جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
مجمع نمایندگان طلاب و فضلا

حوزه/ مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم در پی سقوط هواپیمای مسافربری بر اثر خطای انسانی بیانیه ای صادر کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم پیرامون خطای انسانی سقوط هواپیمای مسافربری بیانیه ای صادر کرد که متن آن به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

(و من یخرج من بیته مهاجرا الی الله و رسوله ثم یدرکه الموت فقد وقع اجره علی الله)

خبر درگذشت مسافرین هواپیمایی اوکراین و اثبات وجود خطای انسانی بعد از ترور ظالمانه و ناجوانمردانه سپهبد شهید قاسم سلیمانی و همراهان ایشان غم دیگری بر قلوب ملت شریف و شهید پرور ایران اسلامی گذاشت. مجمع  نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم، ضمن تسلیت و ابراز همدردی با خانواده‌های معزی و داغدیده از خداوند متعال برای جانباختگان در این حادثه تاسف بار رحمت و مغفرت  و برای بازماندگان ایشان صبر جمیل و اجر جزیل مسئلت می نماید. لکن بیان  چند نکته درباره علل این حادثه غم‌انگیز لازم و ضروری است که به عرض می رساند:

ستاد کل نیروهای مسلح  باید پیگیر کوتاهی ها و تقصیرات احتمالی بوده و مراقب عدم تکرار حوادث مشابه باشد.

با الهام از فرمایش بنیانگذار کبیر انقلاب حضرت امام خمینی(رضوان الله علیه) که فرمودند: اگر سپاه نبود کشور هم نبود و با عنایت به  تأکیدات مکرر مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه ای(مدظله العالی) مبنی بر بقاء و تقویت سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران در حفظ امنیت کشور، از جانفشانی ها و مجاهدت‌های ۴۰ ساله سردار حاجی زاده که سیلی محکمی به دولت مستکبر آمریکا زد و با خلوص وصف نشدنی و با صداقت ابوذری که از آبروی خود مایه گذاشت، حق شناسی می‌نماید.

از مسئولین ارشد نظام و مدیران امنیتی بالجد درخواست داریم با هرگونه اخلال، اغتشاش و اهانت به مقدسات تحت هر عنوانی مقابله کرده و اجازه ورود اتباع بیگانه خارجی علی  الخصوص  دیپلمات‌های کشورهای خائن و خبیث و برخی عناصر داخلی خودفروخته و بی هویت را در جمع مردم داغدار و گاها معترض و گلایه‌مند را نداده و در صورت لزوم با اخراج آنان و یا هر اقدام انقلابی ممکن، مانع از خیانت و خباثت جدید آنان شوند.

از مسئولین مربوطه علی الخصوص رئیس امنیت ملی کشور می پرسیم؛  با وجود نقص فنی در هواپیمای مسافربری به چه دلیل اجازه پرواز گرفته است؟؟؟ چرا در شرایط حساس و آماده باش کامل نظامی و احتمال بالای حمله دشمن هواپیمای مسافربری مجوز پرواز دادند؟؟؟

برخی از مسئولین ذی ربط باید درباره سقوط اتوبوس دانشگاه آزاد، سانحه هواپیمایی یاسوج، حوادث زیان بار مادی و معنوی و غیر قابل جبران  گرانی یک شبه بنزین و سانحه قطار تبریز و از این دست حوادث که در کشور رخ داده و متاسفانه هنوز زوایای آن مبهم مانده، شفاف سازی کرده و ضمن عذرخواهی، نتایج آن را به سمع و نظر مردم برسانند.

در پایان از خداوند متعال می خواهیم انقلاب ما را به انقلاب جهانی حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف متصل کرده و چشم ما را به ظهور دولت یار منور گرداند. آمین

والسلام علیکم و رحمت الله و برکاته

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha