جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت‌الاسلام خزاعی ـ امام جمعه نهبندان

حوزه/ امام جمعه نهبندان گفت: آرزوی مرگ کردن سرداران رشید اسلام چون سردار سلامی وحاجی‌زاده، قلب‌ها را به اندوه واداشت و ما برای آنها آرزوی سلامتی و عاقبت بخیری داریم و می‌گوییم «مرگ بر دشمنان شما».

حجت الاسلام و المسلمین عباس‌علی خزاعی، امام جمعه نهبندان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»  در بیرجند، ضمن تسلیت ایام فاطمیه، شهادت سردار سلیمانی و جانباختن تعدادی از هموطنان در کرمان و هواپیمای اوکراین، گفت: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران در این ۴۱ سال، سایه جنگ را از کشور برداشته و همیشه مدافعانی جان برکف بوده‌اند.

امام جمعه نهبندان بیان‌کرد: حادثه هواپیمای اوکراین به‌دلیل وجود فضای حساسِ جنگ در آن روز و احتمال حمله متقابل آمریکا و آماده باش سطح بالای نیروهای نظامی به صورت غیرعمد و براثر یک اشتباه رخ داد.

حجت الاسلام خزاعی افزود: فردی که موشک را به هواپیما شلیک کرد، تنها ۱۰ ثانیه فرصت داشت که تصمیم حساسی بگیرد و به‌دلیل اختلال در خطوط و عدم ارتباط، تصمیم بدِ شلیک را گرفته است.

وی اظهارکرد: در هواپیمای تهران- یاسوج خطای انسانی رخ داد و خلبان مقصر بوده است و نباید در آن شرایط جوی اجازه پرواز داده می‌شد.

امام جمعه نهبندان افزود: در قطار تبریز- مشهد هم متأسفانه تعدادی کشته شدند و حدود تعداد مسافران یک هواپیما در جاده‌های کشور روزانه تلفات داریم که خیلی به چشم نمی‌آید. این‌ها همه خطای انسانی و غیرعمدی است و باید مشکلات آن ها نیز برطرف شود.

حجت الاسلام خزاعی گفت: حوادث و جنایت‌های بی‌شماری در دنیا رخ داد که زمان بسیاری صرف شد تا این جنایت‌ها اعلام شود و بعد از اعلام با آن که برخی از آنها عمدی نیز بود اما کسی پاسخگو نبوده و این جنایت‌ها را برگردن نگرفته است ولی می بینیم در حادثه هواپیمای اوکراین، فرمانده سپاه و فرمانده هوا وفضای سپاه برای خود آرزوی مرگ می‌کنند و با تمام وجود، مسئولیت را برعهده گرفته و از مردم عذرخواهی کردند.

وی ضمن تاکید بر این‌که نمی‌خواستیم سردار حاجی‌زاده تا این حد و با آرزوی مرگ، معذرت خواهی کند، یادآورشد: ایشان یادگار دفاع مقدس و یک شهید زنده است؛ مرگ بر دشمنان او و آمریکای جنایت‌کار باشد.

امام جمعه نهبندان تاکیدکرد: در این عصر و زمان، می‌خواهیم ملت ایران متحد و منسجم بوده و تحت تاثیر استکبار جهانی قرار نگیرد.

حجت‌الاسلام خزاعی با تصریح این‌که ترامپ اعلام می‌کند "ما دوست ملت ایران هستیم"، اگر دوست ایران بودید چرا سردار ما را به شهادت رساندید، گفت: چرا باید سفیر انگلستان در تجمعی حضور فعال داشته باشد که به دنبال اغتشاش و شعار علیه نظام بود.

وی بیان‌کرد: در این عصر و زمان ما خواهان اتحاد ملت بوده و اینکه تحت تاثیر تبلیغات و رسانه‌های غربی قرار نگیریم.

امام جمعه نهبندان اظهارکرد: باید ملت به پاس ۴۱ سال خدمت، ایثار و فداکاری از سپاه پاسداران به ویژه سرداران رشیدی چون سردار حاجی زاده که یادگار دفاع مقدس هستند هم دلجویی و هم حمایت کنند.

حجت‌الاسلام خزاعی ضمن تاکید بر این‌که قطعا حزن و اندوه سرداران سپاه پاسداران از خانواده‌های این حادثه بیشتر است، خاطرنشان‌کرد: درچنین شرایطی همه باید در کنار سپاه باشیم و به آنها تسلیت بگوییم و ملت ایران قدردان زحمات آنها باشد.

وی خاطرنشان‌کرد: وقتی یک مسئول بلندپایه مسئولیت یک خطای غیر سهوی را برای اولین بار می‌پذیرد، باید از او تجلیل و تکریم کرد و شهامت او را ستود.

حجت‌الاسلام خزاعی گفت: رسانه‌های معاند که اکنون به دنبال ایجاد تفرقه در کشور هستند در رابطه ایرباس جمهوری اسلامی ایران در سال ۶۷ پاسخ بدهند چرا آمریکا در این زمینه پاسخگو نیست.

وی یادآورشد: آرزوی مرگ کردن سرداران رشید اسلام چون سردار سلامی وحاجی‌زاده، قلب‌ها را به اندوه واداشت و ما برای آنها آرزوی سلامتی و عاقبت بخیری داریم و می‌گوییم «مرگ بر دشمنان شما»

انتهای پیام/ ۲۵

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha