جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
 برای نخستین بار، بانوی محجبه مشاور مذهبی در ارتش آمریکا شد

حوزه/ یک زن محجبه که جا پای برادرش گذاشته  و به ارتش پیوست، اخیرا به عنوان نخستین مشاور مذهبی مسلمان و محجبه زن در نیروهای هوایی در شیکاگو منسوب شده است.

 به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از  americanmilitarynews، برای نخستین بار یک مسلمان محجبه، در ۱۸ دسامبر، به مقام مشاور مذهبی در نیروی هوایی آمریکا مشغول به کار شد. در اتاقی پر از اعضای خانواده، دوستان و مربیان، صالحه جابین، ستوان دوم ارتش در شیکاگو به عنوان نخستین مشاور مذهبی مسلمان در ارتش آمریکا به اتحادیه الهیات کاتولیک نیروی هوایی آمریکا پیوست.

 جابین گفت: من اولین بار ۱۴ سال پیش به عنوان یک دانشجوی بین المللی به ایالات متحده آمدم. من فکر کردم که در دنیای تجاری تحصیل کنم و تاثیرگذار باشم.

با این حال او راهش را عوض کرد و تصمیم گرفت به دنبال برادرش به ارتش رفته و در آنجا درس بخواند.

در حالی که در بخش پزشکی ارتش بود ، جابین فرصت هایی را برای کار در کنار کلیساها و کمک به سربازان همسایه دریافت کرد.

جابین گفت: برادر من منبع الهام من بوده است.  به دلیل فداکاری او و دیدن شغل نظامی او، متوجه اهمیت وجود مشاور مذهبی برای نیروهای مسلح شدم.

در طول مدت حضورش در ارتش ، جابین با جمال بیگ، از ۴۵۱ گردان امور مدنی دیدار کرد.

بیگ در مراسم انتساب جابین گفت: انتساب صالحه بسیار عالی است زیرا شما به عنوان یک پدر می خواهید به فرزندان خود بگویید که آنها می توانند هر چیزی باشند. اکنون من جابین را به عنوان نمونه ای از یک زن که این مانع را شکست ، منسوب می کنم.

در نمازخانه های نیروی هوایی متخصصان وزارت امور مذهبی هستند که از نیازهای معنوی افراد مأمور هوایی در سراسر جهان پشتیبانی می کنند. این نخستین باری است که یک زن مسلمان نماینده مذهبی دین خود درارتش آمریکا می شود.

سرلشکر استیون شایک ، رئیس کلیساهای هوایی گفت:  هر زمان که آزادی های مذهبی را پیش ببریم ، پیروزی برای همه افراد ایمان است.

جابین به تأیید انجمن اسلامی آمریکای شمالی رسید تا نخستین مشاور مذهبی زن مسلمان در وزارت دفاع شود.  

جابین گفت:  وقتی افراد دیگر به آنچه من انجام داده ام ، نگاه می کنند ، می خواهم آنها بدانند که خدا برای شما برنامه ای دارد.  ماموریت هایتان را با قدرت به انجام برسانید و اجازه ندهید کسی  شما را متوقف کند و همیشه مهربان، با سخاوت و مقاوم باشید و تسلیم نشوید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha