جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
ابومهدی المهندس

حوزه/ خبر شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ابو مهدی مهندس در بین شخصیت‌های سیاسی، احزاب، گروه‌ها و رسانه‌های بغداد بازتاب گسترده‌ای داشت.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه به پاس قدردانی از زحمات مجاهد خستگی ناپذیر سردار جبهه مقاومت سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و ابو مهدی مهندس، مراسم‌های یادبودی در شهر بغداد و دیگر شهرهای عراق برگزار شد.

برگزاری مراسم ترحیم مردم و عشایر منطقه حی العامل بغداد در حسینیه الزهرا(س)، مراسم ترحیم عشایر الجیازنه در منطقه غزالیه بغداد در حسینیه الزهرا(س)، مراسم ترحیم عشایر و محبان اهل بیت(ع) در منطقه الشعله بغداد، مراسم ترحیم عشایر و مردم منطقه حی العامل بغداد در حسینیه و مسجد جامع امام زین العابدین(ع) از جمله برنامه‌ها بود.

همچنین، مراسم ترحیم عشایر و مردم منطقه الرحمانیه بغداد در مسجد جامع امیر المؤمنین(ع)، مراسم ترحیم عشیره الهلیجیه در مؤسسه بنات العقیله در منطقه الحبیبیه بغداد، مراسم ترحیم و تکریم شهدا توسط عشایر و فرماندهان نظامی و انتظامی منطقه حسینیه المعامل در بغداد، مراسم ترحیم در تمام مراکز و دارالقرآن‌های بغداد و حسینیه و مرکز فرهنگی الجواهریه منطقه کاظمین بغداد برگزار شد.

بنابه پیشنهاد و پیگیری این نمایندگی فرهنگی در تعدادی از مدارس بغداد قبل از ورود دانش‌آموزان به کلاس‌ها در برنامه صبحگاهی، مراسم صلوات و قرائت فاتحه برای ارواح شهدای مقاومت شهید سپهبد قاسم سلیمانی و ابو مهدی مهندس انجام می‌شود.

عکس‌های شهید حاج قاسم سلیمانی و حاج ابو مهدی مهندس در ورودی حرم امیرالمؤمنین(ع) نصب شد و در اکثر مراکز فرهنگی معروف بغداد شُعرای معاصر و شعبی اشعار و سرودهای ملی خود را در رثای این شهدای گرانقدر در مراسم مخصوص سرودند.

جهت هدیه به روح بزرگ شهدای مقاومت عتبه حسینیه بزرگترین جلسه قرآنی به نام (محفل شهداء الانتصارات) به مناسبت شهادت سرداران حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس و همراهان آنان با دعوت از بزرگترین قراء قرآن کریم از سراسر عراق در حرم مطهر امام حسین(ع) برگزار کردند.

عتبه حسینیه داخل حرم مطهر امام حسینی، مراسم بزرگداشت و تکریم شهدای مقاومت شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید حاج ابومهدی مهندس برگزار کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha