شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام علی همت بناری

حوزه/ رئیس همایش ملی ظرفیت های علوم انسانی برای تحقق گام دوم انقلاب گفت: ما باید از ظرفیت های عظیم علوم انسانی برای تحقق این اهداف بهره بگیریم، در واقع بین بیانیه گام دوم و علوم انسانی یک رابطه دو سویه وجود دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه،  حجت الاسلام والمسلمین علی همت بناری در نشست خبری همایش ملی ظرفیت های علوم انسانی برای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب که در مجتمع آموزش عالی علوم انسانی جامعة المصطفی العالمیه برگزار شد، عنوان کرد: جامعة المصطفی یک نهاد علمی آموزشی بین المللی بوده که رسالت آن گسترش اسلام ناب در سراسر دنیا است.

وی افزود: این نهاد در سه عرصه کار خود را دنبال می کند، علوم اسلامی، زبان و فرهنگ ها و علوم انسانی این سه عرصه هستند و علوم انسانی در این نهاد با رویکرد علوم اسلامی دنبال می شود.

رئیس مجتمع آموزش عالی علوم انسانی جامعة المصطفی العالمیه گفت: علوم انسانی اگر با رویکرد اسلامی و با نگاه اسلامی سازی علوم و یا تاسیس علوم انسانی جدید دنبال شود، می تواند تحولی شگرف در عرصه بین المللی ایجاد کند.

حجت الاسلام والمسلمین همت بناری با بیان اینکه اگر علوم انسانی از منظر اسلام دنبال شود، می تواند در دنیا فراگیر شود، تاکید کرد: انقلاب اسلامی مفاهیمی جدیدی به جهانیان عرضه کرده و مبداء تحولی عظیم در عرصه های علوم انسانی در جهان بوده است.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم به آثار و برکات انقلاب پرداخته اند و در بخش دوم نقشه راه را برای انقلاب ترسیم کرده اند، علم و پژوهش، اخلاق و معنویت، جوانان و جایگاه ویژه آنان در آینده انقلاب، فردسازی، جامعه سازی و جامعه پردازی و در نهایت تمدن سازی در این نقشه راه از جمله کلیدواژه های مهم به شمار می آید.

رئیس همایش ملی ظرفیت های علوم انسانی برای تحقق گام دوم انقلاب بیان کرد: ما باید از ظرفیت های عظیم علوم انسانی برای تحقق این اهداف بهره بگیریم، در واقع بین بیانیه گام دوم و علوم انسانی یک رابطه دو سویه وجود دارد.

حجت الاسلام والمسلمین همت بناری اضافه کرد: ما باید با اندیشه اسلامی سازی و تولید اندیشه های نوین در علوم انسانی یک تحولی ایجاد کنیم تا ظرفیت تحقق اهداف بیانیه را داشته باشد.

وی مطرح کرد: ظرفیت سنجی و نگاهی تحولی به علوم انسانی موجود و تولید علوم انسانی اسلامی و تاسیس دانش ها نوین اسلامی در قالب این همایش دنبال می شوند.

رئیس مجتمع آموزش عالی علوم انسانی جامعة المصطفی العالمیه خاطرنشان کرد: جامعة المصطفی در بستر انقلاب اسلامی رشد و توسعه پیدا کرد و انقلاب اسلامی محدود به کشور ایران نبوده و رسالت جهانی دارد، این انقلاب با هدف ترسیم نقشه جدید در عرصه جهانی ایجاد شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha