(ص) کسانی بودند کسی را پیامبر(ص) او را به عنوان جانشنین معرفی کرده بود، شمای امت، عقب زدید و کسی را که ایشان عقب زدند، شمای امت به خلافت رسانیده اید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد در سومین شب از مراسم دهه اول فاطمیه که در منزل آیت الله محسن فقیهی از اعضای جامعه مدرسین حوزه در قم برگزار شد، با بیان این که اگر مردم حق را به اهلش داده بودند و مردم از اهل بیت(ع) پیروی می کردند، امت اسلام دچار اختلاف نمی شد، اظهار داشت: منشأ همه اختلافات بعد از رحلت پیامبر(ص) به دلیل گوش نکردن سخنان پیامبر(ص) درمورد مسئله غدیر، ولایت، معرفی جانشین بعد خود و جریان موضوع سقیفه است.

سخنران این مراسم افزود: حضرت زهرا(س) فرمودند« زمینه انحراف مردم از مسئله سقیفه شروع شد و در ادامه مردم از حق منحرف و هر آنچه را که پیامبر(ص) خدا فرمودند، توجه و پیروی نکردند و زمینه بسیاری از مصیبت ها و بلاها در دین و اسلام شدند.

وی بیان داشت: پیامبر(ص) خدا در مسئله غدیر اولاامر را معرفی کردند ولی در ادامه مردم حاضر به تبعیت این سخنان نشدند.

حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد گفت: اگر انسان بررسی اجمالی روی سخنان حضرت فاطمه(س) داشته باشد، متوجه می شود که محور همه سخنان روی مسائلی چون سهم الارث، سهم الخمس و فدک بوده تنها روی مسئله فدک نبوده است و آن افراد هم فدک را نداده اند و حضرت در حالی از دنیا رفتند که روی افراد خاص غضب ناک بودند.

سخنران این مراسم افزود: اما محور همه تلاش های حضرت زهرا(س) روی مسئله ولایت بود. آمد خدمت حضرت فاطمه(س) دیدند، ایشان مشغول گریه هستند، گفت چرا گریه می کنید، حضرت فرمودند« مردم مسئله غدیر را فراموش کردند با این که این همه رسول خدا(ص) در مورد مسئله غدیر و جانشین خود تأکید کرده بودند».

وی بیان داشت: حضرت فرمودند« امت پیامبر(ص) کسانی بودند کسی را پیامبر(ص) او را به عنوان جانشنین معرفی کرده بود، شمای امت عقب زدید و کسی را که ایشان عقب زدند، شمای امت به خلافت رسانیده اید».

حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد گفت: شمای امت باعث شدید نه تنها خود حضرت، بلکه شخصیت حضرت علی(ع) مورد اهانت و بالاتر ترور شود.

سخنران این مراسم افزود: دلیل این مسائل ریاست، حب و دوستی به مقام ودنیا است و امروز این همین بلا را استکبار جهانی برسر مردم جهان می آورد.

وی بیان داشت: کشور انگلیس یکی از این استعمار گران است. این کشور ازخودش هیچ چیز ندارد. هر چه دارد از استعمار کشورهای جهان سوم است.

313/40

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha