جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
سردار سلیمانی

حوزه/ کارشناس پژوهش مدرسه علمیه الزهرا(س) گرگان گفت: شیعه و دوستدار اهل بیت(ع) باید در زندگی و فعالیت های خود سیره ائمه هدی(ع) را سرلوحه کار خود قرار دهد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از گرگان، خانم مریم علیجانی، در ویژه مراسمی که با حضور اساتید و کارکـنان مجموعه حوزوی الزهرا(س) گرگان، به مناسبت سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) برگزار شد، با استناد به آیه ۲۳ سوره مبارکه شوری بیان کرد: خداوند متعال بر دوستی و محبت نسبت به اهل بیت پیامبر(صلی الله علیه و آله و سلم) تاکید کرد و آن را اجر رسالت پیامبر(صلی الله علیه و آله و سلم) معرفی می کند.

وی «مودت» را عشق، علاقه و محبت وافر نسبت به یک شخص معنا کرد و با استناد به کلام آیت الله جوادی آملی مودت و محبت را اطاعت آور دانست و توضیح داد: انسان نمی تواند ادعای دوستی با کسی را نموده ولی از او پیروی و اطاعت نکند، همچنین دوستی و محبت موجب الگوگیری محب از محبوب خواهد شد، چنانچه محبت و عشق به کسی، به همان نسبت پیرو و دنباله رو او خواهد بود.

کارشناس پژوهش مدرسه علمیه الزهرا(س) گرگان اهل بیت(علیهم السلام) را بهترین الگو و اسوه برای همه انسان ها برشمرد و گفت: امروزه متاسفانه توجه به اطاعت الهی و انجام وظایف الهی کمتر شده و بیشترین دغدغه مردم در راستای تأمین نیازهای مادی است.

علیجانی اضافه کرد: شیعه و دوستدار اهل بیت(علیهم السلام) باید در زندگی و فعالیت فردی و اجتماعی سیره ائمه هدی را سرلوحه کار خود قرار دهد.

وی با تاکید بر شناخت سیره و روش حضرت زهرا(سلام الله علیها) با اشاره به روایتی، اظهار کرد: امیرمومنان علی(علیه السلام) در پاسخ به سوال پیامبراکرم(صلی الله علیه و آله و سلم) که فرمودند: "فاطمه را چگونه دیدی" فرمود: "نعم العون علی طاعة اللَّه؛ فاطمه! بهترین یار و همکار برای اطاعت از دستورات الهی است"؛ لذا انسان می تواند از این روایت به عنوان یک شاخص بسیار مهم استفاده کرده و آن را سرلوحه کار خود قرار دهد.

مبلغ حوزه ادامه داد: انسان نه تنها در زندگی فردی و نسبت به همسر و فرزند خود، بلکه در اجتماع، محیط کار و نسبت به دیگران نیز باید "نعم العون الی طاعة الله" باشد تا کار و عملش مورد رضایت خداوند قرار گیرد.

علیجانی با اشاره به کلام سردار سلیمانی در وصف شهید کاظمی خاطرنشان کرد: سردار شهید سلیمانی مهمترین شاخصه شهید کاظمی را "توجه به رضایت خداوند در همه کارها می دانست"، چنانچه برای تمام کارهای خود، خدا را مدنظر داشته و دغدغه ایشان این بود که کارش به خاطر خدا و مرضی خداوند باشد.

وی در پایان خطاب به کارکنان و اساتید این مجموعه توصیه کرد: سعی کنیم برای پیشبرد اهداف الهی حوزه، علاوه بر انجام وظیفه ای که برعهده ما قرار گرفته، در انجام کارهای دیگر هم به همدیگر کمک کرده و خدا را در هر کاری مدنظر داشته باشیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha