جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
یعقوبی

حوزه/ نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی گفت: خداوند قرآن را بیم دهنده جهانیان دانسته و این امر وقتی عملی می‌شود که ما یک تمدن جهانی و ابزار جهانی داشته باشیم تا اسلام را به گوش همه برسانیم که این ابزار چیزی جز قرآن نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، امروز در جمع مربیان حلقات صالحین استان، با تأکید بر محور بودن قرآن در این طرح، اظهار کرد: خداوند در آیه اول سوره فرقان می‌فرماید: «تبَارَکَ الَّذِی نَزَّلَ الْفُرْقَانَ عَلَی عَبْدِهِ لِیکُونَ لِلْعَالَمِینَ نَذِیراً» و تأکید می‌کند زوال‌ناپذیر و پربرکت است کسی که قرآن را بر بنده‌اش نازل کرد تا بیم دهنده جهانیان باشد.

وی با بیان اینکه خداوند این قرآن را بر بنده‌اش نازل کرده است تا برای همه جهانیان منذر باشد، ادامه داد: این حالت وقتی پیش می‌آید که ما یک تمدن جهانی و ابزار جهانی داشته باشیم تا اسلام را به گوش همه برسانیم که این ابزار چیزی جز قرآن نیست.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: خداوند خطاب به پیامبر اکرم (ص) می‌فرماید: «وَ مَا أَرْسَلْنَاکَ إِلاَّ کَافَّةً لِلنَّاسِ بَشِیراً وَ نَذِیراً وَ لکِنَّ أَکْثَرَ النَّاسِ لاَ یعْلَمُونَ» و تأکید می‌کند ما تو را جز برای همه مردم نفرستادیم تا آن‌ها را به پاداش‌های الهی بشارت‌دهی و از عذاب او بترسانی؛ ولی بیشتر مردم نمی‌دانند.

وی افزود: خداوند تأکید می‌کند ای پیامبر ما تو را برای همه انسان‌ها فرستادیم، تو تنها پیغمبر مکه و مدینه و حجاز نیستی بلکه پیغمبر همه انسان‌ها هستی و باید مردم را انذار کنی و بشارت‌ بدهی.

رئیس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی اضافه کرد: آیه «نَذِیراً لِلْبَشَر» هشدار و انذاری است برای همه انسان‌ها؛ زیرا طبق این آیه خداوند به پیامبر تأکید می‌کند هر جا انسانی هست تو باید او را انذار کنی، سراغ او رفته و هشدارها و اخطارهای لازم را بدهی.

وی افزود: خداوند در این راستا می‌فرماید: «وَ هذَا کِتَابٌ أَنْزَلْنَاهُ مُبَارَکٌ مُصَدِّقُ الَّذِی بَینَ یدَیهِ وَ لِتُنْذِرَ ام‌القری وَ مَنْ حَوْلَهَا وَ الَّذِینَ یؤْمِنُونَ بِالْآخِرَةِ یؤْمِنُونَ بِهِ وَ هُمْ عَلَی صَلاَتِهِمْ یحَافِظُونَ»؛ یعنی این کتابی است که ما آن را نازل کردیم؛ کتابی است پربرکت که آنچه را پیش از آن آمده تصدیق می‌کند، آن را فرستادیم تا مردم را به پاداش‌های الهی بشارت‌ده‌ی و تا ام‌القری اسلام (مکّه) و کسانی را که گرد آن هستند، بترسانی، یقین بدان آن‌ها که به آخرت ایمان‌دارند، به آن ایمان می‌آورند و بر نمازهای خویش مراقبت می‌کنند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی در تفسیر آیه بالا اظهار کرد: پیغمبر تو را فرستادیم که ام‌القری جهان اسلام باشی تا مردم عالم را هدایت و انذار کنی، ام‌القری در آن زمان مکه بود و پیرامون آن، اما هرچه زمان جلوتر برود دایره گسترده‌تر می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی افزود: عبارت «هُوَ الَّذی أَرسَلَ رَسولَهُ بِالهُدی وَدینِ الحَقِّ لِیظهِرَهُ عَلَی الدّینِ کلِّهِ» در سه سوره قرآن آمده است؛ زیرا حق تعالی دین اسلام را به دست پیغمبر داد و از او خواست تا بر همهٔ دین‌ها و شریعت‌ها پیروز شود؛ یعنی یک دین در عالم باشد و آن دین اسلام ناب محمدی باشد.

وی افزود: خداوند در آیه 39 سوره انفال در راستای اجرای این مهم می‌فرماید: «وَ قَاتِلُوهُمْ حَتَّی لاَ تَکُونَ فِتْنَةٌ وَ یکُونَ الدِّینُ کُلُّهُ لِلَّهِ فَإِنِ انْتَهَوْا فَإِنَّ اللَّهَ بِمَا یعْمَلُونَ بَصِیرٌ» و تأکید می‌کند با آن‌ها پیکار کنید تا فتنه برچیده شود و دین و پرستش همه مخصوص خدا باشد و اگر آن‌ها از راه شرک و فساد بازگردند و از اعمال نادرست خودداری کنند خداوند آن‌ها را می‌پذیرد، خدا به آنچه انجام می‌دهند بیناست؛ یعنی همه دین برای خدا باشد و در همه عالم همه فتنه گران باید بساطشان روزی برچیده شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha