چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت‌الاسلام گنجی

حوزه/ اگر در زندگی انبیای الهی تقیه ای را مشاهده می کنیم، در زندگی حضرت زهرای مرضیه(س) همچین مسئله ای نبوده است. ایشان با صراحت به میدان آمده و مردم را برای حمایت از ولایت دعوت کردند و حتی خودشان هم این گونه از ولایت دفاع کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین گنجی پیش از ظهر امروز در مراسم عزاداری دهه اول فاطمیه که با حضور حضرت آیت الله مکارم شیرازی و اقشار مختلف مردم در مدرسه امیرالمومنین(ع) در قم برگزار شد گفت: اگر در زندگی انبیای الهی تقیه ای را مشاهده می کنیم، در زندگی حضرت زهرای مرضیه(س) چنین مسئله ای نبوده است. ایشان با صراحت به میدان آمده و مردم را برای حمایت از ولایت دعوت کرده بودند و حتی خودشان هم این گونه از ولایت دفاع می کردند.

سخنران این مراسم افزود: اگر بی بی دو عالم آن همه گریه کردند به دلیل رحلت پیامبر اسلام(ص) و مسئله ولایت بوده است. ایشان دیدند که به ناحق حضرت علی(ع) را کنار زدند و حق را حضرت علی(ع) غصب کردند.  

وی بیان داشت: به همین دلیل ایشان برای افشاگری مردم اقدام به چنین علمی کردند. همین گریه آن بانو فریاد برای دفاع از ولایت بود. در آن لحظات نخستین،حضرت علی(ع) متوجه گریه حضرت زهرا(س) شدند، ایشان جواب دادند، گریه ام برای مظلومیت شما است.

حجت الاسلام والمسلمین گنجی گفت: محمود بن لبید از حضرت زهرا(س) پرسیدند آیا پیامبر(ص) در مورد حضرت علی(ع) مطبی بیان کردند، ایشان جواب دادند، آیا مسئله غدیر را فراموش کردید که پیغمبر خاتم(ص) در آن روز حضرت علی(ع) را به عنوان جانشین معرفی کرده است.

سخنران این مراسم افزود: اگر حضرت می خواستند مسئله محبت را در آن روز بیان کنند، آیا لازم بود در آن روز و هوای گرم این همه مردم را نگه دارند. پس معلوم است که مسئله غدیر در ارتباط با محبت به علی(ع) نیست.

وی بیان داشت: دوباره سوال کرد، اگر جانشینی حق علی(ع) بود، پس چرا قیام نکردند؛حضرت زهرا(س) پاسخ دادند، چه کسی گفته ایشان سکوت کردند، حضرت علی(ع) در موارد، مکان ها،زمان ها و نامه های مختلف نسبت به مسئله جانشینی سخن گفته اند و اعتراض شدید کردند.

حجت الاسلام والمسلمین گنجی گفت: اما حضرت قیام مسلحانه نکردند، دلیل این مسئله این است که قیام مسلحانه با اسلام منافات دارد، حضرت یار و همراه کافی و وافی نداشته اند و آخر این که مَثَل امام به مانند کعبه است. مردم باید سراغ امام وکعبه بروند ولی این کار صورت نگرفته است.

سخنران این مراسم افزود: حضرت زهرا(س) فرمودند« تکلیف مردم این است از حضرت علی(ع) دفاع و حمایت کنند، ولی مردم شانه خالی کردند. وقتی این مسئله صورت نگرفت، حضرت زهرا(س) مأموریت داشت به برای دفاع از ولایت به میدان بیایند که از طریق خطبه خواندن به بصیرت افزایی و معرفی ولایت وحضرت علی(ع) اقدام کردند.

313/40

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha