پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
خطبای جمعه لبنان

حوزه/ خطبای جمعه لبنان این هفته در خطبه های نماز جمعه واکنش ایران به جنایت آمریکا را محور سخنان خود قرار دادند و گفتند: این اقدام اولین مرحله از مراحل انتقام ایران از آمریکاست.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، خطبای جمعه لبنان در خطبه های نماز جمعه این هفته لبنان بر حمایت از واکنش ایران به جنایت آمریکا تأکید کرده و افزودند: خون شهیدان سلیمانی و المهندس افق های جدیدی را برای تحقق دستاورد های بیشتر به روی محور مقاومت می گشاید و باعث خروج کامل نیرو های آمریکایی از منطقه خواهد شد.

سید فضل الله: حضور میلیونی در تشییع این شهیدان، نشانگر جایگاه آنان در دل هاست

سید علی فضل الله امام جمعه بیروت در خطبه نماز جمعه به حوادث بعد از شهادت سردار قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس و ابو مهدی المهندس جانشین رئیس حشد الشعبی عراق اشاره کرد و گفت: جهان شاهد حضور میلیونی در تشییع این شهیدان بود که این نشانگر جایگاه آنان در دل هاست.

وی ادامه داد: این حضور میلیونی نشان داد که این عملیات تروریستی امت را که شهادت را مدالی بر گردن خود می داند، نمی ترساند، بلکه بر انسجام، قدرت، عزّت و حضور حد اکثری آن در میادین می افزاید.

سید فضل الله با اشاره به اینکه هیچ کس جرأت واکنش به این حمله را نداشت، گفت: دوران ضعف، تسلیم و سکوت در برابر حمله به سرزمین، مقدسات و جان مردم گذشت و آینده باید بر اساس احترام به خواست ملت و حق آنان در زندگی باشد و اختیار سرزمین، سرنوشت و ثروت های آن به عده ملت باشد.

امام جمعه بیروت تصریح کرد: این تجاوز آمریکا ثابت کرد که هرگز نخواهد توانست ملت ها را تسلیم کند و این ملت بر عزّت، آزادی و کرامت خود تأکید دارد.

سید فضل الله در پایان گفت: ما باید در این شرایط و تحولات سیاسی، امنیتی و رسانه ای باید مراقب باشیم در دام چالش ها نیفتیم و شکست نخوریم.

شیخ خطیب: واکنش ایران، قدرت آن را در مقابله با خودکامگی آمریکا و صهیونیسم نشان داد

شیخ علی خطیب نایب رئیس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان در خطبه نماز جمعه گفت: محور مقاومت که به رهبری جمهوری اسلامی حرکت می کند، به بالاترین درجه قدرت و اراده رسیده و به عنوان الگویی در مقابل استعمار جهانی تبدیل شده است.

وی افزود: این محور بار دیگر ثابت کرد که حقوق قانونی، مسائل به حق، حاکمیت کشور و آزادی ملت های ما با خون شهدا و جانفشانی ها مردان مقاومت و پایداری ملت های ما حفظ خواهد شد و اگر ما به وحدت و حقوق خود متمسک باشیم، پیروزی هم پیمان ما خواهد بود.

شیخ خطیب تصریح کرد: واکنش ایران به جنایت های آمریکا، بار دیگر قدرت جمهوری اسلامی ایران و اراده و توانایی های آن را در مقابله با خودکامگی آمریکا و صهیونیسم نشان داد و این قدرت عامل اساسی در آزادی ملت ها از هیمنه استعمار است.

نایب رئیس مجلس اعلای شیعی، رهبران عرب را به همکاری با جمهوری اسلامی ایران و رهایی از نگرانی هایی که دولت آمریکا برای تبدیل دوست به دشمن، می سازد، دعوت کرد و گفت: تداوم این مسیر منجر به وارد شدن خسارت به ثروت های منطقه و تشدید فتنه و اختلافات مذهبی می شود.

وی سیاستمداران لبنانی را به مقابله با خطر هایی که منطقه و لبنان را تهدید می کند، دعوت کرد و از آن خواست با همبستگی و تمسک به معادله ارتش، مقاومت و ملت وحدت ملی خود را حفظ کنند و با افزایش رایزنی ها و دیدار ها، زمینه را برای تشکیل دولت جدید فراهم کنند.

شیخ خطیب بیان داشت: تأخیر در تشکیل دولت نشانگر عدم جدّیت در عمل به مسئولیت هاست و دولت جدید باید یک طرح اقتصادی نجات بخش را برای بهبود اوضاع اقتصادی ارائه دهد.

شیخ دعموش: حضور نظامی آمریکا در منطقه هرگز در امنیت نخواهد بود

شیخ علی دعموش نایب رئیس شورای اجرایی حزب الله در خطبه نماز جمعه گفت: دولت متکبر آمریکا باید بداند که اقدامات تروریستی آن علیه ملت های منطقه و ترور سردار قاسم سلیمانی و ابو مهدی المهندس، آن را از شکست ها و ناکامی های پی در پی رها نخواهد ساخت و هیبت نداشته آن را بر نخواهد گرداند و دیگر هم پیمانانش به او اعتماد نخواهند کرد و محور مقاومت نخواهد ترسید، بلکه بر چهره وحشی آمریکا نزد ملت های منطقه می افزاید.

وی افزود: خون شهیدان سلیمانی و المهندس افق های جدیدی را برای تحقق دستاورد های بیشتر به روی محور مقاومت می گشاید و باعث خروج کامل نیرو های آمریکایی از منطقه خواهد شد؛ چرا که انتقام حقیقی خون این شهدا، خروج نیرو های آمریکایی از منطقه است.

عضو ارشد حزب الله تصریح کرد: واکنش موشکی ایران به پایگاه های آمریکا در عراق، اولین مرحله از مراحل پاسخگویی و تسویه حساب با آمریکا و اخراج آن از منطقه است.

شیخ دعموش در بخش دیگر خطبه اشاره کرد: امروز به فضل خون شهیدان سردار سلیمانی و ابو مهدی المهندس، منطقه شاهد رویا رویی دو محور است؛ یک محور شرارت که به وسیله آمریکا هدایت می شود و دو محور مقاومت که توسط ایران رهبری می شود و از الان به بعد نمی توان نسبت به حوادث جاری بی توجه بود و موضع نگرفت.

وی ادامه داد: امروز محور درگیری و طرف های آن به وضوح مشخص است و هدف نیز معین است و آن اینکه حذف حضور نظامی و امنیتی آمریکا در منطقه است و این حضور از امروز به بعد هرگز امنیت نخواهد داشت.

نایب رئیس شورای اجرایی حزب الله تشییع میلیونی و بی سابقه شهدا در عراق و ایران و حضور گسترده ملت در مراسم تحریم که در لبنان، سوریه، یمن و غیر آن برگزار شد را بیانگر وحدت هدف ملت ها دانست و گفت: پیام این حضور گسترده این بود که ملت های منطقه آماده هرگونه جانفشانی برای تحقق هدف بزرگ است.

شیخ یاسین خواستار تشکیل هرچه سریعتر دولت شد

شیخ علی یاسین رئیس نشست علمای صور در خطبه نماز جمعه با بیان اینکه عدم تشکیل دولت در سایه تحولات منطقه و این شرایط خاص، اقدامی غیر مسئولانه و نادرستی است، از مسئولین خواست به مسئولیت خود عمل کرده و هر چه سریعتر برای تشکیل دولت اقدام کنند.

وی از بی توجهی برخی به بحران اقتصادی انتفاد کرد و خواستار تسهیل امور برای نخست وزیر جدید شد.

شیخ یاسین از جامعه بین المللی و دولت های عربی خواست برای آزادی تمامی اسرای زندان های رژیم اشغالگر تلاش کنند.

شیخ شریفه: آمریکا حتی اگر سلاح داشته باشد، قدرت ندارد

شیخ حسن شریفه دبیرکل اوقاف مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان در خطبه نماز جمعه، ضمن انتقاد از عدم حل بحران اقتصادی لبنان و افزایش بحران ها، خواستار کنار گذشتن اختلافات و توافق بر سر تشکیل دولت نجات بخش شد.

وی در بخش دیگر خطبه با بیان اینکه آمریکا حتی اگر سلاح داشته باشد، قدرت ندارد، گفت: سازش و تسلیم در برابر آمریکا موجب تکبر و خصومت آن با ملت های عربی و اسلامی شده است، لذا نباید به او فرصت سوء استفاده داد و باید وحدت عربی و اسلامی برای مقابله با آن و اخراج آن از منطقه حفظ شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha