جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
سردار سلیمانی

رئیس اداره تبلیغات اسلامی رامیان گفت: حضرت زهرا(سلام الله علیها) در مقام دفاع از امیرمؤمنان، علی(علیه السلام) به شهادت رسید و سردار سلیمانی نیز در راه دفاع از ولایت فقیه و آرمان های انقلاب به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از گرگان، مراسم سوگواری شهادت بانوی دو عالم، حضرت فاطمه(سلام الله علیها) و شهادت سردار سرافراز اسلام، سپهبد قاسم سلیمانی با حضور اساتید، کارکنان و طلاب مدرسه علمیه سعدیه خواهران رامیان و جمعی از بانوان در فاطمیه این شهرستان برگزار شد.

حجت الاسلام مهدی میررسولی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی رامیان  در این مراسم بیان کرد: طبق فرامین اسلامی، انسان کامل از جاذبه و دافعه برخوردار بوده و دوستان و دشمنانی دارد، زیرا در یک دل دوست و دشمن با هم جمع نمی شود.

وی ائمه معصومین(علیهم السلام) را مصداق انسان کامل معرفی کرد و گفت: حضرت علی(علیه السلام) در اوج جاذبه و دافعه است که آن حضرت فرمودند: «ما دوستانی داریم که اگر آن ها را قطعه قطعه کنیم جز بر دوستی و محبت آنان نسبت به ما افزوده نمی شود و دشمنانی داریم که اگر عسل در گلوی آن ها بریزیم، جز بر دشمنی آنان نسبت به ما نخواهد افزود».

رئیس اداره تبلیغات اسلامی رامیان ادامه داد: هر انسانی برای رسیدن به کمال نیازمند الگو است و سردار سلیمانی نیز سیره حضرت زهرا(سلام الله علیها) را سرلوحه و سرمشق زندگی خود قرار داد، لذا اگر ما بخواهیم مرید راه او باشیم باید فضایل را از سرچشمه آن، یعنی حضرت فاطمه و امیرالمؤمنین(علیهما السلام) و فرزندان آنان به دست آوریم.

حجت الاسلام میررسولی با بیان این نکته که شهید سلیمانی خصوصیات، ویژگی ها و فضایل خود را از زندگی حضرت زهرا(سلام الله علیها) فرا گرفته است، افزود: الگو قرار دادن بانوی دو عالم، فضایلی در سردار بزرگ اسلام بوجود آورد که این چنین او را به مرتبه والای کمال رسانده است.

وی، شجاعت، تدبیر، اندیشه و بصیرت را از ویژگی های دیگر سردار سلیمانی معرفی کرد و گفت: ایشان ولایتمداری و بسیاری از این خصوصیات را با پیروی از سبک زندگی حضرت زهرا(سلام الله علیها) فرا گرفته تا در زمان فتنه بتواند همانند بانوی اسلام، از امام و رهبر خود دفاع کند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی رامیان، با اشاره به دشمن شناسی شهید حاج قاسم سلیمانی بیان کرد: کسی که هر روز در معانی و مفاهیم زیارت عاشورا تدبر می کند، یقینا به این ویژگی دست می یابد که با دوستان ولایت، دوست و با دشمنان نیز دشمن باشد.

حجت الاسلام میررسولی، عبادت و بندگی، اهمیت به نماز و انس با قرآن را از برنامه های زندگی شهید سلیمانی دانست و افزود: انس با قرآن، مناجات و بندگی، او را به اوج شهادت رساند.

وی گفت: حضرت زهرا(سلام الله علیها) در مقام دفاع از امیرمؤمنان، علی(علیه السلام) به شهادت رسید و سردار سلیمانی نیز در راه دفاع از ولایت فقیه و آرمان های انقلاب به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی رامیان بیان کرد: امروز یکی از وظایف اساسی ما تربیت نسلی است که مانند سردار سلیمانی سرباز ولایت و حضرت ولی عصر(عجل الله تعالی فرجه الشریف) باشند و در برابر توطئه های دشمنان ایستادگی کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha