چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
کراچی

حوزه/ خبر شهادت سردار سرافراز اسلام شهید حاج قاسم سلیمانی در بین شخصیت‌های سیاسی، احزاب، گروه‌ها و رسانه‌های کراچی پاکستان بازتاب گسترده‌ای داشت.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه؛ روزنامه جنگ در پی شهادت سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و همراهانش نوشت: سید رضی جعفر نقوی عالم برجسته پاکستان، در مراسم ترحیم شهید حاج قاسم سلیمانی که توسط کنسولگری ایران در کراچی برگزار شده بود طی سخنانی، گفت: حاج قاسم سلیمانی ثابت کرد که نمی‌توان اهل ایمان را به زانو در آورد. این شهادت دل‌های اهل ایمان را منور می‌کند.

در این مراسم احمد محمدی، سرکنسول، علامه شهنشاه نقوی، مولانا احمد اقبال، سید باقر زیدی، عقیل انجم و منظر نقوی نیز سخنرانی کردند و فراست رضوی اشعاری را سرود.

علامه باقر زیدی گفت: روحیه و تلاش خستگی‌ناپذیر شهید حاج قاسم سلیمانی را نمی‌توان در جملات بیان کرد. شهادت نزد او افضل بر زندگی بود. دستاوردهای او در سوریه و یمن فراموش شدنی نیست.

مولانا احمد اقبال اظهار کرد: قاسم سلیمانی فقط در حال دفاع از ایران نبود، بلکه او در دفاع از جهان اسلام می‌جنگید. شهید قاسم سلیمانی برای امنیت خاورمیانه با جان و دل کوشید.

احمد محمدی گفت: ما از کشور برادر پاکستان انتظار وحدت را داریم. دخالت کشورهای بیگانه مغایر با منافع ملی منطقه است. ایران حق انتقام سخت از دشمنان را دارد که در فرصت مناسب از آمریکا انتقام خواهد گرفت، ولی ما بدنبال مناقشه جدید نیستیم.

همچنین، روزنامه ایکسپریس با اشاره به برگزاری مراسم ترحیم شهید سپهبد قاسم سلیمانی در خانه فرهنگ ایران در کراچی نوشت: به مناسبت شهادت سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه، در خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در کراچی مراسم یادبودی برگزار شد. سخنرانان در این مراسم اظهار داشتند که شهید مانند دیواری محکم در مقابل استعمار بود. در این مراسم علمای بزرگ و شخصیت‌های مرتبط به مذاهب مختلف اسلامی و مردمی از بخش‌های مختلف کراچی حضور داشتند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha