شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
بالصور/ إقامة دورة تعليمة للعلوم الإسلامية والإنسانية لطلاب مدرسة ولي العصر (عج) العلمية بقم المقدسة

حوزه/ هم اکنون430 طلبه در سطوح و رشته های تخصصی مختلف درحوزه علمیه بناب مشغول تحصیل می باشند و به همین خاطر مسئولین حوزه این شهر بر اساس سیاست و راهبرد از پیش تعیین شده تصمیم گرفته اند، برای رشد علمی و بصیرتی طلاب اقدام به برگزاری این اردو کنند.

حجت الاسلام رسول حسن زاده، مدیر تخصصی سطوح عالی حوزه علمیه بناب در گفتگو  با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با اشاره به برگزاری اردوی سالانه طلاب حوزه علمیه بناب در مسجد رضائیه قم گفت: هدف از برگزاری این ارودی سالانه در قم علاوه بر دیدار با مراجع تقلید و علما، برگزاری کلاس های معارفی، عقیدتی، استفاده ویژه از ظرفیت قم با حضور اساتید در موضوعات مختلف کلامی، اسلامی سازی علوم انسانی است.

 وی افزود: هم اکنون430 طلبه در سطوح و رشته های تخصصی مختلف درحوزه علمیه بناب مشغول تحصیل می باشند و به همین خاطر مسئولین حوزه این شهر بر اساس سیاست و راهبرد از پیش تعیین شده تصمیم گرفته اند، برای رشد علمی و بصیرتی طلاب اقدام به برگزاری این اردو کنند.

حجت الاسلام حسن زاده  گفت: سال گذشته این اردو به مناسبت چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی با موضوع انقلاب پژوهی برگزار شد و امسال نیز براساس همان سیاست گذاری تشخیص داده شد، موضوع اسلامی سازی علوم انسانی و مبانی این علوم برای جهت گیری تحصیلی و تحول طلاب برگزار شود.

مدیر تخصصی سطوح عالی حوزه علمیه بناب افزود: در سال گذشته این دوره ها در حوزه علمیه بناب برگزار می شد و اساتید به حوزه علمیه بناب می آمدند ولی امسال بنا شد از ظرفیت قم با حضور اساتید چون حجج الاسلام والمسلمین رضایی اصفهانی با موضوع علوم انسانی و قرآن؛ اسد پور با موضوع علوم انسانی و فسلفه، ابراهیم پور با موضوع نقد پارادایم های غالب علوم انسانی غربی، علی محمدی با موضوع جریان شناسی علم دینی برای رشد علمی در حوزه علوم انسانی و اسلامی بهره بیشتری گرفته شود.

وی بیان داشت: این برنامه تا روز دوشنبه 23 روز ادامه خواهد داشت و در این برنامه  هدف اصلی تشکیل کارگروهای پژوهشی در حوزه علمیه بناب با حضور اساتید است.

حجت الاسلام حسن زاده گفت: از دیگر برنامه ها آشنایی طلاب با روش خطابه و تبلیغ و آموزش فنون ومهارت های تبلیغی و برگزاری سواد رسانه، معنویت و... برای طلاب پایه اول تا سوم می باشد.

313/40

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha