جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام والمسلمین عباس کعبی

حوزه/ نباید حادثه هواپیمایی مسافربری اوکراینی موجب تضعیف نظام و مطالبه گری دشمنان باشد. باید کاری کرد این صداقت نظام تبدیل به فشار علیه کشور و انقلاب نشود. مردم باید به خط رسانه های مقاومت توجه کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین عباس کعبی ظهرامروز در مراسم بزرگداشت هفتمین روز شهادت سردار قاسم سلیمانی و همرزمانش که با حضور مردم متدین قم  و اهالی رسانه به همت خبرگزاری رسا و با مشارکت مراکز رسانه ای قم در مسجد رفعت برگزار شد،گفت: مهمترین پیام حمله موشکی سپاه علیه آمریکایی ها، نشان از عزت و شکست هیمنه پوشالی جبهه استکبار جهانی بود که بعد از جنگ جهانی دوم، چنین چیزی سابقه نداشته است.

عضو خبرگان رهبری با بیان این که انتقام مراحلی دارد و دارای چشم اندازی است افزود: به فرموده رهبر انقلاب، «انتقام سخت» به معنی اخراج نظامیان تروریست آمریکا است. در این رابطه باید علما، مراجع و حوزه های علمیه قم و نجف وارد جریان سازی و فتوا شوند و حضور دشمن را در عراق حرام شرعی بدانند. این مهمترین رسالت علما است.

عضو جامعه مدرسین حوزه  با بیان این که اما رسانه انقلابی هم باید نسبت به این مسئله مهم یعنی شهادت سردار سلیمان، جریان سازی کند و ذهن ها را نسبت به انتقام سخت و نبرد ترکیبی آماده سازد،بیان داشت: وظیفه دیگر رسانه های مقاومت جریان سازی و اخراج سربازان تروریستی آمریکا است.

حجت الاسلام والمسلمین کعبی با بیان این که انتقام اضلاعی دارد، گفت: یک ضلع آن بهره وری از فنآوری نرم و انتقام رسانه ایی است که باید رسانه ها انجام دهند. در جریان جنگ ۳۳ روزه هم به خوبی نقش رسانه های مقاومت را همه دیدند.

عضو جامعه مدرسین حوزه اظهارداشت: دشمن در جنگ نرم به دنبال انزوا، انفعال و وادادگی رسانه های مقاومت است. در این مسئله همه دیدند که ترامپ نمی توانست حرفی بزند، اما در عوض در این روزها شاهد فعال شدن هر چه بیشتر امپراطوری رسانه ای دشمن علیه  و حرکت بزرگ سپاه هستیم. رسانه مقاومت باید در این شرایط حساس، خط آتش را فعال نگه دارد و نسبت به مسئله انتقام سخت جریان سازی کند.

حجت الاسلام والمسلمین کعبی گفت: جنگ نرم راهبردی بسیار مهم در ارتباط با دشمنان است که باید از سوی رسانه مقاومت دنبال شود و این خط را باید فعال نگه داشته باشد.

عضو خبرگان رهبری در ادامه با اشاره به شخصیت شهید سردار سلیمانی افزود: امروز در مرحله شکل دهی دولت اسلامی می باشیم. دولت اسلامی را باید کشور اسلامی بسازد. از سال ۶۰ گیر این مسئله هستیم. راه شکل گیری دولت اسلامی نیازمند به نظامات اسلامی و ساختار چابک دارد. ضلع سوم آن  منابع انسانی است. دولت اسلامی نیازمند به مدل و الگو است و این ضلع بسیار مهم است  مانند تربیت شهید مطهری ها، بهشتی هاو...

عضو جامعه مدرسین حوزه با بیان این که رهبر انقلاب فرمودند« اگر در کشور ۸ میلیون نیروی انقلابی، متعهد و ولایت مدارد تربیت شوند، دولت اسلامی شکل خواهد گرفت».بیان داشت: نیروهای انقلابی در ۸ سال دفاع مقدس کارهای بزرگ کردند، دولت اسلامی هم نیازمند به این دست از نیروها است.

حجت الاسلام والمسلمین کعبی گفت: شهیدسلیمانی، هوشمند، شجاع،مدیر، انقلابی، متعهد و دارای روحیه جوانمردی و... بوده است و حتی خصائص ایشان بعد از شهادت بیشتر در کشور پرتو افشانی کرد. ایمان و تقوای ایشان موجب درخشش شان در منطقه و کشور شده است. ما باید قدر این نعمت الهی را بدانیم.

عضو جامعه مدرسین حوزه اظهارداشت: یکی از رسالت های مهم رسانه های مقاومت جریان سازی این امر مهم است. نباید این نسیم الهی و بیداری، اقتدار، انسجام وحدت، دشمن ستیزی، انتقام سخت از جبهه استکبار و... به فراموشی سپرده شود.

وی بیان داشت: راز این عزت، فضائل این شهید است. تا کسی شهید نبود  و با شهدا زندگی نکند، شهید نمی شود. از دیگر خصوصیات این شهید،  انقلابی بودن و تعهد شان به کشور و انقلاب است.این مسئله گمشده ای در بین مسئولین است.

عضو خبرگان رهبری افزود: تشییع اعجاز گونه این شهید نشان داد ملت به انقلاب و نظام وابسته اند و پیرو ولایت هستند. همین مسئله تلاش های دشمنان را خنثی کرد.

استاد حوزه علمیه اظهارداشت: رسالت دیگر رسانه مقاومت، جریان سازی از این تشییع معجزه گونه شهید سلیمانی برای نظام و علیه دشمنان است.دشمنان می دانند که برکات شهادت این شهید بالاتر و بیشتر از حضورشان بوده برای همین رسانه مقاومت باید از این مسئله و نعمت برای نظام و انقلاب بیشتر جریان سازی و بهره وری کند.

حجت الاسلام والمسلمین کعبی اظهارداشت: شهید حاج قاسم سلیمانی، پیوند نسل ها برپایه فرهنگ و شهادت بوده است.امروز نسل ها هرکدام آرزو می کنند که یک شهید حاج قاسم باشند و این مسئله نقش آموزش و پرورش و حوزه را برای تربیت نسل های آینده بیشتر می کند.  

عضو خبرگان رهبری  با بیان این که نباید اجازه داد اولویت خبری به وسیله رسانه خارجی مشخص شود،اظهارداشت: بیانیه اخیر رهبر انقلاب در مورد حادثه هواپیمای مسافری نشانه تقوا و عزت رهبر انقلاب و نظام است. نظامی که بر پایه صداقت است و قطعا این مشکلات حل می شود و اگر چه مسئله باعث خسارت های برای مردم ونظام می شود، اما این قضیه موجب صداقت نظام است.

وی بیان داشت: نباید این حادثه هواپیمایی موجب تضعیف نظام و مطالبه گری دشمنان باشد. باید کاری کرد این صداقت نظام تبدیل به فشار علیه کشور و انقلاب نشود. مردم باید به خط رسانه های مقاومت توجه کنند.

۳۱۳/۴۰

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha