جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مرکز اسلامی تولیدو، برای سالمندان مرکز مسکونی ایجاد می کند

حوزه/ مرکز اسلامی تولیدو اعلام کرد پروژه اسکان ارزان قیمت که قرار است به صورت اجتماعی در 50 هکتار باشد، و 50 واحد مسکونی را در برمی گیرد از سال 2021 کلنگ می خورد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از toledoblade، مرکز اسلامی تولیدوی بزرگ در ایالت اوهایوی آمریکا قصد ایجاد یک اجتماع مسکونی در پردیس شهر پریسبورگ دارد.

حسین شوشر ، رئیس هیئت امنای مسجد گفت: ما معتقدیم که الگوی ما خدمات است و اگر سئوال این باشد که بزرگترین پیش بینی کننده طول عمر و سلامتی چیست، جواب آن ایجاد یک احساس اجتماعی با افرادی است که دوستدار و پشتیبان شما هستند. و این همان مرکزی است که ما می خواهیم بسازیم.

آقای شوشر گفت که مرکز اسلامی در مراحل اولیه این پروژه قرار دارد و به تازگی منطقه بندی مناسب برای املاک را با کمیسیون برنامه ریزی شهرستان انجام داده است و کلنگ ساخت این مرکز در سال 2021 به زمین خواهد خورد.

وی خاطرنشان کرد که اجتماع مسکونی در مرحله اولیه خود به سمت یک جمعیت بالغ فعال قرار دارد. این بنا در ضلع شمالی محوطه تقریباً 50 هکتاری ساخته شده که توسط مزارع در جاده شایدر در پریسبورگ احاطه  می شود.

مرحله اول شامل 50 واحد مسکن ارزان قیمت است، که برای افراد 55 ساله و مسن تر در نظر گرفته شده است. یک محیط  پارک مانند نیز خانه ها و مرکز را به هم متصل می کند.

آقای شوشتر گفت: هرچند یک جامعه اسلامی بنا می کنیم ولی افراد با ادیان و افکار مختلف می توانند آزادانه به اینجا بیایند.  ما همیشه یک جامعه فراگیر و یک مرکز فراگیر بوده ایم." هدف ما این است که از ورود همه استقبال کنیم و درهایمان به روی همه باز است.

رئیس هیئت مدیره جامعه مسکونی را مرحله بعدی برنامه جامع توصیف کرد. مرکز اسلامی بزرگ تولیدو از سال 1983 در پردیس فعلی خود فعال است.

احمد دب امام جماعت مسجد، که از تابستان به عنوان مدیر مذهبی این مرکز فعالیت کرده است نیز گفت که این پروژه را مطابق با ارزش های مرکز اسلامی می بیند.

وی گفت:  مراقبت از سالمندان در اسلام اولویت بالایی دارد و ما نیاز زیادی به یک مرکز مسکونی ارزان قیمت داریم. بنابراین من بسیار افتخار می کنم که جامعه ما این قدم - یک قدم بسیار منحصر به فرد ، به نظر من در سطح ملی - را برداشته تا این طرح را اجرایی کند.   

  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha