پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام محمد استوار میمندی- مدیر حوزه علمیه فارس

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین استوار، حوزه را جای درخشان ترین استعداد ها دانست و گفت: طلاب در حوزه بنا است کار انبیا را انجام دهند، حوزه جای تربیت های برتر است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، حجت الاسلام والمسلمین محمد استوار میمندی، عصر امروز از مدرسه علمیه استهبان بازدید و در نشست صمیمی با طلاب، اساتید و کادر این مدرسه، با طرح این سوال که آیه طلبگی شغل است؟ اظهار داشت: اینکه برخی می پرسند که در آینده می خواهید چه کاره شوید، در مقابل باید توجه داشته باشید که طلبگی شغل نیست.

وی با تاکید بر اینکه طبگی اشتغال به تحصیل بوده اما شغل مصطلح در جامعه نیست، اضافه کرد: شغل برای شخصی است که از سوی فردی دیگر برای کاری اجیر شده باشد و برای آن اجیر شدن حقوقی دریافت کند، بنابراین طلبگی شغل نیست.

مدیر حوزه علمیه فارس با تصریح اینکه طلبگی به معنای شغلی که در ذهن مردم بوده نیست، عنوان کرد: در طلبگی حقوقی دریافت نمی شود، برای شغل باید اجرت تعیین کرد در صورتی که برای طلبگی اجرت تعیین نمی شود.

حجت الاسلام والمسلمین استوار میمندی طلبگی را مسیر و راه دانست و خاطرنشان کرد: طلبگی مسیر معرفت افزایی دینی و انسانی است.

وی در ادامه با بیان اینکه طلبگی ادامه دهنده مسیر انبیا(ع) است، بیان داشت: انبیا(ع) آموزه های الهی را به مردم یاد می دادند، از این رو طلبگی نیز این وظیفه را در پیش دارد، طلاب ادامه دهنده راه و مسیر پیامبران هستند.

مدیر حوزه علمیه استان فارس به وظایف طلاب اشاره و تاکید کرد:  دعوت مردم به معنویت، بیان حلال و حرام و یاد دادن ارزش ها به امر از جمله وظایف طلاب است، مسیر انبیا آسان نیست، بلکه مسیر سختی است که شیطان در مقابل آن دام پهن می کند.

وی در پایان حوزه را جای درخشان ترین استعداد ها دانست و بیان کرد: طلاب در حوزه بنا است کار انبیا را انجام دهند، حوزه جای تربیت های برتر است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha