چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
بیانیه گام دوم انقلاب

حوزه/ دبیر علمی همایش ظرفیت های علوم انسانی برای تحقق گام دوم انقلاب تاکید کرد: زمان دریافت مقالات تا اواخر بهمن بوده و ۲۲ اسفند تاریخ برگزاری این همایش می باشد و جزئیات شرایط مقالات در سایت همایش قابل دسترسی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه،  حجت الاسلام والمسلمین حسن یوسف زاده در نشست خبری همایش ملی ظرفیت های علوم انسانی برای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب که در مجتمع آموزش عالی علوم انسانی جامعة المصطفی العالمیه برگزار شد، عنوان کرد: بهانه همایش بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی بوده و آغاز رسمی همایش همین نشست خبری امروز با حضور خبرنگاران است.

وی بیانیه گام دوم را دارای ویژگی های خاص دانست و افزود: نخستین ویژگی این بیانیه این است که شخص رهبر انقلاب روی آن وقت صرف کرده اند، همچنین دیگر ویژگی آن لزوم فراموش نشدن آن و توجه اصحاب علم برای مدت طولانی است که خوشبختانه این بیانیه تا کنون از سوی مخاطبان علمی و مردم مورد استقبال واقع شده است.

دبیر علمی همایش ظرفیت های علوم انسانی برای تحقق گام دوم انقلاب گفت: ویژگی اصلی این بیانیه این است که به دنبال فهماندن ماهیت و چیستی انقلاب اسلامی است.

حجت الاسلام والمسلمین یوسف زاده اظهار داشت: این بیانیه نشان می دهد که ما در آینده شاهد جابجایی تمدنی از غرب به شرق خواهیم بود و قطع نقش اصلی را در این جابجایی ایران ایفا خواهد کرد.

وی ادامه داد: قطعا ما با یک مواجهه جدی تمدنی بین اسلام و غرب روبرو خواهیم بود و در این بیانیه مقیاس تمدنی ترسیم شده است، در این جهت علوم انسانی بیش از علوم دیگر در ترسیم راهبردها و پلن های تحقق این بیانیه نقش ایفا خواهد کرد.

دبیر علمی همایش ظرفیت های علوم انسانی برای تحقق گام دوم انقلاب اضافه کرد: استفاده از ظرفیت بیانیه گام دوم انقلاب برای بازنگری بر سیاست های ارگان ها و نهادهای دولتی و غیردولتی، بازشناسی اندیشه های رهبران انقلاب اسلامی، تحلیل و بررسی موشکافانه و عالمانه بیانیه  گام دوم انقلاب، ایجاد سهم و نقش برجسته در پیشبرد اهداف جمهوری اسلامی، گفتمان سازی در راستای بیانیه گام دوم و در نهایت استفاده از ظرفیت ها این بیانیه از اهداف این همایش به شمار می رود.

حجت الاسلام والمسلمین یوسف زاده ابراز کرد: بیانیه گام دوم و مفاهیم اسلامی، بیانیه گام دوم در جهت توسعه، تعمیق و تثبیت انقلاب اسلامی و بیانیه گام دوم و جامعة المصطفی و نقش آن در این زمینه از محورهای این همایش محسوب می شود.

وی تصریح کرد: این همایش مجوز پایگاه جهانی جهان اسلام و isc  را اخذ کرده و دانشگاه باقرالعلوم، موسسه امام خمینی(ع)، پنج انجمن علمی حوزه علمیهئ موسسه آموزش حوزوی امام رضا از نهادهایی هستند که در این همایش به همکاری می پردازند.

دبیر علمی همایش ظرفیت های علوم انسانی برای تحقق گام دوم انقلاب تاکید کرد: زمان دریافت مقالات تا اواخر بهمن بوده و ۲۲ اسفند تاریخ برگزاری همایش ظرفیت های علوم انسانی برای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب می باشد و جزئیات شرایط مقالات در سایت همایش قابل دسترسی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha