پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام و المسلمین حمید ملکی

حوزه/ معاون تهذیب و تربیت حوزه های علمیه کشور گفت: برای سومین بار، مسابقه حفظ خطبه حضرت زهرا (سلام الله علیها) ویژه طلاب سراسر کشور و خانواده‌هایشان برگزار می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین حمید ملکی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با اشاره به برگزاری مسابقه خطبه حضرت زهرا (سلام الله علیها) عنوان کرد: این مسابقه شامل حفظ خطبه حضرت زهرا (سلام الله علیها) همراه با مفاهیم کلمات نورانی آن حضرت است.

وی تصرییح کرد: علامه سید شرف الدین در کتاب المراجعات خود می نویسد؛ اهل بیت علیهم السلام فرزندانشان را به حفظ خطبه حضرت زهرا (سلام الله علیها) وا می داشتند، آن سان که آنان را به حفظ  قرآن وا می داشتند.

معاون تهذیب و تربیت حوزه های علمیه افزود: با توجه به اهمیت اهل بیت (علیهم السلام) نسبت به حفظ این خطبه، به دنبال احیای آن هستیم و با توجه به اینکه مرکز مدیریت حوزه، بودجه‌ خاصی برای این موارد ندارد، خیرین و محبین حضرت زهرا (سلام الله علیها) در این زمینه پیش قدم شدند تا ۱۳۵ جایزه نفیس را به حافظان و برگزیدگان اهدا کنند.

وی خاطرنشان کرد: فرصت ثبت نام در این مسابقه از ۲۱ دی تا ۲۶ بهمن ماه سال جاری، و در واقع از شهادت تا ولادت حضرت فاطمه (سلام الله علیها) است و مسابقه در تاریخ ۱۵ اسفند به صورت کتبی و تستی در شهرستانها برگزار می‌شود.

معاون تهذیب و تربیت حوزه های علمیه گفت: ثبت نام علاقه مندان از طریق سایت معاونت تهذیب حوزه های علمیه به نشانی http://tahzib-howzeh.com/ می باشد و متقاضیان برای شرکت در مسابقه به محل هایی که معرفی خواهد شد مراجعه می کنند.

وی افزود: مسابقه ویژه طلاب خواهر و برادر سراسر کشور به همراه خانواده ای آنها از جمله همسران و فرزندان آنهاست و علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت معاونت تهذیب مراجعه کنند.

حجت الاسلام و المسلمین ملکی بیان کرد: این دوره از مسابقات در سالهای ۸۶ و ۹۲ برگزار شده است و این سومین بار است که برگزار می شود.

وی اظهار داشت: در گذشته استقبال خوبی از این مسابقات صورت گرفته و تاثیر بالایی داشته است.

حجت الاسلام و المسلمین ملکی عنوان کرد: در این خطبه‌ها، حقایق و معارف ویژه ای وجود دارد و باید آن را حفظ کنیم، از جمله خطبه غدیر، شقشقیه و متقین و زیارت جامعه کبیره از آن جمله است.

وی خاطرنشان کرد: اگر خداوند توفیق دهد مسابقه حفظ این خطبه ها را در دستور کار قرار خواهیم داد تا همه انگیزه یابند نسبت به حفظ این متون نورانی اقدام کنند.

معاون تهذیب و تربیت حوزه های علمیه تصریح کرد: مسابقه در یک مرحله برگزار می شود و برگزیدگان به صورت متمرکز و بر اساس امتیاز و در صورت نیاز با قرعه کشی انتخاب خواهند شد و تفاوتی ندارد در هر استان چه تعداد شرکت کرده‌اند.

وی بیان کرد: به جوان ها، طلاب و خانواده ها توصیه می شود، ذهن‌های خود را از این مفاهیم نورانی پر کنند و نسبت به حفظ  قرآن، ادعیه و برخی از خطبه های نورانی نهج البلاغه و به ویژه خطبه فدکیه حضرت زهرا سلام الله علیها اقدام کنند.

حجت الاسلام و المسلمین ملکی عنوان کرد: خانواده‌ها و جوانان به این مساله اهتمام ورزند، این امور حافظ بُعد معنوی و اعتقادی انسان می شود و انسان را در مقابل صدماتی که دشمن از طریق فرهنگ و فضای مجازی مورد هجمه قرار می دهد، حفظ خواهد کرد.

گفت وگو از اکبر پوست چیان

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha