جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مستجابی

آیت الله مستجابی گفت: مرحوم فلسفی در منبرهای خود مباحث تکراری نداشت و وقتی برای سخنرانی دعوت می شد، نمی گفت من ۲۰ منبر از قبل آماده دارم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، آیت الله سید مرتضی مستجاب الدعواتی مشهور به آیت الله مستجابی از علمای اصفهان و پیشکسوت تبلیغ در دیدار مدیرکل فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان و هیئت همراه که برای عیادت از او به منزلش رفته بودند،  گفت: مبلغان سعی کنند مانند مرحوم فلسفی شوند، آن مرحوم علاوه بر مطالعه زیاد با ملاحتی که داشت همه را جذب خودش می کرد و البته آشیخ حسینعلی راشد هم سخنران خیلی خوبی بود.

وی ادامه داد: مرحوم فلسفی در منبرهای خود مباحث تکراری نداشت و وقتی برای سخنرانی دعوت می شد، نمی گفت من ۲۰ منبر از قبل آماده دارم، امروز سخنرانان باید مطالعه به روز داشته باشند و به روز حرف بزنند تا مطالب قابل فهم و مورد پذیرش برای جوانان ارائه کنند.

این روحانی پیشکسوت با انتقاد از جهشی درس خواندن در حوزه، گفت: اگرچه این کار قانونی است، ولی دروس مقدمات در این حالت درست خوانده نمی شود و این خوب نیست.

وی به یکی از کتاب های خود اشاره کرد و گفت: بعد از خواندن یک چکامه به فکر فرو رفتم که در ایران، عراق و خاورمیانه فقط چند شاعر هستند که مردم می شناسند و شعرا تا روح پاکی نداشته باشند نمی توانند شعر بگویند، بنابراین تصمیم گرفتم اسامی این شعرا را زنده کنم. نزدیک ۶۰ سال دیوان این شعرا را از بدایه الی نهایه خواندم و در کتابی که ۱۲ جلد شد همه را گردآوری کردم و اسامی حدود ۵ هزار شاعر بیان شده است.

آیت الله مستجابی تحصیلات خود را در حوزۀ علمیۀ تهران و نجف ادامه داد و موفق به اخذ اجتهاد از آیت الله سید ابوالحسن اصفهانی شد.
او یکی از مبارزان سیاسی در دورۀ ملی شدن صنعت نفت و از نزدیکان آیت الله کاشانی به شمار می‌رود.
آیت الله مستجابی در امور خیریه و عام المنفعه از سوابق طولانی برخوردار است و همچنین دستی نیز در حوزۀ شعر و ادب و هنر دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha