جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
بزرگ ضد آمریکایی در لاهور پاکستان

حوزه/ راهپیمایی بزرگ مردم پاکستان به سمت کنسولگری آمریکا، در پی ترور سردار رشید اسلام حاج قاسم سلیمانی و یارانش با حضور احزاب مذهبی و شیعیان پاکستان در شهر لاهور آغاز شد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری حوزه راهپیمایی بزرگ مردم پاکستان در پی ترور سردار رشید اسلام حاج قاسم سلیمانی و یارانش با حضور احزاب مذهبی و شیعیان پاکستان در شهر لاهور آغاز شد.

طبق گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه راهپیمایی ضد آمریکایی شیعیان پاکستان ساعت ۱۲:۳۰ از  مقابل ساختمان پارلمان ایالتی پنجاب پاکستان آغاز شده است و مردم پرچم های سرخ را به نشان انتقام سخت در دستانشان گرفته‌اند.

ساعت ۱۴:۳۰

طبق گزارش خبرنگار حوزه، کنسولگری آمریکا در لاهور توسط پلیس ضد شورش کاملا تجهیز و  محاصره شده است و  هم اکنون چهار طرف خیابان های منتهی به کنسولگری توسط ارتش مسدود شده است.

ساعت ۱۴:۴۰

شرکت کنندگان راهپیمایی ضد آمریکایی همچنان با شعار " ای رهبر مسلمین آماده ایم آماده به طرف کنسولگری آمریکا در حال حرکت اند.

ساعت ۱۴:۴۵
طبق این گزارش برای اولین بار در پاکستان است که در یک راهپیمایی همه احزاب و مراکز دینی شیعیان پاکستان با هم حضور دارند و متحد هستند . مردم هم این اتحاد را ثمره خون شهید سردار حاج قاسم سلیمانی می دانند.

ساعت ۱۴:۵۵
مردم پاکستان بعد از شنیدن اخبار مربوط به اهتزاز پرچم سرخ مسجد جمکران بعد از شهادت سردار سلیمانی به نشانه انتقام، خودشان هم در راهپیمایی های ضد آمریکایی با پرچم سرخ حضور پیدا می‌کنند. برافراشتن پرچم های سرخ از ویژگی های راهپیمایی ضد آمریکایی  است .

ساعت ۱۵:۰۰
طبق گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه؛ راهپیمایان پاکستانی با عبور از تمام موانع  به نزدیک کنسولگری آمریکا در لاهور رسیدند و سخنرانان در این راهپیمایی خواستار اخراج نظامیان آمریکایی از منطقه و پاکستان شدند.

ساعت ۱۵:۱۸
حجت الاسلام سید سبطین سبزواری  رئیس شورای علمای شیعه پنجاب پاکستان در این مراسم گفت: شهادت، میراث ماست و نهضت کربلا تمام نشدنی است، سردار شهید سلیمانی افتخار همه مسلمین جهان است.
وی افزود: دولت پاکستان می ‌گویند ما در جنگ کشور دیگر شرکت نخواهیم کرد پس به ملت پاکستان پاسخ دهند که رئیس سابق ارتش پاکستان "راحیل شریف" در عربستان چه کار می‌کند؟!.

ساعت ۱۵:۲۹
عارف حسین رئیس سازمان دانشجویان امامیه پاکستان در سخنرانی خود گفت: آمریکا بداند هر جنایتی علیه شیعیان در هر جایی دنیا باشد به ضرر آنها تمام خواهد شد، به لطف خون پاک شهیدان، ملت جعفریه پاکستان بیدار شدند و این راه اتحاد و همستگی را تا آخر ادامه خواهد داد.


وی افزود: سردار سلیمانی سردار اسلام بود، وی توانست خطرناک ترین تروریست دنیا  یعنی داعش را از منطقه پاک کند، این به برکت شهید قاسم سلیمانی است که ما امروز راحت و در  امینت زندگی می کنیم، اگر قاسم سلیمانی نبود ما در کشور خودمان هم با داعش باید می جنگیدیم.

ساعت ۱۵:۴۸
عباس علوی یکی از شرکت کنندگان در راهپیمایی ضد آمریکا گفت: من بعد از شهادت سردار سلیمانی اسم بچه خودم را عوض کردم و به یاد سردار دلها " قاسم سلیمانی" گذاشتم، آمریکا  باید بداند با ترور یک سلیمانی نمی تواند راه قاسم سلیمانی را پایان دهد، ما ادامه دهنده راه سردار رشید اسلام هستیم و افتخار می کنیم که در این زمان، ما با حسین زمان ایستاده ایم و به حکم رهبر معظم انقلاب اسلام حضرت آیت الله خامنه ای لبیک می گوییم.

ساعت ۱۵:۵۶
راهپیمایی ضد آمریکایی مردم پاکستان با آتش زدن پرچم آمریکا و اسرائیل به پایان رسید.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha