جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام سید هاشم صفی الدین

حوزه/ سید هاشم صفی الدین گفت: واکنش حقیقی به ترور سردار شهید قاسم سلیمانی و ابو مهدی المهندس، نمی‌تواند با یک عملیات یا بمباران یا هر چیزی دیگری از این قبیل تمام شود، بلکه روندی است که بباید به اخراج آمریکا از منطقه منتهی شود.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، سید هاشم صفی الدین رئیس شورای اجرایی حزب الله لبنان طی مراسمی گفت: واکنش حقیقی به ترور سردار شهید قاسم سلیمانی و ابو مهدی المهندس، نمی تواند با یک عملیات یا بمباران یا هر چیزی دیگری از این قبیل تمام شود، بلکه یک روندی است که به نتیجه واحدی منتهی می شود و آن اخراج آمریکا از منطقه است.

وی ادامه داد: بعد از شهادت فرماندهان و شهدای ما، حتی یک روز هم در این مسئله که اسرائیل شکست خواهد خورد، شک نکردیم و شکست خورد.

سید صفی الدین با بیان اینکه امروز شک نداریم این روند تکمیل خواهد شد و هیچ کدام از ما انتظار نداریم که پاسخ به آمریکا با عملیات کوچک یا بزرگ یا متوسط و امثال آن باشد و این همان واکنش پایانی باشد، بلکه موضوع بزرگتر و بیشتر از آن است، افزود: این واکنش راه مسیری را که باید تکمیل شود را باز کرد و به اذن خداوند متعال آن را به پایان خواهیم رساند.

عضو ارشد حزب الله در بخش دیگر سخنان خود با تأکید بر اینکه آمریکا باید مسئولیت کامل اقدامات خود را به عهده گیرد، افزود: آمریکا این تجاوز را برای رهایی از رنج های خود در منطقه صورت داده است.

وی اشاره کرد: آمریکا در روز ها، هفته ها و ماه های آینده به اذن خداوند هزینه سنگینی خواهد داد و محال است که وضعیت آینده آمریکا همچون گذشته باشد.

رئیس شورای اجرایی حزب الله در خصوص امور داخلی لبنان به اوضاع اسف بار اقتصادی و معیشتی لبنان و عدم مسئولیت پذیری در این شرایط سخت اشاره کرد و گفت: درست نیست که حتی یک در روز در تشکیل دولت تأخیر شود که نتایج منفی برای تمامی لبنانی ها دارد.

سید صفی الدین خواستار تسریع در تشکیل دولت برای نجات کشور شد و گفت: همچنان فرصت برای حل آن از طریق بحث و گفتگو مهیا است و این مسئولیت همگی است که برای حل آن شتاب کنند.

وی افزود: ما قبل و بعد از سرنگونی دولت پیشین به مسئولیت خود عمل کرده و با مردم گفتگو کردیم و مطالبات را بیان نمودیم و اکنون نیز می گوییم که تسریع در حل بحران باید انجام گیرد و در مقابل ما فرصتی است که نباید ضایع شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha