سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
جلسه طلاب دزفول

حوزه/ در مراسم تودیع و معارفه فرمانده سپاه پاسداران، حاج قاسم سلیمانی در سه بخش سخنرانی کرد؛ بخش اول ایشان درباره صحیفه سجادیه بود که نشان از اهتمام ایشان به این صحیفه بود؛ بخش دوم درباره سردار جعفری و خدمات ایشان صحبت کرد و در بخش سوم به بیان خصوصیات سردار سلامی پرداخت و نکته جالب اینجاست با اینکه سردار سلامی در زمان جنگ جزو فرماندهان رده پایین تر به حساب می آمد؛ اما از ایشان به تعریف و تمجید پرداخت و خود را سرباز سردار سلامی معرفی کرد که درسی برای ماست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین عبدالحسین خسروپناه در جلسه طلاب و فضلای دزفولی مقیم قم که در سالن جلسات دفتر تبلیغات اسلامی قم برگزار شد، ضمن تسلیت فرارسیدن شهادت حضرت زهرا (س) و شهادت حاج قاسم سلیمانی، اظهار داشت: یکی از خصوصیت های حاج قاسم سلیمانی، خودشکنی ایشان بود؛ این شهید والامقام، منیّت و خود را زیر پا له کرد و خود را نمی دید.

وی ابراز داشت: در مراسم تودیع و معارفه فرمانده سپاه پاسداران، حاج قاسم سلیمانی در سه بخش سخنرانی کرد؛ بخش اول ایشان درباره صحیفه سجادیه بود که نشان از اهتمام ایشان به این صحیفه بود؛ بخش دوم درباره سردار جعفری و خدمات ایشان صحبت کرد و در بخش سوم به بیان خصوصیات سردار سلامی پرداخت و نکته جالب اینجاست با اینکه سردار سلامی در زمان جنگ جزو فرماندهان رده پایین تر به حساب می آمد؛ اما از ایشان به تعریف و تمجید پرداخت و خود را سرباز سردار سلامی معرفی کرد که درسی برای ماست.

آرزویم بوسیدن دست سردار سلیمانی بود

این استاد حوزه اذعان داشت: بنده بسیار علاقمند بودم دست سردار سلیمانی را ببوسم و بارها تلاش کردم؛ اما این علاقه به دل ما ماند و نتوانستم این کار را انجام دهم؛ ایشان شخصیتی بسیار خاکی، افتاده و متواضع و البته بسیار قاطع و شجاع بود.

معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان ساخت: بعد از جنگ جهانی دوم، هیچ کشوری حتی تیر کلاش و ژسه به سمت آمریکا پرتاب نکرده بود؛ اما ایران اسلامی در این عملیات خود هیمنه پوشالی آمریکا را درهم شکست.

این استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: بیان این مطلب که ایران مواضع نظامی آمریکا را مورد هدف قرار داد، ساده است؛ اما این حرکت در نگاه جهانی محال است و ایران اسلامی کاری محال را انجام داد و آمریکا را در هم شکست.

 اهداف آمریکا از حمله به سردار قاسم سلیمانی

این محقق و پژوهشگر با اشاره به اهداف آمریکا از به شهادت رساندن سردار سلیمانی، بیان داشت: هدف اول، به شهادت رساندن این سردار والامقام بود که محقق شد و هدف دوم آنان این بود که آشوبگران داخلی احساس قوت کنند و جرأت پیدا کنند که آشوب خیابانی مجدد علیه نظام انجام دهند.

حجت الاسلام والمسلمین خسروپناه اظهار داشت: ایجاد اختلاف میان ایران و عراق، از دیگر اهداف این عملیات آمریکا بود تا مردم ایران بگویند عراقی ها این کار را انجام دادند و اختلافات بیشتری پیش بیاید.

وی ابراز داشت: هدف بعدی، امتحان ایران اسلامی بود که آیا عملیات متقابل انجام می دهد یا نه که اگر انجام ندهد، بتواند عملیات های بعدی خود را به اجرا دربیاورد.

معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان ساخت: آمریکا با این اهداف دست به این حرکت زد؛ اما هم ایران جواب محکمی داد و هم مجلس عراق مصوبه بسیار خوبی داشت و آمریکا نتوانست به اهداف خود دست پیدا نماید.

این استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: ما خیال می کنیم سپاه قدس یک مجموعه ای از نیروهای جهادی جان برکفی است که فقط مسئولیت جنگ با داعش را بر عهده دارد؛ اما دانشجویان دانشگاه های بزرگ ایران با سپاه قدس همکاری دارند و کارهای بزرگی را باهم انجام می دهند.

این محقق و پژوهشگر بیان داشت: یکی از کارهای سپاه قدس، موضوع جنگ سایبری است که کارهای بزرگی از سوی این سپاه در حال انجام است و دستاوردهای بزرگی داشته اند.

 حاج قاسم سلیمانی عین عرفان بود

حجت الاسلام والمسلمین خسروپناه اظهار داشت: به جرأت می توان بیان کرد که حاج قاسم سلیمانی عین عرفان بود و جانشینان ایشان نیز اینگونه هستند و بسیار بر روی خود کار کرده اند و به مسائل معنوی توجه بالایی دارند.

وی ابراز داشت: وحدت بین مردم ایران و عراق یکی از دستاوردهای شهادت حاج قاسم سلیمانی بود و در تشییع جنازه های حاج قاسم در عراق و ابومهدی المهندس در ایران شاهد این مسئله بوده ایم.

 وظایف روحانیت پس از شهادت حاج قاسم سلیمانی

معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به وظایف روحانیت پس از شهادت حاج قاسم سلیمان، خاطرنشان ساخت: اولین مسئولیت ما این است که باید بدانیم درسی که می خوانیم، چه گرهی از این نظام باز می کند؛ اینکه فقط به یکسری مباحث درسی بسنده کنیم، برای بنده قابل فهم نیست و باید به دنبال دروسی برویم که گرهی از گره های انقلاب و نظام را باز کند.

این استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: ما باید دنبال فقه نظام ساز باشیم؛ همان کاری که مرحوم آیت الله شاه آبادی، حاج عبدالحسین لاری و امام راحل انجام دادند.

این محقق و پژوهشگر بیان داشت: رسالت بعدی ما تبیین و بصیرت افزایی نسبت به مردم است؛ ما باید مطالب خود را در مسائل گوناگون بنویسیم و نشر دهیم و فقط به منبر که البته رسانه بسیار مناسبی است و در جای خود باید استفاده شود، بسنده نکنیم.

حجت الاسلام والمسلمین خسروپناه اظهار داشت: ایجاد روحیه جهادی در خود و انتقال آن به مردم از دیگر وظایف ماست؛ اگر مردم این روحیه جهادی را در ما ببینند، عاشق ما شده و رها نخواهند کرد.

وی ابراز داشت: مشارکت حداکثری مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی از دیگر وظایف ماست که باید تلاش بسیاری برای آن انجام دهیم.

معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان ساخت: دزفول دارالمؤمنین است و باید نسبت به رشد و پیشرفت این شهر حساس باشیم و تلاش کنیم.

این استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: اگر مشارکت حداکثری اتفاق نیفتد، به ضرر نظام است و باید نگاه کلان تری نسبت به این موضوعات داشته باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین خسروپناه در پایان به برخی از سؤالات طلاب و فضلا پاسخ داد.

همچنین حجت الاسلام والمسلمین رضایی مهر، نماینده طلاب و فضلای دزفول نیز در ابتدای این جلسه به ایراد سخن پرداخت و ضمن تسلیت شهادت حضرت زهرا (س) و شهادت حاج قاسم سلیمانی، گفت: برگزاری این جلسات برکات بسیاری را داشته و می توانیم در کنار یکدیگر به بیان مباحث گوناگون پیرامون دزفول و موضوعات حوزوی بپردازیم.

وی ابراز داشت: دزفول یکی از شهرهای فعال در برگزاری جلسات طلاب و فضلاست و فضلای دزفولی بسیاری در حوزه علمیه قم حضور دارند که در موضوعات گوناگون در حال تدریس هستند و پتانسیل بالایی دارند.

نماینده طلاب و فضلای دزفول خاطرنشان ساخت: امروز در موقعیت خاصی قرار داریم و عقل اقتضا می کند که اهل علم به بصیرت افزایی بیشتری پرداخته و به عنوان یک طلبه خنثی عمل ننماییم.

حجت الاسلام والمسلمین رضایی مهر تصریح کرد: طلبه خنثی به درد نظام نمی خورد و اگر بتوانیم درد انقلاب و نظام داشته باشیم، می توانیم در جامعه اثرگذار باشیم.

وی بیان داشت: انقلابی بودن به معنای قبول داشتن انقلاب و نظام نیست؛ البته که این قبول داشتن خوب است؛ اما باید در کنار قبول داشتن آن، حرکت های لازم را نیز داشته و در بزنگاه ها سکوت نکنیم.

نماینده طلاب و فضلای دزفول اظهار داشت: اطاعت از رهبر معظم انقلاب از مباحث ضروری است که در ابتدا خودمان باید به این موضوع برسیم و سپس در جامعه ترویج دهیم.

حجت الاسلام والمسلمین رضایی مهر ابراز داشت: آمادگی همه جانبه، یکی از نیازهای امروز جامعه است؛ چراکه با اقدامات اخیر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، اقتدار ایران اسلامی بیش از پیش شده و حفظ این اقتدار به دست من و شماست و باید تلاش کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha