جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
اصابت قرار گرفتن هواپیمای اوکراینی

حوزه/ حجت الاسلام احمد منزه، مدیر مدرسه علمیه امام خمینی(ره) هرسین در یادداشتی آورده است: «خودزنی سیاسی خطرناک تر و مرگبارتر از هجمه ی نظامی است».

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» ، حجت الاسلام احمد منزه، مدیر مدرسه علمیه حضرت خمینی(ره) شهرستان هرسین در یادداشتی آورده است: با توجه به اعلام رسمی ستاد کل نیروهای مسلح مبنی بر اشتباه انسانی پدافند ایران در مورد اصابت قرار گرفتن هواپیمای اوکراینی که امت حزب الله دیگر بار به سوگ نشست.

با عرض تسلیت به پیشگاه مقام معظم رهبری(مدظله العالی) و ملت غیور ایران، می خواهیم با پرهیز از احساسات و گمانه زنی ها درباره ی مسائل فنی حادثه اصابت قرار گرفتن هواپیمای اوکراینی، از زوایای دیگری به این مسئله بپردازیم. -گرچه به شدت خواهان بررسی دقیق تر جزئیات این پرونده هستیم.

  1. انصافا صداقت نظام اسلامی به ویژه مقام معظم رهبری به عنوان سکان دار حکیم و فرزانه ی کشتی انقلاب در بیان حقیقت، قابل تحسین است آن هم به گونه ای کاملا صریح و شفاف(دقیقا عکس سیاست خارجی که مبنا بر دروغ و شایعه است! عین الاسد مدتی است که به عین الجسد تبدیل شده است اما مقامات آمریکایی اصرار دارند که هیچ موشکی به آنجا اصابت نکرده است)!
  2. بی شک شجاعت فرمانده ی هوا فضای سپاه سردار حاجی زاده در به عهده گرفتن قصور و کاستی و پرهیز از فرافکنی، نشان از عزت نفس بالای ایشان بوده و نویدی است که این کشور سردار سلیمانی های فراوانی دارد.
  3. سقوط هواپیمای اوکراینی با اصابت موشک گرچه حادثه بسیار تلخی است و عواطف ملت را جریحه دار نمود اما یادمان باشد که بروز این حادثه در حالت کاملا جنگی و آماده باش قوای نظامی اتفاق افتاده نه در شرایط عادی! (اینگونه  اشتباهات قبلا هم توسط قدرت های نظامی دنیا از جمله روسیه و آمریکا و حتی کشور اکراین اتفاق افتاده اما چون غرب زده وطنی نداشتند برای کشورشان هیچ مشکلی پیش نیامد که بماند، به بعضی مدال شجاعت نیز اهدا شد)!
  4. همه می دانید که آمریکا برای ضربه زدن به ملت ها از کسی اجازه نمی گیرد. فراموش نکنیم آنچه که دشمنی چنین غدار را با صلابت سر جای خودش نشاند همین اقتدار نظامی ما بود. پس مراقب باشیم که ناراحتی و خشم برخاسته از احساسات پاک ما، نیروهای نظامی مان را در اقدامات آتی شان محتاط نکند چرا که اگر نیروی مسلح کشوری ترسو باشد، نابودی آن ملت قطعی خواهد بود.
  5. لطفا برای چند لحظه ی کوتاه خودتان را جای آن سربازی قرار دهید که دفاع از ملتی بزرگ همچون ملت عزیزمان به او واگذار شده است! حال از سویی سیستم مخابراتی اختلال پیدا می کند و از سویی اهدافی را در آسمان مشاهده می کند که به سمت نقاط حساسِ کشور در حال فرود آمدن است و ده ثانیه بیشتر هم فرصت تصمیم گیری ندارد. مردانه شما اگر به جای او بودید چه می کردید!؟ مردم را سپر می کردید یا آنچه دشمنش می پنداشتید!؟

ملت بصیر ایران؛ برخورد احساسی با چنین اتفاقی بدون تردید دشمنان این مرز و بوم را شاد می کند و دل خدمتگزاران واقعی را می سوزاند. باید مراقب باشیم که به خاطر یک اشتباه غیر عمدی، موفقیت ها و دستاوردهای خود را با دستان خویش تباه نکنیم.

تاریخ صدر اسلام را پیوسته به خاطر داشته باشید آنگاه که مسلمانان، جنگ احد را با پیروزی پشت سر گذاشتند اما با خطای انسانی جنگ مغلوبه شد. ده‌ها شهید، حاصل این اشتباه بود که «حمزه سیدالشهدا» فقط یکی از آنها بود. اما با پایان جنگ، تکلیف آن اشتباه نظامی چه شد؟ «لَقَدْ عَفَا اللَّهُ عَنهُمْ إِنَّ اللَّهَ غَفُورٌ حَلِیمٌ» خدا از آن اشتباه گذشت و به پیامبر(ص) هم دستور داد: «فَاعْفُ عَنهُمْ وَ اسْتَغْفِرْ لَهُمْ»

کلام آخر اینکه: شیطان بزرگ به کمین نشسته است پس مراقب سرمایه های ملی خود باشیم.

این فاجعه غم انگیز بسیار بسیار دردناک است اما دردناک تر از آن، فراموشی و غفلت است! غفلت از دشمن زخمی و قسم خورده از یک سو و فراموش کردن حافظین امنیت ملی از سویی دیگر.

هنوز کفن حاج قاسم سلیمانی خشک نشده است که به خودش اهانت کردند و به همرزمانش جسارت!

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • قاسمی IR ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۲
    0 0
    سلام هیچگاه ملت نمک شناس ایران اسلامی رشادتهای سپاه قهرمان را در میدانهای مختلف دفاع از این آب و خاک فراموش نمی کند. و نمی شود بخاطر اشتباه انسانی خدمات ارزنده سبز پوشان دلاور را فراموش کرد. گرچه این روزها برخی روباه صفتان همچون سفیر انگلیس خبیث برای تحریک و ساماندهی دانشجویان دیشب به هنگام دستگیری سلوار خود را خیس کرد. اما غربگرایان وطن فروش بدانند روز انتقام از شما هم در پیش است.
  • صمصامی IR ۱۱:۲۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۲
    0 0
    روباه پیر همراه با فرصت طلبان وطن فروش به میدان آمده اند باید مواظب « تنگه اُحد » باشیم.